#fototema - vyhodnocení, nové zadání a něco speciálního navrch

in Česky!3 years ago

Tak jsem si všiml, že cca před deseti dny nám v tichosti vypršel termín #fototema.

Tentokrát nebyla tak hojná účast jako jindy. Vlastně kromě mě a @tazi (který jel neobvykle ale úspěšně v černobílé) se zúčastnil jen @chleba (který se však se zadáním tématu poněkud minul) a @godfish, který přinesl zajímavý pokus o hru světel a stínů v mracích.

Chápu, že letní období s sebou nese spoustu jiných aktivit, takže na focení nezbývá čas. Ale nepolevíme. Hned teď a rovnou vyhlašuji nové téma.


Máme léto. Před námi je druhá půlka prázdnin, někteří z nás už měli dovolenou, některé to ještě čeká. Je doba kempování, skautských táborů... grilovaček, opékaček, táboráků...

takže následující #fototema bude:

OHEŇ

a termín si dáme do konce prázdnin, tedy do 31. srpna, 23:59 CEST


Je to dost volné téma. Můžete využít svíčku, krb, táborák, gril... ti techničtěji založení použijí třeba autogen nebo plynový kotel. Dobrodružné povahy se mohou pokusit založit lesní požár jako na následujícím snímku (je to samozřejmě nadsázka, byla to jen hromada roští, plně pod kontrolou a jištěná několika kbelíky vody poblíž. Přece si nespálím vlastní les.)

IMG_20210717_164131.jpg

Pokud je mezi námi dobrovolný hasič, bude toto téma pro něj hračkou. (I když měl jsem mezi známými jednoho profesionálního hasiče, který si kdysi stěžoval, že se mu skoro stýská po slušném požáru - neviděl ho aspoň půl roku, zatímco vystříhávání blbců z aut dělá každou chvíli).

sepa.png

Takže si to shrneme: do konce srpna máme fototéma oheň. Dávejte na sebe pozor a v tvůrčím zápalu nic nepodpalte.

Jo - málem bych zapomněl. V nadpise jsem slíbil něco speciálního. Takže toto kolo bude spojené s odměnou. HBD, které přinese toto zadání, obdrží vybraný autor. Čím víc budete votovat, tím větší bude odměna. Kritériem nebude ani tak technická kvalita (abych nediskriminoval mobily), jako spíš nápad a provedení.

sepa.png

Support Me on Ko-fi

vote_follow.png

Sort:  
 3 years ago  

Myslím, že i s tímhle tématem se minu...
!BEER

Ale zase jsem někde četl, že lepší zapálit (a nafotit) malou svíčku, než nadávat na temnotu 😄

To zpívají Nightwish v písničce last ride of the day :)

 3 years ago  

Obecně máš jistě pravdu. Čistě pocitově, téma mě neoslovilo. Nebudu se nutit. I když možná, že to přijde z okamžiku na okamžik a všechno bude jinak... (Jako první jsem si vzpomněl na Jana Husa a Janu z Arcu.)
!WINE

 3 years ago  

Obecně máš jistě pravdu. Čistě pocitově, téma mě neoslovilo. Nebudu se nutit. I když možná, že to přijde z okamžiku na okamžik a všechno bude jinak... (Jako první jsem si vzpomněl na Jana Husa a Janu z Arcu.)
!WINE

No, uvidíme. Voda mi přeci jen byla bližší :))

Prakticky celý život jsem žil pod vlivem pouček, že vypalování trávy a lesa je špatné. No a teď ze všech stran proudí od ochranářů, že dřív se některé lesy u nás vypalovaly a že to bylo dobře, protože když se to nedělá zmizí motýly, hmyz atd. Konkrétně myslím byla řeč o lesích kolem Vranovské přehrady, kde se i páslo (v lese). Teď je to "chráněné" a vymřel Jasoň červenooký. Prostě krajina má být pestrá.