Hrách a kroupy, to je hloupý,

in #cesky3 years ago

to mi máme každý den!
Ale vdolky z bílé mouky
jenom jednou za týden.
20210723_133546.jpg
Tak přesně tahle písnička mě napadla, když jsem dneska uklízel ve špajzu. A našel jsem tam ječné kroupy s datem minimalní trvanlivosti jaro, 2018. Jako vnuk mlynáře jsem k nim odborně přivoněl... Ne, nic jim není. Nic z nich neleze. Sůl má taky minimální trvanlivost. Nevěříte?

Hrách a kroupy... Jak to může chutnat? Pan Jirotka nechá svého románového Saturnina založit Společnost pro uvádění románů na pravou míru. Proč nezaložil také Společnost na odzkušování kulinářských receptů obsažených v lidových písních? Nenapadlo ho to. Mě ano. Tak ruče do díla!
20210723_121335.jpg
Hrách a kroupy... Povaříme oboje zvlášť podle receptu z obalu. No. Ta chuť... Ta chuť! Je taková... Je taková... Hloupá... Něco by to chtělo! Co mám doma?

Slanina na pánvičku. Syrová paprika, aby to křupalo. A čerstvá petržel, majoránka a libeček. Stačí. Příště to zkusím třeba s okurkou, nebo s červenou řepou...
20210723_134616.jpg
Jářku... Hele... To není tak úplně... Marný! Já bych teda řekl... Že mi to docela... Docela chutná!

Rodina nechce. Tak myslím, že mi zbývá tak na šestkrát. Šlo by to se sýrem? Já nevím... Třeba mě ještě něco napadne.

A co ta píseň? Zakládá se na pravdě? No samotný hrách a kroupy, byť osolené, to je opravdu nic moc. Ale když se tam něco přidá... Ale zkuste do písňového textu něco přikládat, byť byste to třeba rozkládali do trioly. Píseň chápu.

No, zato ta společnost na uvádění písňových textů na pravou míru, nebo jak jsem to nazval... Jo,společnost na odzkušování kulinářských receptů obsažených v lidových písních... To byl pěkně hloupý nápad. "Přestavte si, představte si, co jsem měl dnes k obědu..." To bych si hodně rychle zkazil žaludek!

kraki-a.png

P.S.: Mám v rukávu i příspěvky s vyšší přidanou hodnotou nosných idejí. Dneska jsem ale měl potřebu si zablbnout.

Sort:  

Congratulations @krakonos! You have completed the following achievement on the Hive blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You published more than 2200 posts.
Your next target is to reach 2300 posts.

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Slušný kulinářský freestyle. Babica by se mohl učit :)

No... Uvidíme, jak mi bude ráno.

Člověk se "nafoukne" z jednoho i druhého. Pokud se budeš ráno "vznášet", tak aspoň víš, odkud vane vítr :-)
!LUV1

LUV

Connect

Trade


@krakonos, you've been given LUV from @bucipuci.

Check the LUV in your H-E wallet. (1/5)

Z této kategorie jídel manželka někdy vaří pohankovou kaši. Jí to prý chutná. Co se mě týká, když je k tomu hodně opečené slaniny, dá se toho s velkou dávkou sebezapření trocha sníst.

U nás se jí kuskus, bulgur, jáhly, pohanka... Teda syn to nejí. Výhoda těch jídel e strašně jednoduchá příprava.

Kuskus je normální příloha, z jahel dělá manželka něco jako zeleninové rizoto. Bulgur znám jen podle jména a pohanka je zlo :) ale když na to přijde, sním všecko.

Takový ty jídla že "zbytků" bývají často nejlepší....
!LUV
!BEER


Hey @krakonos, here is a little bit of BEER from @zirky for you. Enjoy it!

Learn how to earn FREE BEER each day by staking your BEER.