Co se dá v Praze sklidit?

in #cesky3 years ago (edited)

20210721_082739.jpg
Reaguji na takovou polootázku od @pavelsku . Cože jako roste jedlého v Praze, na co můžeme chodit. No tak samozřejmě, nejčastěji v Praze skízíme úspěchy a ovace...

Ale občas tu je lze sklidit i něco jiného. Tak třeba ty mirabelky-slivoně-špendlíky. Nabízelo by se, že nejlepší slivoně budou ve Slivenci. Nevím, ale tenhle strom/keř mám dvě stě metrů od bydliště. Upřímně, dva jsou ještě blíž. Ale jeden je na parkovišti PennyMarketu a druhý se pne nad popelnicemi a nádobami na recyklovaný odpad. Takže z těch nervu.

Slivoně na snímku také nějak výrazně netrhám. Když jdu okolo, narvu si pár do pusy a do hrstičky. To mi stačí.
20210721_082058.jpg
A tohle jsou samozřejmě vlašské ořechy... Nemusím kvůli nim jezdit na Ořechovku. I když tam jsem jich taky viděl dost. Tyhle rostou taky asi 500 m ode mě, měl bych je cestou od autobusu. Ale ani nevím, jestli jsou to papíráky, nebo kameňáky. Tchán má dva obrovské ořešáky, které nám více než stačí. Ale lidé si tyhle vlašáky sbírají.

Hele, ona je to pitomost, abych fotil třešně, višně... A tak. Všichni víte, jak vypadají. Třešni mám 50 metrů, višni asi 30 metrů od domu. Do kilometru mám místa zvaná Višňovka a Třešňovka. Ale zase. Tchán má na zahradě. Takže když jdu okolo, tak si natrhám do pusy.

Pak tu roste jedlý kaštan. Ale teď nevím. Aby byl opravdu jedlý, musela by to být tuším opylená samička. A tohle není. Pak tu máme hájky, kde roste sem tam nějaká ta lesní jahůdka a malina. Dole u Vltavy (600m, ale velké převýšení) je plno ostružin. Synovi u školy rostou bezinky. Loni jsme si jednou osmažili kosmatice... Letos ne. Už ani nevím proč.

Našel bych tu jeřabiny. U babičky jsem je jedl. Ale nechutnaly mi. Tak ani neřeším, jestli ty tady jsou jedlé, nebo ne.

A konečně jsou tu šípky. Zase, u tchýně jich roste dost. A tak nějak si myslím, že je tam o trochu čistší životní prostředí. I když je to taky v Čechách, 25 km odsud. Beru si tam. Tady z místních si na podzim udělám pár macerátů nebo čajů, když jdu okolo, aniž bych je kvůli tomu sušil.

Pak tu roste sem tam houba. Ale v těch hájcích pobíhajá na volno psi. Takže spíš šlápnete do hovna než narazíte na hřib.

Takže myslím, že je tady toho dost. Nepočítám zajíce a holuby. Kdyby byl ale hlad...

Dál asi kilometr ode mě je bambusárium a dva kilometry má zahrádku kamarádka. Blízko metra Kobylisy. Když jedu okolo, někdy jí zavolám. Pak se stavím, dáme kafe a já si něco narvu. Jako například včera.

kraki-a.png

Sort:  

Taky si rád natrhám sám. Že bych sepsal článek o tom, jak a co se trhá v jiných zeměpisných šířkách? Promyslím to...

Jinde bych se bál. Tady si vraní oko s borůvkou nespletu, ale v daleké cizině...

Asi jsem na tom nejlíp. Lesní plody, jablka, švestky, jedlé jeřabiny (ty tmavé, oranžové jsou pro ptáky :-) ), ořechy, jedlé kaštany a mnoho dalšího v okruhu 100 metrů kolem domu :-D

U mě je takový "na Prahu dobrý"... Jinak na ovoce a zeleninu si jezdím jinam.

Ořešák mám doma na zahradě a ten kryje moji roční spotřebu ořechů na 200%. A dík za připomenutí jedlých kaštanů. Mám u nás ve městě vytipované dva stromy, jeden v městském parku a jeden v jedné opuštěné zanedbané zahradě. Oba dávají kaštany - sice menší, ne tak pěkné jako se prodávají na podzim v supermarketu, ale i tak použitelné.

Ano, znám. Ale svoje nejbližžší okolí už mám podchycené. A dělat výpravy kvůli pár kouskům ovoce... Stejně skoro nezavařujeme. Když dostaneme víc ovoce, připravujeme ve zvýšené míře ovocná jídla, neco někdy zamrazíme...

Loni jsem nasbiral kapsu vlasaku cestou na Petrin :)

Za dětských let rostla v parku nazývaném Ďolík velká třešeň. V parku jsme na plácku od jara do podzimu proháněli merunu, v zimě sjížděli na bobech, aktovkách a igelitkách svah a v létě lezli na strom na senzační třešně. !BEER


Hey @krakonos, here is a little bit of BEER from @hairyfairy for you. Enjoy it!

Learn how to earn FREE BEER each day by staking your BEER.

Yay! 🤗
Your content has been boosted with Ecency Points, by @xlisto.
Use Ecency daily to boost your growth on platform!

Support Ecency
Vote for Proposal
Delegate HP and earn more

Před pár dny jsme se pohybovali v okolí Kobyliské střelnice...

Hezká je cesta ze střelnice k Ďáblické hvězdárně. Lze i s kočárkem.

Díky za tip. Třeba se zase v Praze někdy vyskytneme.