Zakończenie przygody z Steem Basic Income

in #engrave4 years ago (edited)

Jakiś czas temu obserwowany przeze mnie @Steempeak zorganizował mini konkurs zachęcający do używania ich systemu list użytkowników (rodzaj feed, gdzie możemy sobie go dowolnie skonfigurować, podzielić tematycznie i nie jest widoczny z poziomu blockchain), gdzie nagrodą były udziały w Steem Basic Income. Napisałem i otrzymałem 4 kawałki SBI.

Tak przekonałem się, że system wynagradza. Miałem wolny STEEM i trochę z nudów postanowiłem zainwestować w SBI (jednorazowo 29 STEEM). Piszę rzadko i system wynagradzał na początku nawet komentarze i ku mojemu zdziwieniu, jakieś tam komentarze w dyskusjach były nagradzane przez SBI i wcale się nie czułem z tym dobrze, bo one nie zasługiwały na te parę centów, bo to nie uczestnicy w dyskusji nagradzali mnie za merytoryczny w dyskusji, ale gdzieś tam algorytm stwierdzał, że należy mi się zysk w oparciu o udziały. Na szczęście, chyba na skutek działań między innymi @mmmmkkkk311 Steem Basic Income, zaprzestali głosowania na komentarze. Oczywiście można było w treści komentarza zawrzeć #sbi-skip, ale kto chciałby wiecznie spamować w komentarzu tym tagiem.

Wspomniana wcześniej wojna @mmmmkkkk311 spowodowała, że przyjrzałem się Steem Basic Income ponownie i widziałem wielu ludzi oburzonych, którzy setki Steem zainwestowały w SBI, część z tych ludzi tworzyło nawet przyzwoitą zawartość, ale część z nich drenowało po prostu Steem, a to już bardzo mnie smuciło, bo byłem częścią systemu i te 29 wysłane STEEM pracowało dla nich, nie dla mnie, nie dla kogoś kto na to zasługiwał.

Troszkę się naszukałem i znalazłem tekst na temat refundacji dla użytkowników SBI. Postanowiłem spróbować. W tekście opisane dwie metody odzyskania zainwestowania STEEM. Jedna, która zakłada odzyskanie STEEM w postaci płynnej, a druga w postaci upvotów. Oczywiście promowana jest ta w postaci upvote'ów (więcej można odzyskać w ten sposób), bo zawsze lepiej dać upvote, kosztem udziałowców niż przekazać STEEM.

Nie chciałem, żeby jakiś mój post był niesłusznie upvotowany przez SBI, więc tylko odzyskanie tokenów w postaci płynnej wchodził w grę. 15 stycznia wysłałem do @steembasicincome przelew 0,003 STEEM o treści Liquid refund request. Już straciłem nadzieję, ale po 18 dniach otrzymałem swoje STEEM z powrotem w wysokości 24 STEEM. Wysłana kwota została pomniejszona o otrzymane przez program głosy.

Jeśli chcesz zrezygnować, wyślij przelew o wartości 0,003 STEEM do @steembasicincome o treści Liquid refund request (zwrot poprzez STEEM) lub Upvote refund request (zwrot poprzez upvote)

Oddając swój STEEM, czy delegując swój STEEM POWER oddajemy komuś władzę nad siecią. Może zyskujesz więcej niż zdostałbyś mając STEEM pod swoją kontrolą, ale jeśli ty zyskujesz, a na pewno zyskuje najbardziej osoba, której delegujesz/wysyłasz STEEM. Ktoś musi tracić, a na pewno w ujęciu globalnym użytkownicy, bo te 50% z kuracji, które należy wam się, w całości przechodzi na głównego beneficjenta.

Jeśli bardzo nie widzisz potrzeby trzymania swojego STEEM na własność, to są systemy jak @tipu, które oferują mechanizmy ręcznej kuracji, a osoby delegujące swój STEEM dostają swego rodzaju dywidendy. Nie jest tajemnicą, że twórca @tipu @cardboard wspiera polską społeczność i zależy mu na dobru sieci.

Oczywiście odzyskany STEEM idzie w STEEM POWER. STEEM ON


Pierwotnie opublikowano na Blog użytkownika HerbacianyMag. Blog na Steem napędzany przez dBlog.

Sort:  

Ostatnio czytałem tłumaczenie jegomościa, że on płaci komuś-tam poprzez upvotes. Nie, nie on płaci, my płacimy.

To tak jak 500+. Nie rząd daje. My dajemy.

No to jest niestety częste tłumaczenie, że przecież ktoś ten Steem i tak dostanie, a to że te środki mogą być przesunięte w bardziej sensowne miejsce, to już inna sprawa kaloszy. Pomijana milczeniem

Dziwi mnie też, że ze wszystkich kuracyjnych mechanizmów żaden np nie promuje hodlerów, osób które nigdy nie wypłaciły, a wszystko pakują w STEEM POWER 100%. Jako dodatkowe kryterium, poza jakością postu. Oczywiście nie ma co stosować zamordyzmu, ale widząc podobnej jakości postu, to sensowniej społeczności jest wynagrodzić hodlera niż pana "i cyk na giełdę".

Osobiście wole projekty jak @/curangel . Pomysłodawcą jest Witnesses @/pharesim. Kolejny dojść ciekawy to @/project.hope. Większość to taki starodawny system ponzi byle nabudować steema za cudze.

Zgadzam się

Posted using Partiko Android

20200203 3.png

Nie wiem skąd, ale ja też mam 5 SBI. Nie publikuję od dłuższego czasu, bo brak mi na to czasu, więc raczej nie dostaję od nich głosów. Mogę te SBI upłynnić? Bo ja ich nie kupiłem, ale dostałem już nie pamiętam za co i od kogo.

Z tego co pamiętam to może je upłynnić tylko sponsor, czyli osoba, która opłaciła SBI Units.
Mi żądanie zwrócenia udziałów w sumie wyzerowało, te sponsorowane przez @steempeak, więc nie wiem.

Możesz spróbować 0,003 STEEM, to nie majątek, ale możesz je stracić, a nic nie zyskać.

Dzień dobry, mam do Pana prośbę. Z góry przepraszam za nią, obiecuję, że to jedyny raz taka sytuacja.

Prosze Pana o dodanie + pod tym postem:
https://steemit.com/chess/@schamangerbert/steem-chess-tournament-february-01-the-winner-is-eniolw-last-edition
Chodzi o to, że cotygodniowy turniej szachowy dla użytkowników Steemit stoi pod znakiem zapytania, bo jego organizator ma dość niedoceniania jego pracy.
Będę Panu długo wdzięczny, jeśli Pan da + pod tym postem, co zwiększy szanse na przetrwanie turnieju szachowego.
Powyższy Pana post przeczytałem, ale nie mam nic ciekawego do powiedzenia na ten temat.
Nawet jeśli Pan nie da + tam, to dziękuję za przeczytanie mojego komentarza w całości. Jeszcze raz przepraszam.

Co mogłem to zrobiłem.

Niestety wiele przedsięwzięć upada z czasem. Na polskim poletku, też mamy wiele wspaniałych inicjatyw, które z czasem z braków chętnych, upadały, Głosami, nie napędzi się uczestników, a tych też brakuje. Pozdrawiam

Od początky nie podobalo mi sie to sbi.

Posted using Partiko Android

Pierwsze co mi się pojawiło w głowie po przeczytaniu tytułu:

Ja nigdy nie byłem fanem SBI, SteamPeak pokazuje, że mam 3 udziały, ale nawet nie wiem skąd.