I Hive může být formou "spoření"

in #cesky4 years ago

Tenhle týden jsem se dostal na hranici 2 000 hive vydělaných na autorských odměnách. Pravda, drtivá většina z nich původně vznikla jako steem a zhruba třetina byla doplněna svým ekvivalentem v HBD, respektive zejména SBD. A taky jsem se dostal přes 300 HP (SP) vydělané kurátorstvím. Tahle část odměny pochází většinou z Hive, protože na Steemu bylo dlouho výhodnější SP pronajímat s ročním výnosem nejprve přes třicet a později kolem dvaceti procent. Což jsou mimochodem čísla, o kterých si třeba stavebko může nechat jen zdát ;)

image.png

Protože je pro mě Hive jen koníčkem, čas strávený s ním samozřejmě neeviduju. Něco málo fiatu jsem do něho i do Steemu vložil, několika stovkami steemů jsem byl také zaplacen za různé melouchy. Nicméně vzhledem k tomu, kolik jsem zvedl vybrat v době, kdy byl steem poblíž svého ATH a nedávno při exodu ze Steemu jsem v těhle číslech ve výrazném plusu.

Tím vším chci říct, že i Hive může být velmi zajímavou formou "spoření", i když spoření je hrozné slovo, které samo o sobě evokuje, že sice ušetříte, ale rozhodně si nic nevyděláte. Z nějakého důvodu jsou Češi spíše národ "spořilů" než investorů, a tak u nás jsou historicky oblíbené nástroje s nějakou garantovanou úrokovou sazbou, která obvykle nedosáhne ani inflace.

V diskusích v offline světě i na internetu potkáte lidi, kteří hledají finanční produkt, který by jim "něco dal". Jestli se nepletu, někde u stavebka to padlo i tady. Lidé čekající na to, že "něco dostanou", tedy že budou protistranou toho, kdo "něco dává", mě pěkně děsí. Pokud jich bude ve společnosti hodně, čert ví, co se může stát.






Tady na Hive naštěstí nečekáme, že (nebo ještě hůř až) nám někdo "něco dá", a tak tu za poslední týden vzniklo celkem 81 článků, za nimiž stojí těchto 19 autorů:

@bucipuci
@cryptomoond
@garygeo1
@godfish
@hairyfairy
@jjprac
@krakonos
@kytka
@mcmira1
@mespanta
@onlavu
@paprik
@pavelsku
@petrvl
@ritxi
@softa
@stefan.okolicany
@xlisto
@zenuska

vcela2pr.png