Fak the langvič

in #cesky3 years ago

Slíbil jsem článek nekoretně bez opravrav. Tohle je tedy upozornění na to že následující článek je rozhodně pravopisně špatně. Jo a je to záměr, ale bez záměru. Má to tři části a každá byla psána jeden večer. a tentokrát tohle dopisuju a ani jednou jsem si to nepřečet a nepravil

image.png

A o čem jiném má být článej s pravopisnými chybami než o jazyku.
Jo snažím se psát správně.
už sem jedn zahlédl co bych opravil, ale neopravím. Protože nechci, protože v mém mosku je to virtuálně správně. A opravovat ten rozdíl je fakt nároční. Je mi jasné to co vyplodí @godfish za deset minut tak to já dělám tři hodiny, jako ten článek včéra.

Jazyk je divná věc. Forma komunikace. Problém je že mi se imformacemi vněm skoro 100% řídíme. A má to systém, musíte se to naučit ve škole. Něco co by bylo přirozené to rozhodně není a přestože jazyk vývojově změnil fungování člověka geneticky. Jazyk je jazyk a příznivci fantazi a scifi jistě mumí vyjmenovat více podob jazyka než je jen ta slovní. Ale o tu slovní jde ta je podstatná vté si zdělujeme informace. Je to zvláštní slova utvářejí naší fyzickou podobu. Stejně tak i podobu celku.
Představce si slova a věty ve všech jazycích jako vesmír a stejně tak je nejpodstatnější mezera. Proto nikdy jazyk nemůže obsáhnout celek, proto se ho nikdy zněho nemůžeme naučit. A můj mozek se ho prostě nemůže naučit protože je dislektika a diskgrafik... takže já na to peču, ale kdo dočetl až sem tak aniž bych to kontoroloval je mi jasné že už mu došlo že to co normálně píšu je fakt opravé a to hodně. By mě to fakt zajímalo tak dejte vědět v komentářích jestli to šlo vůbec číst. Jo a jednoduchej text test je že pokd tyhle řádky čtete aniž by jste se zadrhly tak máte taky dis... váš mozek totiž vidí něco jiného...

Ale takhle nedetajlním pohledem to není až tak podtrhaný automatickou opravou. :) možná jsme se už zlepšil. jo píšu tohle deset minut.

No slova. To je oříšek. Si schválně zkuste pozorovat svůj mozek jak zní když přemýšlí bezeslov. A to je ta větší část, slova jsou jen maličkost. Dokonce můžete mozek záměrně trénovat aby některé zvuky znamenali slovo a dokonce více slov.

A vůbec bible je postavená na slovu. A bylo slovo, všechna nábožensví nemohou existovat beze slov. protože by zanikla.

Je zajímavé že slova nijak nevoní nemají tvar. I když samozřejmě asociace. ucítíte vůni a i po dvaceti letech si vzpomenete že takhle voněla bábovka od babičky. je zajímavé že když to takhle máš mozek umí že to nepoužíváme když už tedy tak plíme na slovech a máme vnich zákony. Zákony co nijak nevoní.

V jazyku vidím opravdu problém protože je vněm zakódováno hluboko kde co. Třeba ať mi zdejší komunita odpustí ale pořád si myslím že ti dva to pěkně zprznily a udělali tne kód špatnej. Zvěrozvěstové jedni. Jak asi lidé tehdi mluvili a díky tomu i mysleli. Mimochodem dneska myslíme i ve smajlíkách a ikonkách a obrázcích. Třeba u mě v práci je běžné že na to abych nějak odpověděl céesákovi tak stačí reagovat smějáčkem. nebo i víc sofitikovaně slack toho má fakt hodně. Stejně to už všichni znáte z disckordu. Takže ais naše mozky se učí fungovat jinak ne jen slovem. A mnohdy to jso usofistikovaná sdělení která by ve slovech bylo hned několik vět a přitom stačí několik obrázků a druhá strana přesně víc co říkáte a přitom vtom není ani písmenko.

V poslední scifi co jsme četl tak komunikace probíhala i přes látky oděvu které mohli změnit svůj vzhled na jakkoliv barevný obraz.

Fuck the langvič 2

Jo a tohle je moje výslovnost. Jinak teda druhá kapitola je o jazyku jako programovací funkci, která využívá náhodnou proměnou v řídící funkci. Logika věci říká nesmysl. Jo a to říká správně protože je to nesmysl. Když máte logický konstruk který je řícen náhodnou funkcí tak je jasné že to není logické. teda je žejo, když jste vtom ale když te venku tak není. Zajímavé je že vědci narazili přesně na tehle problém. Vemte si že díky jazyku jsme přišli na to že jazyk není logický, tím pádem pravopisná pravidla omezují naše přemýšlení. Je fakt jak moc málo toho víme. Ale o tom že píšu špatně víme dost. Ale jak to změřit, že, když realita ne očividně je z našecho chápání špatně.
Takže slovem se dá naprogramovat slověk ale nák to nějak nefunguje. Teda mě se tak zdá. Aje ště ty jazyky ale stejně to nefunguje stejně tak nějak každej myslíme jinak protože máme jiný slova.
Nevím jak to máte vy, ale pro mě je komunikace celkem složitá věc. Ne že bych toho málo nakecal nebo měl nějaký problém mluvit (teda pokud to neni před publikem to ne), ale tak nějak jsme zjistil když o tom přemýšlím že je to mnohdy ale setsakramensky komplikovaný. Třeba jsme vypozoroval že s ruznými lidmi mluvím různým jazykem. Jakože když říkám jednomu človuku nějakou věc tak použiju nějaké slovo a když tu samo uvěc říkám někomu jinému tak použiji jiné slovo.

Fakt the langvič 3

Jo no ještě jeden verze jazyka je v mojí hlavě to je fakt vtipný jak já čtu ty slova jinak tak třeba jména v @drugwars z faming listu tak ty když už je farmíte po miliontý tak je znáte a i jejich ikonky ale v hlavě je vyslovoju jako nesmysl aniž bych to četl ale vím že to je to slovo tam. :) Takže tohle je fakt zajímavá věc tohleto dis. Ato není jako že bych na to prd... ale prostě po těch letech víte že ta snaha nemá smysl. Takže jo snažím se ale jen přiměřeně, ale když tu píšu články tak si je pak po zveřejnění ještě třikrát přečtu a pak je opravím co tam vidím, ale stjeně moch bych to dělat popáty a stejně bych tam něco viděl. A to mi věřte ten atoumatickej opravovátor mi před zveřejněním nic nepodtrhne krom pár skratek z krypta.
Tak já myslím že na objasněnou jak to moje já má s čestinou a jazykem by to asi stačilo. :)

Sort:  

Příspěvek jsem nějak přelouskal. Že začátku to šlo i docela snadno. Ale pak se mozek začal trošku vzpirati. Nicméně se to dalo přečíst i snad pochopit....

no já si to dnes přečetl a i mě to dělalo problémy... :D

Tak Ti řeknu..slušný :-) Ale problém přečíst to ( nebo v pohodě porozumět slovu , větě) jsem neměl. Kdesi jsem i viděl takový ten test s nesmyslnýma písmenama ve větě a taky v pohodě. Ale jak píšeš , alespoň 3x si článek po sobě taky přečtu... :-)

Kdybych na to náhodně narazil na netu, tak bych to s velkou pravděpodobností nečetl vůbec, ale vzhledem k tomu, že za tím byla myšlenka (a taky vim, že na to občas upozorňuješ, že děláš chyby), tak jsem si to přečetl a dokonce s chutí :)

A s textem jsem mimochodem zase takovej problém neměl, takže jsem možná nějakej polodis(něco) :D

no říkal jsem si jestli to někdo přečte vůbec :)

Otec vyprávěl historku z léčebny, kde pracoval: "Kterej idiot to psal?"
Sestra "Vy, pane doktore."

Dočetl jsem a pochopil. Ono starodávné "zmatení" jazyků byla vlastně likvidace obrázkového písma. Někdo prostě nesnesl, že jeden obrázek může mít více významů. Zavedla se abeceda(?) a průšvih byl na cestě

jo no a ještě ke všemu hned hafec abeced a pak se ty jazyky do nich převedly...
Ale podle mě zmatení jazyků je spíše odkaz na to že lidé myslí jinak když mluví jiným jazykem :)

Dalo se ;)

!BEER


Hey @petrvl, here is a little bit of BEER from @jjprac for you. Enjoy it!

Learn how to earn FREE BEER each day by staking your BEER.

Často čtu i texty pravopisně daleko horší...

to není možný, neříkej mi že ta školní budova hostí horší pisatele :)