Stel je eigen voor

in #alldutch6 years ago

image

Maak om te beginnen als eerste een #introduceyourself post aan.
Zo ontmoet je nieuwe mensen en krijg je je eerste votes op een post.

De introduceyourself post

De introduceyourself post is de belangrijkste post die je maakt op steem.
Ik zal je laten zien hoe dit het beste kan doen met een paar tips om er op de langere termijn het meeste uit te halen.

Neem echt de tijd en doe je best om hier een perfecte post van te maken.
Deze post wordt je eerste post. Ook al heb je er honderden gemaakt, bezoekers van jouw profiel gaan terug naar jouw eerste post om je te leren kennen.
Daarom moet deze er gewoon gelikt uitzien. Je kan hem later niet meer veranderen.

Vertel jouw levensverhaal in de intropost met foto's. Als je op andere media al volgers hebt verwijs daarnaartoe. Dat helpt je om zo meer volgers op steem te krijgen.

image
Ik begon mijn post met deze foto. Je schrijft zoiets als steemit, jouw steemit naam en de datum.
Zo kunnen de anderen zien dat jij het echt bent.
De eerste zin is het belangrijkste. Deze zin is de sleutel to jouw post. Honing voor de bij. Dus denk goed voordat je post. Bijvoorbeeld Zou je mijn verhaal willen lezen hoe ik op steemit ben begonnen? Maar er zijn nog betere zinnen te bedenken. Ik zou zeggen doe je best. De eerste zin komt in het overzicht bij jouw foto te staan.
Mijn advies is de hele post te schrijven om daarna terug te gaan om over de begin zin na te denken.

Als je bent uitgenodigd door iemand tag diegene dan met jouw eerste post, grote kans dat diegene je bezoekt om te lezen wat je hebt gepost en hem updaten.

Maak een introductie hoe je op steem bent gekomen en maak links naar jouw andere media accounts zoals Facebook of YouTube. Daarna kan je de rest van jouw post schrijven.

Zet niet alleen positieve punten maar ook hoe je echt bent, zo kunnen anderen een goed beeld van je krijgen. Het internet staat vol met positieve verhalen alleen maar positieve punten waar zijn nu die echte verhalen?
Zulke verhalen zijn triggers om een goed beeld te krijgen en je houdt de lezer geboeid.

Nu als eerste tag gebruik je introduceyourself omdat dit de tag is waar de mensen als eerste op zoeken. Het is ook jouw onderwerp. Kleine waarschuwing gebruik alleen relevante tags het zou zonde zijn dat je geflagd wordt omdat je de verkeerde tags gebruikt.

Als je meerdere talen spreekt schrijf de post dan in twee talen. Als het de limiet van de post overschrijdt zorg dan voor een post in de ene taal en een post in de andere taal. Zorg ervoor dat de post er zo uitziet dat wanneer je over een jaar teruglees je nog tevreden bent.

Deze post kan voor een sterke of een slechte fundering zorgen. Een selfie met een paar zinnen is niet genoeg. Als je echt aandacht aan deze post biedt en het goed opbouwd, dan kan die post voor onbepaalde tijd voor inkomsten zorgen. Het kan iemand jou laten volgen of teleurstellen.

Wanneer je denkt ik wil investeren in steem zorg dan eerst dat je steem koopt en omzet naar steempower. Zo kan jouw eerste post meteen meer waard zijn en hoger in de ranglijsten komen. Het hoeft natuurlijk niet te investeren om verder te komen. Ik leg het in andere posts nog wel uit.

Korte samenvatting

Gebruik als eerste tag introduceyourself.
Gebruik als tweede tag de gebruikersnaam van degene die je hebt geïntroduceerd.
Gebruik als derde tag de landtag.
Vertel over jezelf de goeie maar ook de slechte kanten. Het hele pakket dus.
Stop er veel tijd in, deze post is echt belangrijk.
Begin met een foto van jezelf met steem, gebruikers en datum.
De eerste regel na de foto is te zien in het overzicht let daarop.

Tot slot

Deze post is een vrije vertaling van de post making the introduceyourself posting van @jerrybanfield

Mijn eerste post in steemit training Beginnen met steemit
Mijn tweede post in steemit training de bevestigingsmail
Mijn introduceyourself post

Sort:  

Huilie huilie, had ik dit maar geweten toen ik begon...

Mijn eerste post was van een heel andere orde, maar ik meen dat hij opzich wel in orde is.
Denk je dat het zin heeft nog zo een ''introduce yourself' post te maken, ook al is het niet meer mijn eerste post?

De mijne is ook niet perfect hoor maar als je denkt een betere post te kunnen maken zou je dat kunnen doen denk ik zet de link erbij van jouw oude post met de uitleg waarom je een nieuwe post maakt. Dit is wat ik op zich ook mistte hoor doe er 1 in het nederlands en engels als het niet op 1 pagina past ik zou het eigenlijk helemaal scheiden zeg ook wanneer je met steemit bent begonnen. 😊

@devbymbea leuk om nog een nieuwe nederlandstalige steemian te leren kennen, mocht u zin hebben om meer nederlandstalige steemians te leren kennen vind u hier groeten

Dit lees ik dus ongeveer een 40 dagen te laat. Jammer. Ik heb wel wat tijd gestopt in mijn introduceyourself post maar als ik dit lees heb ik het toch wel helemaal fout aangepakt. Maar goed, ik had wel een paar upvotes en heb nog steeds een groeiend aantal volgers dus ik denk niet dat mijn medesteemians er een trauma aan hebben overgehouden.
Toch bedankt om ons even te laten zien hoe het dus wel moet ;)

Hoi liketimmy, ja dat gevoel had ik ook. Daarom begon ik om deze trainingen te maken. Sorry dat er gisteravond er geen is gemaakt ik ben al 2 dagen met een witnessserver bezig maar dat lukt niet zo met opzetten mijn linuxkennis is een beetje weggezakt en de handleidingen die er zijn zijn niet perfect. Anders had hij al helemaal gedraaid. Hij draaide al maar ineens kwam ik niet meer terug in de root directory. Dus
Gewoon weer opnieuw installeren 🙈

Geef maar een seintje als de witnessserver klaar is. Ik heb nog wel een plekje vrij voor een witness ;)

Welkommmmmmm!!! Goeie handleiding en goed dat je bent begonnen te steemen....Doe mij ook maar 5000 inkomen in de maand aan crypto.

Ik zie in de replies dat je bezig bent om een witnessserver op te zetten... kun je mij uitleggen hoe dat dat nu precies werkt eigenlijk (of er een post van maken??)

ps verander effe je tag in tutorial ipv tutoral....zo zal ie weinig doen ;)

Oh mijn introductiepost kwam ten eerste NA een andere post haha, dat was al niet zo handig. Maar leverde ook maar centen op volgens mij :) Had me wat beter moeten verdiepen.. maar hey, what's done is done he!