Grecka panchetta i ziemniaki z air fryer + buraczki z jogurtem 👍

in #polish5 months ago

Grecka panchetta to po prostu surowy boczek bez skóry ale często z kośćmi żeberek wieprzowych.
Ważny szczegół to fakt, że grecki boczek absolutnie nie jest bardzo tłusty. Po prostu warstwa tłuszczu jest niewielka bo świnki hodowane w tutejszym klimacie nie obrastają tłuszczem.

IMG_20231228_151422.jpg

Panchetta najczęściej podaje się jako pieczoną roladę nadziewaną warzywami, albo jako grube plastry z grilla.

Moja próba pieczenia plastrów panchetta w air fryer wyszła bardzo pozytywnie.

IMG_20231228_151413.jpg

Surowy i pokrojony surowy boczek bez skóry, leżakował w lodówce całą noc. Okryty kołderką z suszonych ziół oraz skropiony oliwą i sokiem z cytryny, na drugi dzień był gotowy do pieczenia.

Grube plastry boczku piekłam na programie na kotlety/bryzole (15 minut, 180 stopni). Wyszły bardzo dobre i soczyste w środku.

IMG_20231228_133228.jpg

Ziemniaki pokroiłam na cienkie plastry i według porady @asia-pl potraktowałam wrzątkiem.
Po odcedzeniu wymieszałam ziemniaki z ziołami i odrobiną oliwy.
Piekłam na programie na frytki (20 minut, 180 stopni).
Wyszły bardzo smaczne i chrupiące na brzegach. Dziękuję Asia 💚

IMG_20231228_151405.jpg

Dodatkiem do obiadu z air fryer były buraczki.
Do ugotowanych i potartych buraczków dodałam pokrojoną drobno cebulę, czosnek i natkę pietruszki. Wymieszałam z gęstym jogurtem greckim i oczywiście doprawiłam solą i pieprzem.
Były pyszne a ich kolor wręcz powalający.

IMG_20231228_132840.jpg

IMG_20231228_133123.jpg

Ten obiad był na prawdę udany.
Dzięki air fryer nie musiałam rozpalać grilla ani frytownicy z olejem. Przygotowałam obiad dość szybko zachowując umiarkowany porządek w kuchni.
Jestem coraz bardziej zadowolona z nowego urządzenia w moim domu 😁

IMG_20231228_151410.jpg

IMG_20231228_151357.jpg

Smacznego!

IMG_20231228_151353.jpg

Zdjęcia własne by @grecki-bazar-ewy.

Sort:  

Wygląda przepysznie!

Było pyszne! Będzie powtórka 😁

Hello grecki-bazar-ewy!

It's nice to let you know that your article will take 12th place.
Your post is among 15 Best articles voted 7 days ago by the @hive-lu | King Lucoin Curator by polish.hive

You receive 🎖 0.5 unique LUBEST tokens as a reward. You can support Lu world and your curator, then he and you will receive 10x more of the winning token. There is a buyout offer waiting for him on the stock exchange. All you need to do is reblog Daily Report 162 with your winnings.

2.png


Invest in the Lu token (Lucoin) and get paid. With 50 Lu in your wallet, you also become the curator of the @hive-lu which follows your upvote.
Buy Lu on the Hive-Engine exchange | World of Lu created by szejq

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP or to resume write a word START