Co dělat doma s dětmi

in #cesky4 years ago

Tak co teď

...řekl jsem si jednou, když už jsme měli doma trošku ponorkovou nemoc. Ještě že jsem zaslechl jednou na radiožurnálu debatu s člověkem, který vymýšlí různé deskové hry, a zároveň je i navrhuje. Byla to docela zajímavá ténata s mnoha otázkami posluchačů, kde se tázali na všemožné věci okolo jednoduchých i složitějších deskových her.
Spousta otázek o ničem - teda ne o ničem, ale jak má někomu neznámému poradit s výběrem hry, která by se mu mohla líbit, když ho vůbec nezná že?
No každopádně mne to ponouklo k tomu podívat se na nějaké nové hry, které jsem ještě neznal, a které by snad mohly hrát i menší děti.
Tento nápad jsem nadnesl i dalším známým, protože se vždy s více lidmi najde více her, o kterých nemáme ani ponětí. A tak se ke mne dostala jedna hra, kterou jsem neznal, ale rád bych se s Vámi o ni rozpovídal...

HEXETO znáte?

Po výměnném obchodu, kdy jsme si půjčili něco a dostali jsme něco na oplátku se k nám dostala hra s názvem Hexeto.
WP_20200503_15_08_50_Pro_LI.jpg

Po přečtení pravidel jsme se pustili do hraní. Ve hře jsou celkem čtyři možnosti, jak ji můžete hrát. Vzhledem k tomu, že mé děti neznají lest a psychologickou hru, pustili jsme se vždy do té nejjednodušší.
Hra je vhodná od dvou lidí ale doporučuji minimílně tři, protože je to jednoznačně zábavnější.
Co je účelem hry? Účelem je spojovat šestiúhelníky k sobě stejnými barvami, kdy za každou takovou spojenou barvu dostanete dva body. Všechny šestiúhelníci mají na stranách stejných šest barev. Barvy jsou však na šestiúhelníkových kartách rozmístěny různě, takže najít barvy poskládané tak, aby seděly s kartou kterou máte vy ruce není bždy snadné (a to navíc, když jste pokud si zvolíte, omezeni časem...).
Maximálně tedy můžete položením Vaší karty získat dvanáct bodů.

Hra začíná rozložením 60 karet do několika kupek, ze kterých si každý postupně bere kartu, kterou se snaží udat k dalším kartám tak, aby se barvy schodovaly na co nejvíce místech šestiúhelníku. Hra samozřejmě končí po odložení všech karet z kupek.
WP_20200503_15_06_08_Pro_LI.jpg

Hra končí sečtením všech bodů, ten kdo má nejvíce bodů samozřejmě vyhraje.


Co říci závěrem. Doporučuji si to zkusit, ale silně doporučuji to hrát alespoň ve 3 lidech. Ve dvou lidech je to po chvíli strašná opakovačka, kterou chcete opravdu velmi rychle ukončit.

Všem přeji příjemné hraní.

Sh.

Sort:  

Já mám devítiletého. Jak stará máš dítka Ty?

Já taky, synátor má devět v srpnu deset.

Můj měl odklad. Je teprve ve 2.třídě.

Congratulations @shebe! You have completed the following achievement on the Hive blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You distributed more than 46000 upvotes. Your next target is to reach 47000 upvotes.

You can view your badges on your board And compare to others on the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP