Korektnost jazyka

in #cesky3 years ago

Tak no předposlední post byla chybová změť znaků o jazyku. A dneska mě korektnost jazyka doběhla až v práci. A to Vám musím říct, že než jsem zasedl večer zase k práci po odpolední procházce tak uplynul dne. A zas si tak pracuju. U nás se pořád něco děje, každou chvíli nějaká novinka na platformě nebo změna nebo nový produkt co nabízíme a jeden se musí pořád něco učit aby byl v obraze. A v obraze být musím protože Zákaznický servis s kterým převážně komunikuju při práci nás Adops má za odborníky. Takže musím dávat bacha abych nekecal nějaké blbosti.

No tentokrát po ránu náš slovenský programátor napsal že implementoval blocklist a allowlist, pro ty co nevládnou angličtinou tak bych to přeložil jako seznam blokovaných a seznam povolených... jo jenže já vždy ty změny tak trochu ignoruju než na ně prakticky narazím. Ono to ani jinak nejde, protože jen se to naučit a pak to použít třeba až za měsíc je naprd to si člověk nic nezapamatuje a hlavně je jich fakt hodně... no a tak pracuju a promazávám blocklist. A pořád nic. Žádné kontrolní světýlko nebliká a pak si dávám pauzu a jdu si zakouřit a najednou mě praští kladivo do hlavy. No týjo já jsme ale natvrdlej. To mi to trvalo než mi to došlo co to je zase za opičárnu. No jo je to tak už i rasově korektní mluva pronikla do naší práce. Blacklist se změnil na blocklist a whitelist se změnil na allowlist. Z černých jsou blokovaní a z bílých povolení. No když to tu tak píšu tak si tak říkám jestli ta samotná změna není rasistická. No samo sebou že tyhle keci v práci nepovedu ani někde na bočním četu s nějakým kolegou. Ale sem to vylejt můžu. :)

No narážel jsme na to už v pravopisně špatně napsaném článku, že ti věrozvěstové nám tu mluvu taky pokřivili. Ale jak to tak pozoruju tak to asi nebude dlouho trvat a někdo ji brzo narovná. K segregaci křesťanské církve od státu sice už došlo, ale aby jsme byli opravdu korektní a vůbec nestraní a vyvážení tak budeme muset ještě segregovat náboženská slova z našeho oficiálního ateistického slovníku. Já se o to třeba už snažím, ale jde to fakt ztuha, po tolika letech života to jde ztuha. Používat totiž správně slovo nebe a slovo obloha je kumšt. :) Mi to tak připomnělo když do nás na škole tlačili správné používání slov zemina, půda, hlína.

Sort:  

Ještě si počkej. Možná za chvíli budou chtít aby blocklist a allowlist změnili, protože - sice už to je rasově korektní, ale nikoli genderově vyvážené.

:D a co by jsi tedy navrhoval :D

Nic. To byla jen taková "řečnická" poznámka....
Za chvíli třeba budou mát třeba problém s názvoslovím ohledně pozadí. Já třeba poslední dobou používám Tmavé pozadí včetně PeakD. Pomalu bych měl přemýšlet jak to správně nazvat
:-D

nejabsurdnější je že černoši ve skutečnosti nejsou černí ale hnědí :D