Looking for vegetarian main dishes / ベジタリアンのメインディッシュ

in #food4 years ago

image.png

We become somehow 70% vegetarian after lockdown. Now I'd like to increase my vegetarian specialties especially main dish for dinner, which my family also eat.

I cook ... or to say make mostly vegetarian lunch for myself on weekdays. In the summer time tomato and cucumber slices with pinch salt and bread is totally fine for me. But I feel something needed in the center of the table for dinner.

What I cook as a vegetarian dish is lasagna or gratin, vegetable soup, bean soup, falafel, pizza, tomato pasta, risotto, Japanese croquette, fried vegetable, fried rice, quiche etc. Then salad accompanies for some of these.

Do you have any good idea? I'm happy to hear your favorite recipes and books & websites to learn vegetarian cooking. I'll read books written by Deborah Madison in the weekend to explore some new vegetarian dishes.


ロックダウンのあとから70%くらいベジタリアンです。というのも、ロックダウン中は買い物に行くお店を減らしてお肉屋さんに頻繁に行かなくなり、そのあとは食肉加工場での集団感染から労働者の人権や動物の権利の問題が見えてきて、なんとなくお肉から足が遠のいてしまっているからです。

自分だけの昼ごはんだったら今の季節はトマトときゅうりのスライスに塩、パンでOKなのですが、家族もいる夕食にはメインディッシュがほしくて、ベジタリアンのメインディッシュのレパートリーを増やせないかなと考えています。

夜ご飯に作ることが多いのは、ラザニア、グラタン、野菜や豆のスープ、ファラフェル、ピザ、トマトパスタ、リゾット、キッシュ、日本料理だとコロッケ、野菜の炒め物、炒飯などなど。メインにプラスしてサラダを作ることもあります。あんまり喜ばれず私がほとんど食べるけれど・・・。

ベジタリアンのレシピや、ベジタリアンのメインディッシュを学べる本やウェブサイトなど、おすすめはありますか?週末は大好きなデボラ・マディソンの本を読み返してレパートリーに加えられそうなベジタリアンのメインディッシュを探してみようと思います。

(それにしても今日の夕食何にしようかな。レッドキドニービーンズを入れてトルティヤにしようと思ったら、「昨日豆を食べてお腹にガスが溜まっているから豆は・・・」とお父ちゃんに牽制されました。うーん。ああ、誰かが毎日おいしいご飯を作ってくれたらいいのに。母や祖母のご飯を食べたいです!)

Sort:  

可愛らしい本の表紙ですね!野菜だけでメインディッシュを色々作れてしまう人は大尊敬ですー。
おばあちゃんの美味しい野菜や魚中心のご飯美味しいですよね。

ほんとですよね。今夜はレンズ豆のスープとパンとサラダです。

本当に。祖母の魚料理また食べたいです。イカ飯とか、イワシを梅干しでにたのとか、アマダイの塩焼きとか・・・・・・・相模湾で魚を釣って祖父母と食べていた日が懐かしいです!