Dat had je niet hoeven doen !

in #alldutch5 years ago

image

Goooooooood morning Breda !!

Vrienden, het zijn de kleine dingen in het leven die het hem doen. Zo zat ik in de afgelopen dagen door mijn spamfilter te scrollen en kwam een berichtje tegen van ene Emma Noel.

image

Nou ken ik Emma verder niet, maar doet het e-mail adres: [email protected] vermoeden dat de Emma in kwestie waarschijnlijk helemaal geen Emma heet maar het eerder een BlackHatHacker (BHH) betreft!

Anyway de desbetreffende email had maar een zin als boodschap: vrolijk kerstfeest. En kan er niets aan doen, maar dat is toch best aardig van onze happy hacker?

Hij (of zij #femalehackers #feminism) heeft dus de moeite genomen een oud slecht beveiligde mailserver van een Hongaarse bank te hacken om zijn potentiële slachtoffers een goede kerst te wensen ! Dat is toch best lief?

image

En ja ik heb echt verder gekeken, er hangt geen verborgen attachment aan de mail, geen links naar clickbait, nee zelfs geen vba-script! Alleen de eerder genoemde oprechte kerst wens!

Daar wordt je toch helemaal vrolijk van :), hou dat vast en don't forget to be awesome!!

Carpe Die 'aaahhh dat had je nou niet hoeven doen' Diem!

image

Sort:  

Ja eh, zonder al te argwanend te lijken:
zit er niks in een pixel in het plaatje verborgen?

of ze hopen op een reply?

Blijft volkomen onbegrijpelijk dit soort dingen.

Heb me vroeger, in de jaren 03, toen spam nog in gigantische hoeveelheden bij me binnenkwam, vaak afgevraagd wat de bedoeling was van dit soort mail. Van die Vi@gra reclames etc. daar kan ik me wat bij indenken, maar die vrijwel lege mails?

vreemd en grappig; heb er indertijd hele series kunstwerken mee gemaakt.
zie : http://www.basbeima.nl/art-a.htm

Hahaha kei grappig :) zo zie je maar zelfs spam heeft zijn voordelen. Nee er stond geen pixel of dergelijke in de mail. Maar super leuk om er zo artistiek mee om te gaan !

Oh ja nog de beste wensen voor 2019 !