Fundusz Oszczędnościowy #1 Raport

in Polish HIVE4 months ago

Szanowni, a zacni!

Około miesiąc temu uruchomiłem swój "funduszu oszczędnościowy", szczegóły możecie sprawdzić w poście otwierającym. W raportach będę prezentował dane i swoje aktualne refleksje.

Przejdźmy zatem do rzeczy. Wartość inwestycji to 4tys PLN. Uzyskałem za tę kwotę 2 810,167 Hive, co wg wyceny z HiveKeychain było równe 982$, czyli zgodnie z ówczesnym kursem dolara 3946 zł. Prowizja włożenia wyniosła zatem 54 zł, do momentu przetestowania wypłat przyjmuję, że taka sama będzie prowizja wyjęcia. Zatem żeby wyjść na 0 będę musiał co najmniej zarobić 110zł.

W poprzednim raporcie zauważyłem że ryzyko kursowe związane z tą inwestycją jest złożone, bo wartość mojego konta zależna jest od kilku kursów. I tak poprzednio dzięki zmianom na rynku miałem duży "zysk" w dolarach ale w PLN była to już w podsumowaniu strata.
Ten miesiąc jest gorszy, kurs złotego do dolara jest dość stabilny i oscyluje w okolicy 4zl za dolara, ale kurs Hive spadł zarówno do dolara (nieznacznie) jak i do BTC (dość znacznie na moje oko).

W chwili obecnej konto jest wyceniane na 957$ co biorąc obecny kurs daje mi 3824 PLN. Jestem więc stratny w stosunku do wpłaty o 176 zł, a biorąc pod uwagę zakładaną prowizję wypłaty to jest to już 230zl. To już jest słabo, dużo gorzej niz miesiąc temu. Oznacza to że mimo zysku w ilości krypto i wachnięciu kursu który wydaje mi się nieznacznym (0,36 na 0,33) strata jest istotna co w moich oczach oznacza że ryzyko tej inwestycji z takim podziałem środków (50/50) jest jeszcze większe niż myślałem, graniczące z ryzykiem akceptowalnym. Oczywiście w projekt wciąż wierzę i nie ma co rwać włosów tylko spokojnie czekać. Kurs Hive jak spojrzymy na dłuższy wykres jest dość stabilny, prosty, nie ciąży w dół i tego się trzymam, lekkie wachnięcia można przeczekać.

1000018835.jpg

Ale spójrzmy jeszcze na przychód krypto w dolarach:
Z lokaty 8,45 w stosunku do 8,33 w poprzednim miesiącu
Z kuracji 4 w stosunku do 4,6 w grudniu
Z raportu 2,5 do 2,2
Łącznie zarobiłem około 15$, a więc z grubsza bez zmian.

1000018840.jpg

Podsumowanie:

Datawartość w $wartość w PLNzysk w $realny zysk w PLN
18.11.20239823946-18$-110 PLN
21.12.202310123988+30$-66 PLN
20.01.20249573824-43$-230 PLN

Pierwszą testową wypłatę zakładałem po osiągnięciu minimum 1025 dolarów wartości konta, później zmieniłem założenie aby urealnić to i poczekać na wycenę konta na poziomie minimum 4110 PLN. Teraz jednak skłaniam się do odłożenia wypłaty, o ile będzie z czego na rok po starcie chyba żebym widział jakąś górkę. Wydaje się że trzeba przy tej inwestycji być bardziej elastycznym. Nie wystarczy poczekać na koniec lokaty.

Zysk z raportów pozostanie na koncie w zgodzie z założonym podziałem czyli płynny dochód (w tym Hive o ile się pojawi) będę transferował do savings.

Sort:  

Jest dużo zmiennych, trzeba chyba zaufać procentowi składanemu i dać temu trochę czasu.

Prawda, ale bardziej w stosunku do "lokaty" w stabel coina. Inwestycja w HP mino przyrostu i to lepszego pod względem "kapitalizacji odsetek" (procent na razie jest mniejszy) może okazać się klapą np jakby kurs spadł do powiedzmy 0,2$

Oczywiście, HP ratuje to, że ten procent składa się w tygodniowych odstępach.
Ja ze swojej strony już w ogóle bie przejmuje się ile Hive kosztuje. Wszystko co zgarniam jest moim plusem, większym bądź mniejszym. Nie znajdę tutaj bogactwa, w razie gdybym był zmuszony wszystko sprzedać, to ten 1 czy 2 tys. dolarów chyba by nie zmieniło tej kloaki, w której bym się znajdował. Upatruję swojego sukcesu w sukcesie samego projektu, a nie w wyciskaniu projektu.

Congratulations @sarmatiapay! You have completed the following achievement on the Hive blockchain And have been rewarded with New badge(s)

You distributed more than 800 upvotes.
Your next target is to reach 900 upvotes.

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Hello sarmatiapay!

It's nice to let you know that your article will take 11th place.
Your post is among 15 Best articles voted 7 days ago by the @hive-lu | King Lucoin Curator by szejq

You receive 🎖 0.5 unique LUBEST tokens as a reward. You can support Lu world and your curator, then he and you will receive 10x more of the winning token. There is a buyout offer waiting for him on the stock exchange. All you need to do is reblog Daily Report 184 with your winnings.

2.png


Invest in the Lu token (Lucoin) and get paid. With 50 Lu in your wallet, you also become the curator of the @hive-lu which follows your upvote.
Buy Lu on the Hive-Engine exchange | World of Lu created by szejq

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP or to resume write a word START