Ostatni dzień zarabiania w tym roku plus podsumowanie kurierskie roku

in #polish5 months ago (edited)

Pierwszy raz po świętach na rowerze. Dotlenienie było bardzo przyjemne i chyba się od niego uzależniłem. Spacer daje mi dużo mniej "powietrza".

Najciekawsze wydaje mi się to, że dzisiaj w zasadzie to ciągle wracałem do oliwskiego McDonald'sa. Na 14 kursów było to 8 wizyt. Mi to pasowało bo uberowa dostawa z McDonald'sa oznacza, że kurs powinien być niedaleki. Niedaleki bo w co drugiej dzielnicy jest ten bar.

Także dzisiejsza mapa dostaw to w zasadzie mapa klientów oliwskiego McDonald'sa.

Były 3 szerokie uśmiechy klientek, było sprawne pakowanie jedzenia. Żadnego rozlania, żadnego błądzenia. Dobry dzień. Do tego fajne widoki z okna i odrobinę nauki historii i architektury.

Czas na fotorelację bo było dość ciekawie. Pora roku sprzyja optymizmowi. Jest tak ponuro i szaro, że każdy zachwyt sprawia, że czuję się wielkim entuzjastą i optymistą miesiąca.

PXL_20231228_110236412.jpg

To zdjęcie pokazałem małżonce - największej miłośniczce serduszek. Dobre miejsce na randkę co nie?

PXL_20231228_120444473.jpg

Oliwa między uliczkami wygląda tak. Blisko domu i kusiło wrócić na kanapę. Cieszę się też z punktualności bo 15 minutowy kurs tu wydawał mi się trudnym a okazało się, że zdążyłem.

PXL_20231228_123225562.jpg

Kursy z McDonald'sa w Oliwie kierują najczęściej na to osiedle oraz na Żabiankę. To osiedle z 2020 roku przyjemne do obsługi rowerem, autem średnio bo trzeba sporo chodzić od szlabanu. Trudna numeracja, z którą radzę sobie za pomocą openstreetmaps.com. W tle widać wieżę widokową na Pachołku (101 m). Polecam!

PXL_20231228_133818664.jpg

Najwięcej pojeździłem po Przymorzu (~Oliwskim, ~Małym). Coraz bardziej lubię tę dzielnicę. Pozytywnie na nie wpływa nowa zabudowa w miejscu dawnych hal i zakładów przemysłowych. Tu przykład.

PXL_20231228_134532199.jpg

To moje ulubione miejsce odpoczynku gdy jestem w miejskim terenie. Blok mieszkalny na ulicy Chłopskiej z czasów PRL. Są takie dwa także zwę je Koroną Przymorza Małego. Skwerek pełni ważną rolę dla okolicznych mieszkańców. Kilka razy przyjemnie mi się tu rozmawiało.

PXL_20231228_142016718.jpg

Kim był Jakub Wejher? To usłyszałem kiedyś na wycieczce autokarowej. Powiedziałem krótko, że założycielem Wejherowa, ale warto by tu jeszcze wspomnieć, że był on dowódcą wojskowym z XVII wieku a Wejherowo założył jako wotum za przeżycie jednej z bitew.

PXL_20231228_144421955.jpg

W taką porę roku nie trzeba długo czekać na zachody słońca. Czerwone niebo wyglądało ciekawie. Tu Zaspa i ulica Jana Pawła II i dalej osiedlowa Burzyńskiego.

PXL_20231228_155301420.NIGHT.jpg
PXL_20231228_155324665.NIGHT.jpg

Na koniec trafiłem do bloku w Oliwie na ulicy Pawła Gdańca z 1978 roku. Widoki utrwalałem jak tylko się dało.

PXL_20231228_155845073.jpg
Wracając do domu sfotografowałem oświetlony domek ogrodnika w Parku Oliwskim

Zarobione około 180 zł w niecałe 5,5 godziny. 10 dostaw na Uberze (bonus 23 zł za to) i 4 na Wolcie. Nie zrobiłem 5 dostawy z tej drugiej aplikacji. Nieziemski "bonus" o wysokości 5 złotych mnie nie skusił.

Na koniec mapa, na której czarna linia pokazuje dzisiejszą trasę na tle wszystkich moich rowerowych wyjazdów:
scrnli_28-12-2023_21-40-25.png


Podsumowanie kurierskie roku

Jeśli chodzi o podsumowanie roku to najwięcej chyba mówi ten wykres.

scrnli_28-12-2023_22-38-29.png

Czerwone kropki (PLN w ostatnich 365 dniach) w tym roku niespodziewanie w styczniu zaczęły spadać. Rok temu i dwa lata temu rosły. Sytuacja poprawiła się dopiero (!) w końcu listopada (czerwona linia).

scrnli_28-12-2023_22-31-16.png
Tylko raz zarobiłem w tym roku ponad 300 złotych dziennie. Dwa lata temu zima była pod tym względem owocniejsza dla mnie.

Osobiście był to dla mnie rok zawodu. Bardzo zawiodłem się na aplikacji Wolt. Miałem wobec niej duże plany (I-III) a skończyło się na czekaniu kilka godzin na zlecenie i przez to na zapisaniu się do innych firm (Uber i Glovo). Jeździłem bardziej dorywczo niż w zeszłych latach. Także przez to zarobki były słabsze niż rok temu. Zasmuca zwłaszcza stawka godzinowa, która w moim przypadku poleciała na dół na przekór inflacji i wzrostom cen.

Przez to udział zarobków kurierskich w tym roku w stosunku do całości wpływów spadł do 16%. Wcześniej było to 47, 43 i 25%. Smutno?

No nie koniecznie bo to po prostu oznacza, że w tym roku wypaliło mi przewodnictwo. Jako przewodnik pracowałem 560 godzin, jako kurier 440. To chyba pierwszy raz gdy przewodnictwo było top. Grup było wiele, pracy dużo i mam nadzieję, że w przyszłym roku będzie podobnie.

Sort:  

@tipu curate 4

Hello racibo!

It's nice to let you know that your article will take 11th place.
Your post is among 15 Best articles voted 7 days ago by the @hive-lu | King Lucoin Curator by love.gray

You receive 🎖 0.5 unique LUBEST tokens as a reward. You can support Lu world and your curator, then he and you will receive 10x more of the winning token. There is a buyout offer waiting for him on the stock exchange. All you need to do is reblog Daily Report 162 with your winnings.

2.png


Invest in the Lu token (Lucoin) and get paid. With 50 Lu in your wallet, you also become the curator of the @hive-lu which follows your upvote.
Buy Lu on the Hive-Engine exchange | World of Lu created by szejq

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP or to resume write a word START