Úvaha pod Negrelliho viaduktem

in #cesky4 years ago

Taky Vám občas někdo neznámý volá a něco Vám nabízí? Když jsou to hrnce, pokrývky, holicí strojky nebo kosmetika, tak aspoň mě vždycky napřed napadne, jak se dostali k mému číslu...

Ale občas mě volají i rádoby solidní instituce. Banky například. A u toho se zastavím. Tento týden to bylo hned dvakrát. Jednou Raiffaisenka, jednou Creditas. Proč si to pamatuji? Obě telefonistky hovořily s nezaměnitelným východním akcentem...

Tu mě vždycky napadlo, že je to podvod. Znáte ty sms zprávy a maily: "Vaše učet byla napadana. Prosíme jich, aby fortissimo hnedle vložila Vaše PIN na karta a přihlasné ůdaji ke účtu Váša. Sincearly Vaša bánka..."

Ale když přemůžu svoje prvotní podezření... Ano, opravdu volají z mých bank. To na místa telefonistek nejsou Češky? No jasně. Nejsou.

Je to teda práce v teple na židli. Ale blbá a asi špatně placená. Proč blbá? Kdysi jsem pracoval v Agrobance. Ta zkrachovala. (Teda vlastně ne... Ale to by bylo na dlouhé vypravování.)

Zabavil nás stát a posléze od něj koupila GE. Nikdy jsem nezažil horšího zaměstnavatele. To by taky bylo na dlouho... Nutili nás, abychom obvolávali klienty a vnucovali jim nesmyslné, předražené služby, které oni zjevně nepotřebovali.

Holky z přepážek to po prvních zkušenostech nechtěly dělat. Tak jsem si to vzal na triko já. Už jsem věděl, že chci odejít a přistoupil jsem k tomu jako k výkumu. Vypracoval jsem si tabulku:
1.Zavěsil
2.Poslal mě do prdele a zavěsil.
3.Proklel moji matku a zavěsil. (Zejména u klientů z Východu.)
4.Poslal mě do prdele, proklel moji matku a zavěsil.
5.Chtěl telefonní spojení na mého nadřízeného.
6.Vyhrožoval, že si bude stěžovat v médiích...
atd atp Ono je to 20 let. Já si to už všechno nepamatuju. Efektivita byla. Na sto nasraných klientů jsem jednoho získal pro nějakou naprostou blbost...

Takže mám s touhle prací osobní zkušenost. Česká pošta doručuje zásilky, když může důvodně předpokládat, že většina jejich adresátů nebude doma. A firmy obtěžují lidi, když jsou zrovna v práci...

Firmám se to asi vyplatí. Teda těm firmám, co fungují na bázi "prodej, vyveď zisk a zanikni..." GE u nás fungovala stejně. "Monetizuj co můžeš, prodej firmu a zdrhni!" Ale kdo to má fyzicky dělat...

Chudinky z Ruska a Ukrajiny. Když už asi fyzicky nezvládají být uklízečkami, dělají tohle. České magistry, bakalářky ani maturantky to dělat nebudou... To je asi 90% ženské populace. A je tu i určitá kategorie spoluobčanů, co to ani není schopna dělat. Pro ně je práce intelektuálně příliš náročná... Ta vrstva se stále rozšiřuje, neb zejména ona se přirozeným způsobem množí. Ty učím. No, učím...

Zajímavé je, že mě ani nenapadlo, že by se na tuhle práci mohl rekvalifikovat havíř z Karviné...

Tak teda jel jsem dnes na Florenc do banky Creditas. Paní bankéřka, se kterou jsem se setkal, mi ani nenabídla kafe a hned, že mi nemá co nabídnout... Tak si odškrtla splnění úkolu.

Já chodím do bank rád. Jelikož jsem tam sedm let pracoval, umím docela vycítit, co to je za instituci... Ale v Creditas si pár šestáků přeci nechám. Pokud přijde problém, tak oni budou první banka, která zkrachuje... Ale vklady do 100.000 Euro jsou pojištěny, tak je mi to úplně jedno...

A co to má společného s tím Negrelliho viaduktem? Ten jsem si šel prohlédnout, když už jsem byl na Florenci. Nedávno byl znovu zprovozněn... Ale to bude zas jiná úvaha. O Negrelliho viaduktu. Asi v neděli. Zítra se chystám na komerční články o pivu a kočkách. Schválně. Jak hlubokou díru do světa s nimi udělám...krakia.png

Sort:  

Po nedávnem výbuchu o dirach do světa neradno mluviti

Hérostratovská sláva je taky sláva. Kdyby se mi podařilo dejme tomu zapálit Karlův most, tak bych se třeba nedostal do učebnic, ale bulvární tisk by o mně věděl.
A internet nahrazuje tisk...