DeFi z pohledu kryptokonzervativce - Pool - A něco pro #cesky

in #cesky3 years ago

Jsem poslední dobou v rychlokurzu DeFi. Takže jeden návod jak na to na Hivu.

Všichni máme ty svý divno tokeny na Hive enginu. Co snima? Stakovat, prodávat, měnit na HP. Já třeba je teď měním na satošíky v podobě SWAP.BTC tokenu.

Ale můžete je dát taky do půlu. Jak na to. Kaychainem se nalogujete na stránku https://tribaldex.com.

Opera Snapshot_2021-10-10_171847_tribaldex.com.png

V horní liště Vás pak bude zajímat záložka Pools. Pro ty co neví co je pool, tak jednoduše vysvětleno je to jako jeden obchodník na burze, který je zde v podobě nějakého bota/algoritmu. A vy když dáte peníze do poolu tak máte pak nějaké procento z těch obchodů. A tenhle obchodník je pak živej z toho že pořád prodává a pořád nakupuje. A v čisté teorii jeho zisk je pak rozdíl mezi nákupní a prodejní cenou.
Jestli se mě ptáte jestli je to výnosný. Tak Vám stejně odpovím že to záleží na ceně Hive a tím pádem na ceně tokenů vázaných na Hive, který tam vložíte. V praxi by jste rozhodně měli mít více tokenů.
Vyhledáte si tokeny, který se vám válej v peněžence a když pro ně existuje pool tak je tam dáte. Funguje to tak že vklad je rozdělenej na půl, půl jednoho a půl druhého tokenu. Takže když tam chcete vložit 1 swap.hive tak tam zároveň musíte vložit i stejné množství toho druhého tokenu v ceně jednoho Hive.
To se udělá v záložce Add Liquidity.

Opera Snapshot_2021-10-10_172013_tribaldex.com.png

Já mám rád PIZZA token. Proč vysvětlím níže.
Dole vidíte Prices a tam je 2,413... za 1 Hive(swap.hive)

Takže když chcete dát 1 SWAP.HIVE musíte dát taky 2,413blabla tokenu PIZZA. A potvrdíte to zase přes Keychain tu transakci.

Já jsem si abych to viděl ve větším množství a ne jen v centech :) poslal asi 150 Hive aby bylo co mít v poolech. Je to pro mě spíš věc na hraní abych se to ve svém rychlo kurzu naučil a pochopil to na praxi. :) Takže mi nejde o to ani nějak dolarově zbohatnout, páč to stejně záleží na ceně Hivu, ale třeba se na tom ukáže že něco z toho umí bejt opravdu výnosný a uložím tam víc. :)

Opera Snapshot_2021-10-10_171033_tribaldex.com.png

Jinak když si vybíráte tokeny tak u některých je ten žlutý nápis že to má LP odměnu. Mě se zalíbila PIZZA protože má jako odměnu hodně jiných tokenů.

Opera Snapshot_2021-10-10_174852_tribaldex.com.png

Tady vidíte že ten pool rozdá k základu z obchodování bota ještě na odměnách přes 50 dolarů v jiných tokenech.

Takže když se te kouknete na burzu tohohle páru https://hive-engine.com/?p=market&t=PIZZA
Tak vidíte že cena je stabilní a deně tam probíhají jak nákupy tak prodeje. Tedy něco pro našeho poolového bota plus ještě těch 50 dolarů pro přispěvovatelé do poolu navíc. :)

Pokud se vám už teď válejí v peněžence tokeny které jdou dát do páru a nic vám nenesou tak je tam dejte, podpoříte cenu těch tokenů a ještě s vám budou množit.
Třeba teď jsem spočítal, když odmyslím cenu v dolarech že mi pool SWAP.HIVE:NEOXAG vynesl za 35 dnů 7%, kdyby to tak zůstalo tak po roce bych mohl mít 170% z vloženého.

Nevýhoda je, že nevíte na které straně ty tokeny zůstanou když si je budete chtít vybrat. Ale to je v podstatě jedno že, páč směnit je za cokoliv můžete vždy.

Já jsem se tada rozhodl ty bonusové tokeny měnit za satoshi ať mám nějakou představu co ty bonusy vynesou.

Jinak se dá na Tribaldexu taky směňovat tokeny, obchodovat s tokenama a dá se taky vytvářet pooly. A já doufám že už víte proč vznikly pooly k čemu slouží a jak do nich dát své peníze.

