Rome Is Dichterbij Dan Je Denkt

in Phlog3 years ago (edited)




















Rome is dichterbij dan je denkt

Bremen is bijna om de hoek

Het zou zomaar een reclamespot kunnen zijn voor een tour operator. De wegwijzer op een van de foto's stond volgens mij ergens in Odoorn. Naar Bremen vanuit Winschoten is 'slechts' 138 Kilometer, op de fiets nog wel te doen. Rome lijkt mij dan net weer even te ver. Maar voorlopig houd ik het eerst weer regionaal. En straks komt de tijd van lopen weer op de voorgrond. In het donker fietsen vind ik minder. De herfst begint zich duidelijk aan te kondigen. Er zijn onderweg nog nauwelijks zwarte wilde bramen te plukken. De diverse paddestoelen laten zich inmiddels zien.

Vandaag wilde ik in eerste instantie het laatste deel van de Hondsrug route doen. Ook om mijn zinnen wat te verzetten wilde ik er nog op uit vandaag. Maar het liep allemaal wat anders dan in eerste instantie bedacht.

Uiteindelijk ging ik richting Westerwolde / Stadskanaal. En vond ik een rustige plek bij Onstwedde om mijn gedachten wat op een rijtje te zetten. In een stuk natuurgebied daar is een uitkijktoren die veel fietsers lijkt te ontgaan. Het staat ook wat verscholen achter de bomen.

Veel gedachten en herinneringen. Lastig om dingen die recent gebeurd zijn een plek te geven. Het was weer erg druk, te druk voor mijn gevoel. Op zich wel mooi dat er zoveel mensen op de fiets en te voet op uit trekken. Allemaal op zoek naar de Wielewaal denk ik.

De foto's in deze Phlog aflevering zijn van een aantal verschillende recente fietstochten. En allemaal afkomstig van mijn hand.

Posted using Dapplr

Sort:  

'Rome Is Dichterbij Dan Je Denkt'

Absoluut waar. Maar dan moet je het niet doen zoals Aafjes! 😆


Een voetreis naar Rome
Een historisch verslag, Bertus Aafjes (1914-1993) Voetreis naar Rome-Aafjes

Op 31 maart 1936 vertrok Bertus Aafjes van de Borneostraat 32 in Amsterdam-Oost met een ransel, gevuld met voornamelijk boeken en een mandoline, op de fiets, richting Rome.

Na een week was zijn geld op. Uitgegeven aan wijn en vrouwen.

Ondanks het feit dat hij platzak was, verliep de reis voorspoedig. Bij Bazel zette hij zijn fiets op de trein en wandelde via de Brennerpas naar Italië.
Hij lifte van Trente naar Riva en op 12 mei 1936, zijn 22ste verjaardag, kreeg hij een lift van Bologna naar Rome.

Na een week was zijn geld op. Uitgegeven aan wijn en vrouwen.

Een echte levensgenieter die man! 😄👍

In 43 dagen tijd, voor een groot deel te voet, geloof niet dat ik hem dat na ga doen. 😅

Geweldige prestatie!

Posted using Dapplr

Mooie foto's

Dankjewel! :-)

Posted using Dapplr