Jesienne mimozy w greckim wydaniu

in #engrave5 years ago (edited)

Patrzę przed siebie wypatrując jesieni...

20190529_204113.jpg

I co?
W sumie nie wiem, bo w mojej okolicy nie ma kolorowych liści szeleszczących pod stopami. A tak bardzo uwielbiałam je od najmłodszych lat! Podobno jako niemowlę wychylałam się z wózka i patrzyłam w dół, reagując na ten cudowny, uspokajający szmer - na to jesienne murmurando.

20190808_204001.jpg

Skoro tutejsze drzewa nie gubią kolorowych liści to skąd wiem że to już jesień?
Wiem, bo słońce jest coraz niżej i z każdym dniem można znaleźć coraz więcej zacienionych miejsc a każdego wieczora jest więcej kolorów na niebie.

20191001_165301-1.jpg

Wiem, bo rano wszystko jest skąpane od rosy a wieczory są chłodne i cała roślinność budzi się do życia po suszy upałów.

20191003_162745.jpg

W powietrzu unosi się zapach przejrzałych winogron i młodego wina. Osy i szerszenie latają nerwowo w poszukiwaniu ostatnich tego roku smakołyków.
Apropo szerszeni, to obgryzają bezwstydnie mój biały bez - dranie! Będziemy musieli go przesadzić bo dotarcie do drzwi domu jest na prawdę niebezpieczne. Szkoda, bo specjalnie posadziłam ten polski bez blisko domu, lubię na niego patrzeć przez cały rok.

20191003_134011.jpg

Jesień na Korfu jest wtedy, gdy na drzewach czekają ostatnie przesłodkie figi. Gdy dojrzewają granaty i owoce lotosu. Gdy drzewa oliwne powoli uginają się pod ciężarem zielonych jeszcze owoców. Gdy można usłyszeć pierwsze, pojedyncze na razie trele przylatujących na zimę ptaków. Kiedy kozy pragną amorów i beczą nieustannie nawołując amanta a kury znoszą więcej jajek. I kiedy w mojej spiżarni robi się coraz ciaśniej.

20190925_194158.jpg

20191001_083927.jpg

Lubię grecką jesień :)
Lubię, bo kończy się praca sezonowa i liczę na to, że będę miała czas na wszystko. Będzie czas dla domu i dla rodzin. Będą też urodziny, najpierw mojego męża, potem córki a w grudniu moje. A potem święta, święta i święta :)

Więc właśnie na porę jesienno-zimową snuję najwięcej planów, bo wtedy się nie pracuje więc można zająć się wszystkim, nadrobić zaległości, polenić się i pospać dłużej.
Tego roku planujemy zbudować nową koziarnię, czeka też na mnie nowa szklarnia i wilgotna od pierwszych deszczy ziemia w ogrodzie. Czekają niedawno posadzone nowe drzewka: awokado i aktinidie.

20190915_070544.jpg

Czeka na mnie mój blog i #polish na Steem, moje ulubione wieczorne i nocne zajęcie od ponad dwóch lat :)

A co z polskimi jesiennymi mimozami?
Jak to co... One zawsze będą w moim sercu :)

Jeśli chcecie więcej poczytać o jesieni na Korfu zapraszam do moich zeszłorocznych wpisów:
Jesień nad Morzem Jońskim
Chodźcie do mojego ogrodu, poszukamy razem jesieni

Zdjęcia własne by @grecki-bazar-ewy

Wpis zgłaszam do Tematów Tygodnia #76 jako riposta do tekstu @bowess.


Pierwotnie opublikowano na Grecki Bazar Ewy. Blog na Hive napędzany przez dBlog.

Sort:  

Gratulacje! Twojej wysokiej jakości treść podróżnicza została wybrana przez @lesiopm, kuratora #pl-travelfeed, do otrzymania 100% upvote, resteem oraz podbicia całym trailem @pl-travelfeed! Twój post jest naprawdę wyjątkowy! Artykuł ma szansę na wyróżnienie w cotygodniowym podsumowaniu publikowanym na koncie @pl-travelfeed. Dziękujemy za to, że jesteś częścią społeczności TravelFeed!

komentarz.png

Dowiedz się więcej o TravelFeed klikając na baner powyżej i dołącz do naszej społeczności na Discord.

@tipu curate

Upvoted 👌

Twój post został podbity głosem @sp-group-up oraz głosami osób podpiętych pod nasz "TRAIL" o łącznej mocy ~0.17$. Zasady otrzymywania głosu z traila @sp-group-up znajdziesz w ostatnim raporcie tygodniowym z działalności @sp-group, w zakładce PROJEKTY.

@michalx2008x

Chcesz nas bliżej poznać? Porozmawiać? A może chcesz do nas dołączyć? Zapraszamy na nasz czat: https://discord.gg/rcvWrAD

"Mimozami jesień się zaczyna" Tak naprawdę mimoza to tropikalny gatunek. Tuwimowi prawdopodobnie chodziło o naszą polską nawłoć ;)

Tak, Tuwimowi zapewne chodziło o nawłoć :) Chyba że był na jakiś zagranicznych wojażach i zauroczyły go tamtejsze mimozy ;)

Jak już jesteśmy przy tym "co autor miał na myśli", to w moim tekście mimozy są symbolem polskiej jesieni i TEJ właśnie piosenki w wykonaniu Niemena.
Myślę, że sporej grupie ludzi ta piosenka towarzyszy przez wiele lat, przywołując cudowne wspomnienia, głównie jesienne ale nie tylko. Dla mnie ta piosenka jest bardzo wyjątkowa i cytując samą siebie: "mimozy będą zawsze w moim sercu" :)

Dziękuję za komentarz i pozdrawiam :)

PS. Na Korfu rosną mimozy ale nie zdążyłam zrobić zdjęć ;)

Również pozdrawiam i po cichu liczę, że kiedyś te zdjecia zobaczę :)

Gratuluję, Twój post został wybrany do konkursu na najlepszy post podróżniczy tagu #pl-travelfeed, zapraszam do zapoznania się z postami konkurentów i głosowania. Za udział w głosowaniu autor postu konkursowego otrzymuje 3 pkt.