Osobně se přimlouvám u #cesky o to aby vznikl CESKY token :) A aby jsme pro něj udělali pool. Nejde o to co by nám vynesl a jestli ho někdo bude chtít. Jde o to ho začít rozdávat, za dva roky se to ukáže jako super nápad :) co @tazi @godfish @phortun @xlisto a ostatní. Vytvoření tokenu stojí 100 BEE a ještě je třeba mít na novém účtu tak 1000 HP a něco by stál provoz asi dalších věcí, podle mě tak 2000 Hive do začátku. Když se na to složíme třeba 20 lidí tak je to 100 Hive na jednoho a můžeme si třeba vklad vyplatit zpět v novém tokenu. Ona by ostatně aktivita kolem takového tokenu přinesla pozornost. :) Česká komunita by si rozhodně měla začít tisknout vlastní měnu. 100 HP je pro nás co tu jsme dlouho v podstatě drobné co si vyděláme za měsíc. Je to stejné jako @cuddlekitten. Časem se najde tolik milovníku koček na Hive, že to na uživení a provoz takového sranda tokenu bude stačit. A CESKY token bude mít rozhodně větší použití než kočičky na Hive. Umím si představit, že třeba @mcmira1 bude akceptovat v hospodě CESKY token. A v Omnicích začne vzkvétat mikroekonomika českého tokenu. Pokud zdejší komunita dokáže svými prostředky zajistit vždy dostatečnou likviditu tak token čekají zdářné zítřky. Vím, že kdysi jsme se o tom bavili a končilo to na tom, že nemáme pořádné použití a srovnávalo se třeba s actifitem. Ale jak doufám, jsem Vám v dnešním článku ukázal, že tomuhle pesimismu dalo DeFi valem a v podstatě přineslo rčení "peníze dělají peníze" až na náš práh v podobě možnosti využití poolu pro náš token.

Sort:  
  1. U DeFi je potřeba nejprve nastudovat pojem "Impermanent loss". Většinou poskytuješ likviditu pro AMM, tedy "automated market maker" a to vždy v poměru hodnoty 50:50. Problém nastane, když tam dáš 100 Hive a 100 NějakýToken a vše je super až do chvíle, kdy Nějaký token padne na nulu... Pak tam máš 0 Hive a milion bezcenného NějakéhoTokenu.

  2. Pro český token jsem všema deseti, to už jsem psal. A ve chvíli, kdy to bude mít smysl, tak budu první, kdo do něj nasype Hive atd. Problém je v té udržitelnosti. Zřizovat token jen proto, abychom vytvořili pool... No, v tu chvíli si koledujeme o průšvih viz bod 1). A toho se účastnit nechci.

  3. Hrozně by se mi líbilo, kdybych mohl jako svědek nebo za cesky.kurator nějaký ten český token rozdávat za hodnotnou tvorbu. Líbilo by se mi, kdyby @bucipuci mohl takový token využít v aroundtheworld. Líbilo by se mi, kyby @phortun mohl takový token využít k propagaci mezi cestovateli, nomády...

  4. Od poslední debaty na toto téma se čas posunul a cítím, že doba začíná dozrávat. Pojďme o tom hodit pár vět interně na Discord. Třeba nám tam @godfish udělá kanál #cesky-token ;)

Zakládat nové kanály na Discordu může každý guru, takže i vy dva :)

Každopádně máte ho mít.

A jooo vlastně ;)
Ale díky ;)

Přesně bod 1 je proč mám v DeFi, respektive v poolech proti sobě tokeny, který mají potenciál nepadnout na nulu, tedy minimalizovat riziko. Jednou jsem zkusil maličký token proti ETH a po dvou dnech jsem bral slušnou ztrátu. Naštěstí to bylo jen necelé 1% portfolia. Proto vždycky dávám tokeny, který chci držet dlouhodobě. Třeba ETH/UNI, ETH/LINK, ETH/UBT, tam je mi jedno jestli se to přeleje na jakoukoliv stranu.

Ano přesně tak. Člověk nesmí bejt nenažranej a stačí se spokojit s destíkama procent místo tísíce... ;) Mám to podobně a na BSC mám hodně v páru proti BUSD, BNB, případně wrapovaný BTC apod.

U mě to končí tím, že nemám Keychain pro Hive. Na pokraji smrti hladem, na pokraji smrti mrazem, na pokraji smrti vysílením jsem si udělal Keychain pro Steem. Pamatuju si, že to hrozně bolelo a špatně jsem z toho spal. Podruhé už to podstupovat nechci.
(Kdybychom se zase sešli a měl bys s sebou notebook, dokázal bys mi spustit ty divné věci, o kterých píšeš?)

Kdy? :)

Dnes nevím. Zkusíme se domluvit zítra.

jo mi došlo, že ti ten keychain nezařídim páč to je plugin do tvého prohlížeče takže to musíš dělat u sebe na kompu...

