Omlet z frytkami - przepis.

in #engrave4 years ago (edited)

Co powiecie na omlet z frytkami?
Nie mam na myśli omleta z frytkami obok, jako dodatku. Chodzi mi o omlet z frtytkami w środku. Jedliście?
Taki specjał serwuje mój mąż. Na początku się dziwiłam ale w sumie nie powinnam bo jadłam kiedyś .we Włoszech pizzę z frytkami.

20200511_141605.jpg

Oprócz frytek można oczywiście dodac do tegoż omleta dowolne ulubione dodatki.

Składniki na jeden omlet:

  • porcja usmażonych frytek (najlepiej domowych ze świeżych ziemniaków ale mrożone też można jak najbardziej)
  • 2 - 3 jajka, w zależności od apetytu
  • dowolne ulubione dodatki do omleta
  • troszkę wody
  • sól, pieprz, suszone oregano
  • oliwa do smażenia

20200511_141620.jpg

Wykonanie:

Jajka miksujemy (lub blendujemy) z odrobiną wody, aż się spienią. Dodajemy dowolne dodatki (pokrojone świeże warzywa, tarte sery, pieczarki czy wędliny - co kto lubi). Można oddzielić białka od żółtek i miksować osobno (a potem delikatnie połączyć) ale nie jest to konieczne.

20200511_140242.jpg

Doprawiamy solą i pieprzem.
Rozgrzewamy patelnię teflonową skropioną oliwą. Na patelni rozkładamy równomiernie usmażone wcześniej frytki i zalewamy je zmiksowanymi jajkami (wymieszanymi z dodatkami).

20200511_141304.jpg

Omlet posypujemy delikatnie oregano i smażymy pod przykryciem albo po kilku chwilach umiejętnie odwracamy go na drugą stronę (czasami pęknie ale i tak jest jadalny).

20200511_140326.jpg

Gotowy omlet z frytkami jest bardzo sycący, nada się z powodzeniem jako danie obiadowe. Pięknie wyrasta i cudownie smakuje.

20200511_140308.jpg

Smacznego!

20200516_142650.jpg

Zdjęcia własne by @grecki-bazar-ewy.


Pierwotnie opublikowano na Grecki Bazar Ewy. Blog na Hive napędzany przez dBlog.

Sort:  

Na dzisiejsze śniadanie to by mi siadło 😉
Zastanawiam się tylko, czy frytki nie namakają za bardzo? Chociaż teraz przypomniała mi się hiszpańska tortilla z podsmażonych ziemniaków, tam też się jajo wbija i smakuje obłędnie.

Frytki w omlecie są OK, rób śmiało :)

Matko bosko geotermalno. Do głowy by mi nie przyszło, ale jako że do frytek uwielbiam jajko sadzone, to jest taka możliwość, iż by mi smakowało....

Będzie smakowało na pewno :)

Musiałam (i chciałam) obiecać, że będzie na obiad w ten weekend. :) Z największej patelni.

Bardzo mi miło że przepis się spodobał, pozostaje mi życzyć smacznego :)

I weź tu się odchudzaj.

Jeśli o mnie chodzi to nie tknęłam już ponad rok ;)

Danie wygląda bardzo smakowicie 😃

I takie właśnie jest :)