Dogonić jeden cent - rok później.

in #engrave4 years ago (edited)

Dokładnie rok temu zacząłem akcję: "Dogonić jeden cent". Postaram się podsumować miniony rok oraz nakreślić plany na przyszłość.

money2180330_1920.jpg
W wspomnianym wyżej poście pisałem o tym, że chciałbym, aby moja wartość głosu równała się przynajmniej jednemu centowi. Dlaczego i po co, na tamten czas, to odsyłam zainteresowanych do tekstu zalinkowanego wyżej.

Pisząc tamte słowam, mój STEEM POWER wynosił 232 STEEM i szacowałem, że mój głos będzie wart 0,01$ przy STEEM POWER wynoszącym około 500, nawet przy 80% voting power. Dziś mój SP wynosi 938, niestety kurs znacznie spadł od tamtego czasu, ale jest światełko w tunelu, bo światowy rynek krypto idzie w górę i z nim również STEEM. Czy udało mi się osiągnąć przysłowiowy cent?

Jeśli chodzi o wartość głosu to połowicznie, co prawda interfejs steempeak.com szacuje moją wartość głosu na 0,012$, ale od HF 21 weszła krzywa kuracji i siła głosu jest zależna od tego ile dany post zarobi, więc jeśli głosuje na post, którego szacowana wypłata nie przekraczający 20 STEEM, to siła mojego głosu jest mniejsza niż podana wyżej kwota.

Jak przewidywałem w 2019 roku nie byłem zbyt płodnym autorem. Tylko niewielka część z pozyskanych STEEM zawdzięczam pracy autorskiej. Sporym zastrzykiem SP był airdrop PAL, które udało mi się wymienić przy dość dobrym kursie na STEEM. Cieszy mnie coraz większy udział kuracji w pozyskiwanym miesięcznie SP.

Przez ten rok wiele się zmieniło. Goniłem jeden cent, żeby móc jak najlepiej wynagradzać ciekawe teksty. Pojawiły się jednak alternatywy, którym nie mógłbym dorównać, nawet gdybym pisał jeden tekst dziennie i inwestował w STEEM.

Pierwsza z nich to bycie kuratorem wise u @gtg. Tak ten wise od @noisy i @wise-team, który właściwie już nie działa od jakiegoś czasu. Strona na pewno jest już padnięta, nie wiem czy daemon'y poszczególnych kont jeszcze działają i czy się da uzyskać głos wysyłając jsona.

Na szczęście @gtg wziął daemona wise na swój serwer i od kwietnia 2019 jestem dumnym kuratorem wise. Mogę was wspierać głosem @gtg. Na dzień dzisiejszy jest to ładne ponad 2$ (zależne od kursu i od tego ile post zebrał głosów).

Drugą alternatywą dla siły własnego głosu jest @tipu, gdzie każdy przy odrobinie chęci może zostać kuratorem @tipu i zależnie od tego jakie ma wyniki, może posiadać odpowiednią wielokrotność podstawowej wartości głosu, która oscyluje w okolicy 1$.

Tak więc moja pogoń za centami, przy takich możliwościach może wydawać się śmieszna, ale:

  • ale opisane "alternatywy" to nie jest mój głos, moje SP. Dziś jest taka możliwość, jutro może jej nie być.

  • są pewne ograniczenia w korzystaniu z "alternatyw". Jeśli chodzi o wise - mam jasno zapisane w blockchainie, kiedy głosu mogę użyć i choćbym na uszach, to jeśli post będzie starszy niż 48h lub zarobi więcej niż 10$, nie mogę się już dołożyć. Podobnie z @tipu, gdzie chodzi o zrobienie przy okazji jak najlepszej kuracji.

Poza tym dzięki budowaniu SP mam jakiś wpływ na platformę. Niektórzy sobie bagatelizują temat budowania SP w polskiej społeczności ze względu na to, że prawie całe wynagrodzenie generowane na polish jest z kont obcych (np związanych z dtube, czy innych zagranicznych programów kuratorskich) lub pojedynczych wielorybów/delfinów. Jeśli rynek pójdzie w górę, to wzrośnie ilość użytkowników i te wszystkie konta będą musiały obdzielić dużo więcej użytkowników wielojęzycznych.

Pamiętam, że jedną z pierwszych form wparcia polskiej społeczności przez @mmmmkkkk311 było delegowanie poszczególnym kuratorom tagów, kwoty 1000 SP i nie była to śmieszna kwota SP, a pozwalała na wynagrodzenie autorów. Chociaż tu trzeba byłoby wziąć pod uwagę inflację sieci Steem. Jeśli rynki mają iść w górę, to teraz mamy ostatni dzwonek na zbudowanie SP.

Powodzenia i do zobaczenia za rok we wpisie dogonić dolara ;)


Pierwotnie opublikowano na Blog użytkownika HerbacianyMag. Blog na Steem napędzany przez dBlog.

Sort:  

ale jest światełko w tunelu, bo światowy rynek krypto idzie w górę i z nim również STEEM

Światełko jest, ale dość słabe. Niby wzrost ~100% (od początku roku), ale do dawnego poziomu wciąż sporo brakuje. Jak rozpoczynałem powerdown dla Biskupiej, to Steem był na poziomie 0,35$. 10 tygodni później był już po 0,16$. O stosunku do BTC to nawet nie mówię. Cóż, krypto to loteria.

Razem będziemy gonić dolara ;)
Fajnie, że wytrwałeś.

no ja rzutem na taśmę prawie na samym dołku z poziomu 30sp zrobiłem ponad centa ;)

Tak jak mawiają, jak dbasz, tak masz. Łatwo powiedzieć, że krypto to loteria jak się podchodzi do tego, jak do loterii. Co do steem jak na ten rok który rozpoczął się niedawno to mamy całkiem znakomity plus.

Wiadome było od miesięcy, bo ruch skupowania był na giełdach i dodatkowo weszła znaczna ilość gotówki. Zastanawiać się można po złamaniu 1,10$. Jeśli to nastąpi, to będzie kolejna bańka steemowa. Z drugiej strony przyda, się nauczka tym co wyciągali i sprzedawali. Ciekawie to się dopiero zrobi:)

Tego nie wiesz, rownie dobrze moze spasc do 10c ponownie.