Vypadá to, že uzrává čas. Poslední dobou jsem na něco podobného myslel. Pořád se mi točil v hlavě název "ŠUPINA" :-)
Rozdávat za #aroundtheworld kousek českého tokenu by mohlo být zajímavé :-)

Už jsme úl. Rozdávej žihadla... Nebo vážně. Nektar, propolis, hrníčky s kašičkou...

Nektar je značka piva :-)
Možná "Plást" a dělil by se na "buňky" :-)

!CATtip 1 CAT

your tip of 1 CAT towards @bucipuci was sent successfully

Díky :-)

Mám spíš víc otázek než nějakou ucelenou myšlenku.
DEFI je pro mne zatím velkou neznámou. To je to s tím "půlem"? Zní to zajímavě, podívám se na to ještě s odpočatou hlavou.

S českým tokenem? Možná by stálo za vysvětlení jakou máš představu a jaká bude jeho výjimečnost, jaké by bylo pravidlo distribuce a teoretická návratnost pořizovací ceny atd. Možná trošku osvětlit jak funguje ta čudlokočka a na závěr. Jaká by byla technická realizace. Podej to víc po lopatě, asi tak jako když bys někomu vysvětloval bitcoin, kdo viděl adresu prvně v životě.

no to je právě to na to já úplně nemyslím to je jen můj náhled co s tokenem, dá se sním dělat rozličně věcí mě jde o to aby hlavně vzniknul :)
potřebuješ k tomu jen tohle a novej hive účet +- s 1000HP

Opera Snapshot_2021-10-10_224101_tribaldex.com.png

sepíšu návrh teda :)

100 hive na dobrý nápad klidně přihodím.

!LUV

<><

<><

LUV

Connect

Trade


@godfish, you've been given LUV from @petrvl.

Check the LUV in your H-E wallet. (1/1)

Taky bych na cesky token hive prispel :). Hele a dala by se k tomu vytvorit) i vlastni website, treba jako leofinance? :)

jo jasně tomu se říká tribe :)
a může to vypadat třeba takhle: https://www.sportstalksocial.com to ti tribaldex vyrobí když budeš chtít...

!PIZZA (Jen zkoumám, jak to funguje... Neprojde to.)

@krakonos, sorry! You need more $PIZZA to use this command.

The minimum requirement is 20.0 PIZZA liquid, and 0.0 PIZZA staked.

More $PIZZA is available from Hive-Engine or Tribaldex

#cesky může a možná už je v HIVE pojem. Tak proč toho nevyužít.
Co se týče této problematiky, tak se v tom vůbec nevyznám. Ale jakožto podpora mimo jiné třeba pro #aroundtheworld a podobné projekty jak psal @tazi , to si umím představit.

Já si teda myslím, že je česká komunita na vlastní token pořád trochu malá (i podle těch čtvrtečních souhrnů od @godfish to vypadá, že je v #cesky aktivních plus mínus pořád stejný počet lidí, celé ty roky), ale když do toho bude chtít většina jít, tak ten projekt samozřejmě taky podpořím...

Tak ono to s růstem ceny asi poroste. Osmdesát centů až dolar je ve srovnání s patnácti dvaceti centy výrazný rozdíl. A třeba dvoudolarová hranice taky udělá hodně.

Pokud se na takové úrovni udržíme delší dobu, tak by to nové tváře přilákat mohlo. Zatím ale vidím jako reálnější scénář příliv nováčku skrze Splinťáky...

Kterým se ale do psaní moc nechce, alespoň zatím :) Na druhou stranu na základě toho, co jsem viděl v jedné české gildě, je to vlastně dobře :)

Taverna jako diskuze na novinky.cz ? ;)
Asi si dokážu představit...

To ani ne, spíš to nalákalo lidi, kteří se dříve realizovali na klikačkách a faucetech, ale o kryptoměnách a blockchainu nemají ani páru.

Jo tak...
No, ono ve finále 90% lidí, kteří v budoucnu budou platit kryptem nebude vědět jak to funguje. Stejně jako neví co se děje, když platí kartou v obchodě. Ale rozumím Ti. ;)

Mám dotaz jak dostáváš swap.btc na svojí BTC adresu?

no neposílám páč to je strašně malá částka, ale btc si můžeš vybrat přímo v hive enginu :)
Opera Snapshot_2021-10-12_161657_hive-engine.com.png
což dává smysl páč posílat méně jak 0.01BTC na hlavním chainu je nesmysl kůli poplatkům v síti .) já osobně tvrdím ještě víc třeba 0.05 nebo spíše 0.1 je lepší ...