Something that was worth about 1 BTC / かつて1BTCほどの価値のあったもの

in #artlast year

Can you guess what is in the bag?

image.png

The purple pieces of paper are shredded 500 EUR bills. In Germany, old bills are shredded in pieces and replaced with new ones. As for the 500 euros, rather than replacement, the purpose may be to reduce the amount circulating in the market to prevent money laundering.

image.png

I read that 500 EUR bill is around 1g so the bag with 35g (minus some weight for the bag itself) is roughly around the price of 1BTC (16264 EUR).

Once one of my friend's artist friends brought shredded bills and I have been interested in using them in my artwork. He brought us a special pack this time; pieces of shredded bills purely with 500 EUR!

I will have an exhibition after a while in a gallery in Zwickau, Germany next year. The title will be "Future Money".

スクリーンショット 2022-11-30 14.18.59.png

I look forward to going to an art supply store with my daughter on Friday to get inspiration.


冒頭の写真の袋の中に何が入っているかわかりますか?

・・・答えはシュレッダーにかけられた500ユーロ札です。500ユーロ札は1g前後とどこかで読んだので、35gの袋(袋自体の重さを多少差し引くと)だいたい1BTC(16264ユーロ)の価値が以前はあったことになります。

ドイツでは、古いお札はバラバラにシュレッダーにかけて、新しいお札と交換するそうです。500ユーロに関しては、交換というより、マネーロンダリング防止のために市場に流通する量を減らすのが目的かもしれません。

以前、友人の友人のアーティストがシュレッダー紙幣を持ってきてくれたことがあり、それを作品に使ってみたいと思っていました。彼は今回特別に500ユーロのシュレッダー紙幣を持ってきてくれました!

来年の年初にこの裁断されたユーロ札を使って久しぶりに展示をしようと思っています。タイトルは「Future Money」(未来のお金)です。展示なんて何年ぶりだろう。2013年にドイツのメディア芸術の美術館ZKMで作品を展示させてもらって以来だと思うので10年ぶりでは・・・・😅

今週金曜日に今絵を書くのに夢中な子供を連れて画材屋さんに行く予定で、インスピレーションを得るのを楽しみにしています。

Sort:  

面白そうな展示ですね!展示の様子をもし書けたら書いてください〜。
初めはガーデニングから採れた何かかなと思ってしまいました。古いお金でしたか。ユーロは一度も手にした事も使ったこともありません。

書きます書きます😊

ガーデニングといえば、これ、遠目に私は紫キャベツの千切りみたいにも見えるなあ・・・と思ったのでした。