“Finally Found Brackens!! やっとワラビをみつけた!”

in Hive JP4 years ago

96C31D20-4A29-4502-A38B-22F1E4B29787.jpeg

“Finally Found Brackens!!”

日本語は下にあります。

I couldn’t give up finding bracken ferns (eagle fern) in Nova Scotia, Canada since I noticed that I see many common wild plants which I could also find in Hokkaido, Japan.

My bracken history is pretty long in my life. My grandmother was carrying me on her back when I was a baby and she went bracken picking. That’s why I remember how to find brackens since I was toddler. I never forget their taste.

Finding brackens is not difficult if you remember the shape and smell. Generally speaking, they usually grow near small creeks in shallow bush in a slight sunshine spot but not direct sunlight. I can find them while walking easily. I don’t need to go into the deep forest to find them.

I was over 85% sure that I could find brackens in Nova Scotia. However, there was no information about brackens in Nova Scotia at all. After spending three springs here, finally I found them a couple of weeks ago!

They’re very tasty. I ate them with Miso soup, salad, pasta or boiled vegetable meals. I don’t want to pick everything because I want eat them next year again! I have my bracken spot near my house.

“やっとワラビをみつけた!!”

カナダのノバスコシア州には、北海道と共通の植物がたくさん生息している事に気づいてからというもの、ワラビを探すのをあきらめきれずにいました。

わたしのワラビ歴は結構長いです。赤ちゃんのわたしを背負った祖母が、ワラビ採りをしていたそうです。ですから物心ついた頃にはワラビ採りをしていました。ワラビの味は忘れようにも忘れらません。

ワラビ採りは、形とにおいを覚えていれば簡単です。一般的にワラビは小川などの近くの草むらに生えています。太陽の光が少し当たるような場所で、直射日光が当たるところは暑すぎると思います。茂みの奥深くに入って行かなくてもよいので、散歩がてら簡単に見つける事ができます。

85%の確率でノバスコシアにもワラビがあるような気がしていたのですが、まったく情報がありませんでした。三度目の春を迎えた今年、数週間前にやっとワラビをみつけました!

味噌汁、サラダ、パスタ、煮物などにして食べました。美味しかったです。来年もまた生えるように、全部は採らないようにします。家の近くに専用のワラビスポットを見つけました!

ABDC8733-5A76-4537-839A-DC073C5A1C5A.jpeg

About Brackens ワラビについてはコチラ:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pteridium_aquilinum

EBF70E1F-5F36-4D14-BB0E-6D2A841E87A4.jpeg
My Site: https://koto-art.wixsite.com/mysite-1

Sort:  

うちの相方がドイツ南部の森の出身で、ここはドイツの北海道では!という感じなのですが、ゼンマイ、考えてみたこともありませんでした。今度遊びに行く機会があったら散歩がてら探してみたいです :)

わぁードイツ南部は北海道に似ているのですね^_^
そういえば、北海道ではドイツ料理が人気です!ドイツの堅いパンもブームがありました。ソーセージにすっぱいサワークラウト?ソースをかけたものなどオータムフェスタでは大人気でした。

植物も共通のモノがたくさんありそうですね。ゼンマイ、コゴミ、ワラビなどそちらの道端でも見かけるかもしれませんね!

カナダにもワラビがあるんだね〜しかも美味しそうなのが生えてたねww

日本でみるワラビよりも太くてしっかりしている印象です。他のカナダの地域はどうなんでしょう〜。きっと西部は植物も違うのかもしれません。