Wariacje na temat ciasteczek owsianych.

in #polish4 years ago

Jakiś czas temu @bowess udostępniła swoje ciastka z płatkami owsianymi. Jej przepis od razu przypadł mi do gustu :)

20191115_191929.jpg

Ciastka, czy też batoniki owsiane, są od jakiegoś czasu bardzo popularne w Grecji. Ich cena, w zależności od składników, bywa na prawdę wysoka.
Wiadomo jednak, że co zrobione w domu, to lepsze. Głównie dlatego, że mamy świadomość jakie dodatki wykorzystaliśmy - przynajmniej ja tak do tego podchodzę.

Ciasteczka @bowess robiłam już kilka razy. Zgodnie z zaleceniem autorki zmieniałam dodatki i za każdym razem wychodziła inna pyszność.

20190608_232008.jpg

Mąż i reszta rodziny wcinali ze smakiem sprawiając mi radość. Postanowiłam więc podzielić się z Wami moimi wariacjami na temat ciasteczek owsianych i zachęcić Was do ich spróbowania w zaciszu domowym.

20190604_231553.jpg

Ciastka owsiane są bardzo łatwe do wykonania. Dodatkowo udają się w zmienionych wersjach i to jest kolejny atut tego przepisu.
Pokażę Wam więc moje dwie wariacje bo robiąc je pamiętałam o zrobieniu zdjęć ;)

Wariacja pierwsza:

20190605_233108.jpg

Co my tu mamy?

Płatki owsiane, musli z suszonymi owocami, ziarna słonecznika, czekolada w proszku, krem owocowy w proszku dla niemowląt, cynamon...
Oczywiście skoro dodałam więcej składników sypkich to zmniejszyłam ilość mąki + jajo, trochę cukru i masło jak w oryginalnym przepisie.

20190608_232824.jpg20190605_233129.jpg

Wariacja druga:

20190608_231704.jpg

Co mamy tym razem?

Płatki owsiane, musli z suszonymi owocami, ziarna słonecznika, pokruszone orzechy i tahini (masło sezamowe) + pozostałe składniki przepisu.

Masło sezamowe było strzałem w dziesiątkę, ciastka były bardziej kruche dzięki większej zawartości tłuszczu. Ale przede wszystkim cudownie pachniały i smakowały chałwą :)

20190608_232830.jpg20191115_174011.jpg

Do dzieła Kochani :) Smacznego!

20191115_191925.jpg

Zdjęcia własne by @grecki-bazar-ewy.

Sort:  

Gdyby nie dodawać cukru to mamy wariant chlebowy.

Dokładnie tak :)
Przyznam się przy okazji, że już prawie pół roku nie jem ani cukru, ani chleba i czuję się rewelacyjnie :)

Płatki owsiane nie zawierają glutenu, więc własny, ale tylko własny taki chlebek jest zdrowy, smaczny i pożywny. Zauważyłem, że ciągnąc głównie na sokach tracę łaknienie, często nie jem całą dobę. Pół litra soku dziennie zaspakaja mnie całkowicie ale w międzyczasie trafi się gotowany kartofel z sałatą. Mąka, cukier, nabiał, pieczywo są niemile widziane w moim domu. Dochodzę do wniosku, że tradycyjna dieta jest kosztowna i mało skuteczna. Warto dbać o siebie aby nie stękać na starość. Brawo Ewa.

Tak, często piekę chlebek z płatkami owsianymi ale ostatnio nawet takiego nie jem, odstawiłam całkowicie węglowodany i podobnie jak Ty nie czuję głodu.

Trzeba walczyć o zdrowie :) Oczywiście każdy ma własne doświadczenia w tym zakresie i pewnie nie każdemu służy podobny schemat żywieniowy.

Odkąd mam w Grecji odpowiednie warunki, stawiam tylko na "domowe" jedzenie, prawie nic nie kupuję. Jednak efekty były różne (nawet niepokojące) do momentu kiedy odstawiłam węgle.

Dużo zdrówka życzę i dziękuję za komentarze :)

Miodzio! Zjadłbym. Takie ciacha to uwielbiam, a szczególnie po dobrym sniadanku i w podróży.

Posted using Partiko Android

W takim razie maszeruj do kuchni ;) :D
Powodzenia i smacznego! :)

Bardzo bardzo apetyczne wariacje. Przy maśle sezamowym pomyślałam o jeszcze jednej wariacji - przy następnym pieczeniu spróbuję wersji z mielonym makiem. :)

Super pomysł z tym makiem :)
U mnie niestety ta wariacja odpada bo na Korfu nie ma maku w sprzedaży ;)

Jeszcze raz dziękuję Ci za ten przepis, mój mąż jest nim zachwycony i dość regularnie domaga się Twoich ciasteczek owsianych :)