Report on Tourism in Prague / Zpráva o turistice v Praze

in #cesky3 years ago

On Thursday, I drove through Prague in the evening by trams. It was hot. Restaurants cracked at the seams. But only on the outskirts of Prague. The tourist center is completely empty. So on Friday I took a short walk to the heart of Prague.

Judge for yourself ...
20210723_080230.jpg
Svatý Václav...
20210723_080148.jpg
A pohle od Václava dolů...
20210723_082004.jpg
Příkopy...
20210723_082011.jpg
A čelem vzad a Příkopy podruhé...

Two years ago, these places were crowded with people and restaurant front gardens. And last year and this year ... Nothing.

Take a look at the photos. No one. Anyone fed by foreign tourists is probably no longer fed. And what will it do with the state budget? Honestly, I don't know. But I don't think it will be empty.

kraki-a.png

Ve čtvrtek jsem projel večerní Prahu tramvajemi křížem krážem. Bylo horko. Restaurace praskaly ve švech. Ale jen na okrajích Prahy. Turistické centrum zelo prázdnotou. Tak jsem si v pátek dopoledne udělal malou pěší procházku do srdce Prahy.

Jen se podívejte na fotografie. Centrum je úplně bez turistů. Sice se naskýtají našinci dříve netušené fotografické obzory. Ale... Koho živil cizinecký ruch, toho už asi neživí. A co to udělá se státní rozpočtem? Upřímně, nevím. Ale tuším, že nic kalého to nebude.

Abych co nejpřesněji vystihl stav našeho turistického průmyslu:
20210723_080800.jpg
Polopaticky. Jízda na mrtvém koni pro ty, kdo vsadili na zahraniční klientelu.

Sort:  

Dnes jsem nějak nestihl rozhazovat Tipáky, tak si jednoho většího odložím tady. Snad ti to nebude vadit...

@tipu curate 4

Počkej... Zamyslím se... Ne, tipák mi nevadí. Díky. (Zas kolem Krakova nešel proud?)

Šel. To jen my se zas stěhovali. V rámci Krakowa. Pošesté...

Zatím jsem se stěhoval dvakrát v životě. Poprvé, to mi bylo šest, si to moc nepamatuju. Podruhé jsem se stěhoval od rodičů, to mi bylo dvacet sedm. Potřetí už se, doufám, nikam stěhovat nebudu.

Já za posledních 12 let zhruba čtyřicetkrát. Když má člověk sbalený celý svůj život v jednom batohu, tak se to dá. Ale není to samozřejmě pro každého tohle kočovnictví...

Umím si představit i Tvůj životní styl. Kdybych musel, tak bych se tomu taky přizpůsobil. Ale já byl od počátku hodně zakořeněný a držela mě na místě napřed povinnost k rodině a pak zvyk.

Já byl v Praze jako turista před rokem a měl jsem se tam jako nikdy. Všude prázdno, před restauracemi číšníci, kteří nad česky mluvícími dříve ohrnovali nos, teď hlasitě zvoucí kdekoho dovnitř, jídlo a pití za "mimopražské" ceny...

My do hospod chodíme, ale ne do těch v centru. Protože proč? V centru normální lidé nebydlí a za prací se tam chodí jen kvůli turistům, tudíž se tam teď nechodí vůbec. Asi někdy ještě nafotím prázdné Staroměstské náměstí a Karlův most.

Kamaráda nedávno nalákala nabídka ubytování v hotelu International přes Slevomat. Tak sbalil děcka a jel. Velice si tu volnost v Praze, ceny i ochotu personálu pochvaloval !BEER

Kdybys Ty byl v Praze, třeba s dětmi, ozvi se. Minimálně Ti mohu dát nějaký tip.


Hey @krakonos, here is a little bit of BEER from @hairyfairy for you. Enjoy it!

Learn how to earn FREE BEER each day by staking your BEER.


The rewards earned on this comment will go directly to the person sharing the post on Twitter as long as they are registered with @poshtoken. Sign up at https://hiveposh.com.

!BEER
!LUV

LUV

Connect

Trade


@krakonos, you've been given LUV from @jjprac.

Check the LUV in your H-E wallet. (3/4)