Simply Recipe Buko Pandan For Iftar. Sweet and Refreshing.

in Foodies Bee Hive9 days ago

img_0061.heic

Hello foodies
Today I want to share my story and recipe about a dessert that is suitable for iftar today.

Halo foodies
Hari ini aku mau berbagi cerita dan resep tentang sebuah dessert yang cocok untuk berbuka puasa.

I have some pandan leaves in the yard. Looks like I have an idea to make a new dessert

Aku memiliki beberapa pandan di halaman rumah. Sepertinya aku memiliki ide untuk membuat sebuah dessert baru.

img_0059.heic

This dessert is any viral in Indonesia.
Originally this dessert came from the Philippines, named Buko Pandan.
This dessert is suitable for iftar dishes because Buko Pandan has a unique and refreshing characteristic.

Dessert ini lagi viral di Indonesia.
Awalnya dessert ini berasal dari negara Filipina, bernama Buko Pandan.
Dessert ini cocok disuguhkan untuk hidangan buka puasa karena Buko Pandan memiliki ciri khas yang unik dan menyegarkan.

Made from several ingredients such as coconut, evaporation milk and pandan jelly.
How to make it is also quite easy, cooking jelly (agar-agar) with a squeeze of pandan leaves and cooled then diced. Combine all kinds of milk such as evaporation milk and sweetened condensed. Do not forget to add coconut or nata decoco.

Terbuat dari beberapa bahan seperti kelapa, susu evaporasi dan jelly pandan.
Cara membuatnya juga cukup mudah, memasak jelly (agar-agar) dengan perasan daun pandan dan didinginkan kemudian di potong dadu. Campurkan semua jenis susu seperti susu evaporasi dan kental manis. Tak lupa memnambahkan kelapa atau nata decoco.

img_0035.heic

img_0038.heic

img_0041.heic

Today because I don't have coconut, I replaced it with nata de coco.
The fragrance of pandan leaves on jelly makes the taste very distinctive.
To complement it, you can add pearl sago and grated cheese to make it thicker and taste stronger.

Hari ini karena aku tidak memiliki kelapa, aku menggantinya dengan nata de coco.
Wangi daun pandan yang ada pada agar-agar membuat rasanya menjadi sangat khas.
Untuk pelengkapnya, kalian bisa menambahan sagu mutiara dan keju parut agar lebih kental dan rasa lebih kuat.

img_0060.heic

img_0058.heic

This dish you can try at home guys :)
Next, what is the iftar menu for tomorrow? Leave a comment below!

See you :)

Hidangan ini bisa kalian coba dirumah guys :)
Selanjutnya, menu berbuka apa ya untuk besok? Tinggalkan komentar dibawah ya!

See you :)

Author: Aswita
You can find me instagram @aswitasoe
Email: [email protected]
You can request to next recipe!
See you soon!
BYE!!

Sort:  

Congratulations @aswita! You have completed the following achievement on the Hive blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You have been a buzzy bee and published a post every day of the week

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Check out the last post from @hivebuzz:

False-Positive phishing alert reported by antivirus software
Feedback from the May 1st Hive Power Up Day
Support the HiveBuzz project. Vote for our proposal!

Thankyou hivebuzz

Aku dari dulu mau cobain ini tapi gak pernah dibikin sampe sekarang. Duh jadi ngiler nih dan pengen bikin ini. ehehe

Thanks for sharing!

Ini resepnya gak lengkap sih krn seadanya aja. Yg penting pake susu evaporasi sih kk klo bisa pake yg fn :D

Love your Foodie post!

Yum! You have been curated @anggreklestari on behalf of FoodiesUnite.net on #Hive. Thanks for using the #foodie tag. We are a tribe for the Foodie community with a unique approach to content and community and we are here on #Hive.

Join the foodie fun! We've given you a FOODIE boost. Come check it out at @foodiesunite for the latest community updates. Spread your gastronomic delights on and claim your tokens.

Join and Post through the Community and you can earn a FOODIE reward.

Banner_followBHcommentsize.png

Thanks💕

My favorite! Looks so yummy.