Cukinie faszerowane (inaczej).

in #engrave5 years ago (edited)

Cukinie to podobno "dorosłe" i "wyrośnięte" kabaczki.
Przez ostatnie dni mam niedobór a w sumie prawie że brak wody (bo hotele ważniejsze niż domostwa), dlatego w moim ogrodzie pojawiły się takie przerośnięte i mało soczyste cukinie.

Co z nimi zrobić?
Można zostawić do wyschnięcia i zatrzymać na zimę, podobnie jak dynie. Można też obrać i utrzeć na placki. Albo można przygotować cukinie faszerowane inaczej.

Czemu inaczej?
Bo nie wzdłuż a w poprzek ;) I bez skórki!

20190627_194849.jpg

SKŁADNIKI:

  • cukinie (ilość dowolna)
  • kilka papryk
  • dowolny farsz - u mnie to tradycyjny ryż z mięsem mielonym i przyprawami
  • coś na górę - może być sos beszamelowy, ser, gęsty jogurt czy pure z ziemniaków albo surowe ziemniaki drobno potarte

WYKONANIE:

Cukinie obrałam, pokroiłam na kawałki wysokości kilku centymetrów i upiekłam w piekarniku. Na blasze ułożyłam też kilka papryk bo przewidziałam, że będą przydatne ;)

20190627_193529.jpg

Upieczone cukinie wydrążyłam łyżką no i pojawiła się dziura na wylot, czyli farsz wyleci albo się przypali. Albo 2 w 1...
Więc papryki jednak się przydały! Pokroiłam je na kawałki i wetknęłam w wydrążone cukinie, tworząc paprykowe podłoże dla farszu.

20190627_194323.jpg

Napełniłam cukinie farszem a na górę dałam gęsty grecki jogurt. Ułożyłam na blasze na przemian ze świeżymi paprykami, skropiłam oliwą i zapiekłam.

20190627_194704.jpg

Cukinie były bardzo dobre więc polecam Wam to danie z czystym sumieniem.

PS: Nie zapomnijcie posolić cukinii przed faszerowaniem ;)

20190627_194900.jpg

Smacznego!

Zdjęcia własne by @grecki-bazar-ewy.

Inne faszerowane letnie warzywa na moim blogu:
Greckie giemista
Serowe roladki z cukinii
Serowo-warzywne roladki z bakłażana z ryżem


Originally posted on Grecki Bazar Ewy. Steem blog powered by DBLOG.


Pierwotnie opublikowano na Grecki Bazar Ewy. Blog na Hive napędzany przez dBlog.

Sort:  

Kolejny przepis na miarę moich kulinarnych możliwości, spróbuję wykonać i znowu zostanę "bohaterem domu" :) Dzięki!

Do dzieła!
Pokaż nam swoje danie na #pl-kuchnia :)

To ja dziękuję, bardzo mi miło że przepis się podoba. Pozdrawiam serdecznie :)

Akurat się składa, że mamy w domu cukinie, prawda @nieidealna.mama? 😁

Posted using Partiko Android

Prawda. Możesz się teraz wykazać i później pochwalić na #polish 😁

Posted using Partiko Android

No tak średnio bym powiedział, tak średnio...

Posted using Partiko Android

Az mi slinka pociekla😂😂 wygladaja pysznie👌

Posted using Partiko iOS

Dziękuję :) Były na prawdę bardzo dobre.

Mniam!

Twój post został podbity głosem @sp-group-up oraz głosami osób podpiętych pod nasz "TRIAL" o łącznej mocy ~0.20$. Zasady otrzymywania głosu z triala @sp-group-up znajdują się tutaj, w zakładce PROJEKTY.

@wadera

Chcesz nas bliżej poznać? Porozmawiać? A może chcesz do nas dołączyć? Zapraszamy na nasz czat: https://discord.gg/rcvWrAD

Dziękuję bardzo :)