Zoals Het Komt

in Phlog3 years ago


Zoals het komt

Pluk de dag, zoals het komt. Op die manier had ik het nog niet bekeken. De wijsheid van een vrouw. Waar ik dacht dat ik ten volste zou moeten leven. Iedere dag er weer voor de volle 35 procent er tegen aan. Dat was een grap die ik ooit ergens tegen kwam. Relativeren die hap, het leven is zo serieus als je het beleeft. Zou wellicht mooi op een tegeltje staan, voor in het toilet. En ik probeer wat klassiekers terug in gedachten te halen. Maar het lukt nog niet echt. Eerst de cafeïne maar eens laten werken. Het was weer een onrustige nacht.

Er mag van alles aan de woning gedaan worden. Waarvan een aantal grote zaken door derden. Hoor her en der al dat er grote wachtlijsten zijn in klus, installatie en bouw. Nieuwe HR+ combiketel is eerste prioriteit. Nog wel eentje op gas, maar geschikt voor bijmenging met waterstofgas. Terwijl in Nederland de gasprijs schijnbaar door verkeerde inkoop de pan uit gaat reizen, krijgen onze oosterburen subsidie op aardgas. Rare wereld bij tijd en wijle. We doen het er maar mee.

Er zit een knoop in m'n maag, ontbijt wil er niet in vandaag. Volgens mij stond er op een tegeltje iets over eetgewoonten. 's Morgens eten als een wolf, 's middags als een kat en 's avonds als een muis. Of zoiets, wellicht was het meer iets als koning, keizer, admiraal, lichter worden ze hier allemaal. Weet ik veel, ik vergeet die tegelwijsheden veel te snel. Of ze gaan een eigen leven leiden in mijn brein. Teksten op een tegeltje in het toilet: "Wie hier binnenkomt als vriend, mag ook gewoon doorspoelen na gedane zaken." Ja, als het op het verzinnen van tegeltjes teksten aankomt dan heb ik echt mijn beroep niet gemist. Mijn schoonzoon stuurde mij er ooit een: "Jezelf verneuken is ook neuken." Blijkt dat het mogelijk is om daar echt een Drenths Rood tegeltje van te maken. Maar of mensen het leuk vinden om zoiets in het toilet tegen te komen. Zie net hoe de automatische tekstverbetering er weer een mooi soepzooitje van maakt. Het is immers Drents Groen, wereldberoemde tegeltjes zijn dat.

Over Drenthe getypt, er ligt nog een deel 'Hondsrug' route open. Als er verder niks uit mijn handen wil komen vandaag dan klap ik de laptop op tijd dicht. En ga ik wellicht nog op de pedalen. De dag nemen zoals het komt vandaag.

Maak er wat van.

Posted using Dapplr