Rodičovská kontrola

in #cesky4 years ago

Foto:Pixabay

Zdravím kolemjdoucí

Rád bych využil vlastnosti sociální sítě a jdu si pro radu.

Jeden z mých synů má již 7 let. Nemá zatím žádný telefon ani PC, nebo tablet. Tedy - tablet máme, ale ten mu dáváme jen zřídka "za odměnu" aby se mohl dívat na ČT Déčko (ale už se dívá i jinde). Ostatní aplikace na tabletu jsou zablokovány. Teď když je ta karanténa samozřejmě řeším učení. Učitelka nám dala v emailu pokyn, ať použijeme web matika.in. Aplikaci (prohlížeč) mám taky zamknutou. A tak mu ji vždy odblokuji , když se chce učit. Pak třeba u něho nejsem. A tu nastává otázka, jak zamezit, aby nemohl na jiné stránky. V IT jsem docela lama. Jo jistě,,, strýček gooogle poradí. Jsou aplikace na android, programy na PC, nebo přímo v prohlížeči (nevím jak). Ale já si jdu pro radu nejdříve tady. Dovolím si založit první (a mé první) Hive #tematydne Jak chránit děti v IT světě.

Sort:  

Já mám devítiletého. Už má mobil, tablet a PC. Neumím ho kontrolovat. Tak mohu jen doufat, že je dost rozumný, aby nikam nechodil, kde by mu to bylo škodlivé.
Snad se na tom všem naučí tak, abych mu mohl brzy předat starost o domácí výpočetní techniku...

Taky si myslím že přijde doba kdy bude mladý mluvit o pozitivní singularitě výpočetního výkonu v jeho nových hodinkách. No a já nebudu vědět o čem mluví. To vlastně nevím ani teď :-D

Takhle restriktivní postup mi nepřijde jako nejlepší nápad... Děti nemám a ještě nějaký ten pátek mít nebudu, ale spíš bych se s ním bavil o tom, co internet a další technologie přináší a jaké jsou nevýhody a hrozby, než abych něco blokoval.

Když syn bude chtít, naučí se obejít jakýkoli zámek. A upřímně řečeno, čím dříve se dneska člověk naučí s počítačem zacházet, tím lépe pro něj. A na hraní her na počítači taky není nic špatného.

Ano. Osvěta je nutná. A hraní her - no nevím. Zkus to vysvětlit mé manželce :-D. Tam je to rozporuplné.

Hry jsou forma relaxace, i ty počítačové. A z mého pohledu jsou lepší než třeba sledování televize, protože na rozdíl od ní vyžadují nějakou aktivitu. A každá hra klade na hráče nějaké nároky. Některá vyšší, některá spíš symbolicky.

no jde o to jaké hry??? :)

No třeba já budu nadšenej až mé děti budou obejít bezpečnostní pravidla v PC :D

Když se naučí obejít zámek, tak jsi v něm vlastně trochu probudil vlastní aktivitu a invenci ☺

Jde nastavit přímo v prohlížeči stránky které jsou povolené...
https://www.technorms.com/30739/enable-parental-control-popular-browsers

Uložil jsem si. Pak prostuduji. Diky

Ještě bys měl nominovat někoho, kdo stanoví téma nové ;)

#tematydne ani jaksi neproběhlo .... Bylo to mé první. No nic. Snad příště. No a o další se zřejmě přihlásí rixti

Něco bych vyplodil, ale mé děti jsou teprve na půl cesty na svět :) Taky to budu muset jednou řešit...
Příště ti určitě někdo něco napíše.
Vlezl ti do toho blázinec ohledně viru a ještě přechod komunity na Úl.