Slaměným polovdovcem

in #cesky3 years ago

Nebo raději poloslaměným vdovcem? Ne, to první zní líp. Já včera psal, že mám ďábelský plán. A ďábelské plány bývají zhusta geniální. Zejména pak ty moje...

Mám prázdniny. No, jinak bych byl v pracovní neschopnosti... Žena chodí do práce. A dneska jsem vrazil syna na týden na příměstský tábor!

Měli jsme být jinde a dělat něco jiného, ale zdravotně to nedávám. Dokážu s ním něco dělat tak ty čtyři hoďky denně, dvě venku a dvě doma. A to je spíš optimistický odhad. Jinak dřepí u PC, nebo na tabletu, nebo na mobilu. Takhle ho někam vrznu na 8 hodin + 2 hodiny na cestě.

Má to i své vedlejší pozitivní efekty. Minimálně si bude více vážit domova. Ať tak nebo tak, bude se socializovat, i kdyby nechtěl. No a ušetříme nejen čas, ale i peníze.

Jak to, že ušetříme? Protože kurz je zadarmo. MŠMT (Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy) neví kam s penězi, tak platí kvůli covidu stamiliony organisacím, které něco pořádají pro děti. Jistě to musí mít i nějaké parametry. Ale ty parametry platí na pořádající organizace, ne na děti.

Asi jste zachytili v mediích, že až čtvrtina dětí přihlášených do ministerských programů nenastoupila, kam se přihlásila. Ministerstvo to myslelo dobře... Ale dopadlo to jako vždycky. Mohli se mě zeptat. Ušetřili by.

Co jsem ráno viděl, na kurz /prázdninový příměstský tábor/ se dostavily samé vysoce socializovené děti, bez komunikačních barier, nepochybně dobří žáci z dobrých rodin. A užijí si to. Včetně oběda a dvou svačin zdarma.

Ti, kteří by něco takového skutečně potřebovali, tam samozřejmě nejsou. Stačí se podívat do táborového řádu, namátkou: "Chodíme včas... "Posloucháme vedoucí...Neopouštíme prostory... Dodržujeme... Pomáháme... Nepijeme alkoholické nápoje... Nekouříme... Neužíváme návykové omamné prostředky... Nenadáváme... Nemluvíme sprostě... Neubližujeme... Vypůjčené věci vracíme..." A na sám závěr bomba:" Nepoužíváme mobilní telefony."

No uznejte, takové pronikavé omezení osobních práv a svobod! Jistě chápete, že naše škola se nepokoušela něco takového komukoliv z problémových žáků navrhovat, protože by tak nesmyslně vysoké požadavky stejně nedokázal splnit.

Jestli covid a následný lockdown ublížil českým žákům? Vzdělanostně ne. Po psychické stránce si netroufám soudit. Na vyšších typech škol to bude asi taky jiné. Ale někdo nahoře nechce vidět, že někteří žáci na školu zvysoka... Dlabou? Ať tam chodí, nebo nechodí. Nabízet jim něco v klamné víře, že když je to zadarmo, že toho využijí? Ale oni přeci mají vždycky všechno zadarmo!

A abych se vyjádřil jasně, vůbec nepíšu o Romech. Píšu o dětech z kasty nedotknutelných. O dětech, jejichž rodiče sotva umějí číst, nedochodili základní školu, jsou v exekuci, jsou na dávkách, pokud pracují, tak načerno.

Píšu o dětech rodičů, kteří střídají partnery a ubytovny skoro tak často jako ponožky. O dětech rodičů v podmínce nebo výkonu trestu. O dětech rodičů závislých na automatech, drogách, alkoholu. O rodičích, kteří nemají jakoukoliv finanční gramotnost, odpovědnost, hygienické návyky... Jediné, co mají, jsou děti. Hodně dětí. Protože neumějí používat antikoncepci. A co mají taky pořád dělat, když nevědí, co mají dělat? Poslouchají istinkty.

Trochu jsem se odtáhl od původní myšlenky. Ale dokončím. Nevím, kolik takových dětí v republice je. Na školách je to různé. Jsou školy, kde takové děti vůbec nejsou. Ale jsou i školy, kde mají tyhle děti většinu. A zpátky k mému synovi a ke mně. Všimli jste si, že už o školství nepíšu? Projekt "Mstislavova země" jsem opustil...

Syn si vybral příměstský tábor/kurz kreslení a malování. Hm. Proč ne? Je to asi týden, co na mě přišel, že chce namalovat komix a potřebuje poradit... Nemyslím, že by byl od přírody nějakým zářným talentem v tomto oboru. Ale proč si to na pět dnů nevyzkoušet? Je to přeci zadarmo...

A já mám veget. Co budu dělat? Zase zneužiju covid. Praha je prakticky "cizincůprostá". Já si turisticky projdu Prahu! A budu fotit. Mobilem. Foťák mi rozbila švagrová. A můj mobil dokáže už prakticky totéž co můj jedenáct let nový foťák...

Fotit Prahu je snazší, než fotit třeba motýly. Abych slušně vyfotil motýla, potřebuju se k němu dostat na 20 cm. A on neposedí, nepózuje, potvora! To Praha, ta se nehýbe! A pak hodím fotky (nejen) na Hive. Jo, a mám v hlavě i pár jiných článků...

20210719_075705.jpg
Příspěvek je prodejnější s obrázkem než bez něj... Předpokládám, že po dnešní první lekci syn ještě podobné dílo nevytvoří. Ale potkal jsem tohle dílo na Muzeu, když jsem šel podchodem do metra. Umění čisté, nebo angažované? Přiměje tohle graffiti někoho, aby se zamyslel?

kraki-a.png

Sort:  

Jsem si říkal, jak se dostaneme k tomu obrázku 😁 A máš pravdu, že tohle nejsou zdaleka jen romové. Ti, které znám (nebo jsem znal), jsou převážně dříči. Naopak znám bílé, kteří... Myslím, že hodně záleží na tom, kolik jich kde žije a jak velké komunity tam mohou vytvářet.

Tak nějak pro sebe jsem došel k tomu, že tenhle problém nevyřeším. Tak se snažím, abych ho jako učitel vytěsnil. Stát mě platí, abych vykládal pravopis, rozbor slovních druhů a větných členů...

No tak ještě že ty tábory nejsou pro dospělé, možná by to pak mělo něco společného s komunisty a zpět k umění, komunisti byli taky lidi.