Poznej město #11

in #ceskylast year

Přebírám štafetu od @janathedreamer s novou hádankou.

Aby její vyřešení nebylo úplně jednoduché, budou indicie vedoucí k řešení velmi obecné. Když se nenajde úspěšný řešitel, budu postupně přidávat další nápovědy. Nyní již vzhůru k hádance dalšího města:

  1. Město, na jehož jméno se ptám, se nachází na Moravě.
  2. Počet jeho obyvatel je menší než 8 000.
  3. Ačkoliv historie obce sahá do hluboké minulosti, povýšena na město byla před pár desetiletími.

A to je prozatím vše. Vlastně ještě ne, přidávám jeden pohled na město.

IMG_20230406_125647.jpg

Hodně zdaru!

Sort:  

Plácnu do vody. Ty věže vlevo mi připomínají klášter v Rajhradě.

Trefa do černého! Předávám Ti štafetový kolík pro další kolo soutěže 🙂

S úctou tento "kolík" přebírám :-D

Těch věží jsem si taky všiml. Vyjel jsem si na wikipedii moravská města <8000 a přes mapy.cz jsem se díval, jak vypadá místní kostel. Ale přestalo mě to bavit dřív, než jsem došel na Rajhrad 😁

Tentokrát jsem se s mapami "nepatlal". Asi před 40-ti lety jsem tudy projížděl vlakem a ten klášter mi utkvěl v paměti :-)

Tomu říkám pamatovák. Poprvé jsem u rajhradského kláštera byl na cyklovýletě s taťkou asi před 30 -35 lety a taky to na mě zapůsobilo svou rozlehlostí a zanedbaností. Od té doby areál celkem prokoukl.

Trochu jsem váhal, protože to tenkrát bylo trochu "červenější" a navíc ten pohled byl z jiného úhlu.

Myslím, že indicie zatím nestačí, ale přesto vypálím naslepo: Mohelnice?

Samá voda.

Konečně je to výzva. Pokud vím a nešálí mě paměť, hlubokou historii, ale status města jen chvíli, mají Šlapanice.

Vlevo je nějaká stavba se dvěma věžemi... To mi na Šlapanice neštymuje.

Sice odpověď splňuje všechna zadaná kritéria, ale Šlapanice to taky nejsou.

Škoda, počkám si na další nápovědy :))

Nešlo by ten záběr posunout o malý kousek doprava? :D

Jj šlo, dokonce ho i zveřejním, ale zatím je čas 😉