You are viewing a single comment's thread from:

RE: Yaratıcılığımı Nasıl Geliştirebilirim? (TURKISH/ENGLISH)

in #blog6 years ago

Eline sağlık çok güzel bir yazı olmuş -gene"- :)
Benim de aslında bu konuda söyleyeceklerim var, senden aldığım ilhamla bu hafta bir şeyler karalamaya çalışayım. Notumu aldım. Ama ondan önce bu bahsettiğin sağlık meselesiyle ilgili sana çok katıldığımı söylemek isterim. Bizdeki "sanatçı"lar nedense sigarayı, alkolü hatta zaman zaman uyuşturucuyu yaratıcılıklarını arttıran araçlar olarak görüyorlar. Operacı bir arkadaşım var mesela. Ses telleri zarar görmesin diye sigara, alkol, soğuk su bile içmez ama başka neler içtiğini şimdi burada anlatmayayım. Ben de sigara alkol kullanmam mesela ama çalıştığım insanların çoğu çok şaşırır. Hatta bir keresinde bir müşterim "yaratıcı bir iş yapıyorsun nasıl sigara içmiyorsun" demişti. Çünkü sigara içmeyi, içerken uzaklara dalıp gitmeyi yaratıcılığı geliştiren bir şey zannediyorlar. Garip. Anlamsız. Diğer bütün maddelere katılmakla birlikte sağlık kısmına ayrıca bir katılıyorum. Beyinle yapılan bir işte, en büyük sermayen o, koruman lazım ki şimdi gençliğin verdiği heyecanla güzel çalışıyor olsa da beş sene sonra da fikirler üretebilsin, işleyebilsin.

Sort:  

Teşekkür ederim. "Sanatçı"nın kılığı kıyafeti tavrı ne kadar bohem olursa işi o kadar vasat oluyor Türkiye'de. Sigara konusunu bilerek es geçmiştim, içiyorum zira 🙃 ama bırakma niyetim var 🙂

Sanatçı olmak için içmiyorsundur ama, bahsettiğim biraz o benim yoksa sigaranın kendisi elbette değil 🙂

Bırakırsan da pek şahane olur tabii. Erkek arkadaşım inanılmaz kısa sürede ve rahat bıraktı. Anlatmıştım daha önce bir yazımda, belki bir gün işine yarar diye aşağıya linkini bırakıyorum 🙂
https://steemit.com/tr/@punky/bir-sigarayi-birakma-hikayesi

Biri 9 yıl diğer ikisi 6 ay olmak üzere 3 kez bıraktım. İstersem yapabileceğimi biliyorum. Şöyle sanatçı pozlu bir resim çektireyim de öyle bırakayım :)

E o kadar içmişsin bir işe yarasın bari :)

Burada cahil diye bana mı laf geliyor acaba? :)
Ben sigara içmem, o yüzden kendi fikrimi söylemiyorum ama erkek arkadaşım tam da dediğin şekilde paketi attı ve bıraktı. İradeyle ilgili yapılmış bir takım araştırmalar var onları da incelemek lazım meselenin sadece sigara olmadığını anlamak için ;)

Kişiden kişiye degişebilir bırakma zorluğu. Her bünye farklı sonucta. Ben kolay bırakabilenlerdenim.

Meseleyi derinlemesine bilmiyorum, ama uzmanların uzmanlıklarına saygı duyulması ve bilimsel bilgiden yararlanılması konusunda size katılıyorum. Ben kişisel deneyimimden söz etmiştim.