Celery Dish Recipe! (EN/TR) Kereviz Yemeği Tarifi!

-EN

Hello to everyone! I am Yusuf and today I will share my celery dish recipe with you. There are also different versions of this dish. But today I prefer to share a vegan version. Because I think this recipe has a softer flavor and tastes better.

I do not like to eat celery. But I learned how to cook this dish from my high school English teacher. And this is how I eat this food. I prefer celery salad to this dish, though. Maybe one day I'll share the recipe for that dish.

Ingredients

3 Medium Celery
1 Orange
2 Carrots
1 Medium Onion
1 Medium Potato
Celery Leaves
Lemon Juice or Lemon Sauce
2 Tablespoons Olive Oil
2.5 Teaspoons Salt

Steps

Fill a deep bowl with water. Add lemon juice to the bowl. This mixture prevents the color of the celery from darkening.

1.gif

Peel the celery and add it to the bowl. Let it sit for 2-3 minutes.

2.jpg

Chop the onion into cubes and spread it on the bottom of the pan. Peel the potatoes and cut them into rings. Add the diced potatoes to the pan.Chop the celery and add it to the pan.

3.jpg

Peel the carrots and cut them into circles. Add the carrots to the pot. Finally, cover it with celery leaves.

4.jpg

Squeeze the juice from the orange. Add the orange juice, olive oil and salt you have obtained to the pot. Cook it.

5.gif

Bon Appetit!

6.jpg

All photographs are my own, unless otherwise stated.

-TR

Herkese Merhaba! Ben Yusuf ve bugün sizlerle kereviz yemeği tarifimi paylaşacağım. Bu yemeğin farklı versiyonları da mevcut. Ama ben bugün vegan bir versiyonu paylaşmayı tercih ediyorum. Çünkü bu tarifin daha yumuşak bir tada sahip olduğunu ve daha lezzetli olduğunu düşünüyorum.

Kereviz yemeyi sevmiyorum. Ama bu yemeği nasıl pişireceğimi lise İngilizce öğretmenimden öğrendim. Ve ben bu yemeği böyle yiyorum. Yine de bu yemeğe kereviz salatasını tercih ederim. Belki bir gün o yemeğin tarifini paylaşırım.

Malzemeler

3 Adet Orta Boy Kereviz
1 Adet Portakal
2 Adet Havuç
1 Adet Orta Boy Soğan
1 Adet Orta Boy Patates
Kereviz Yaprakları
Limon Suyu veya Limon Sosu
2 Çorba Kaşığı Zeytinyağı
2.5 Çay Kaşığı Tuz

Adımlar

Derin bir kaba su doldurun. Kaba limon suyu ekleyin. Bu karışım kerevizlerin renginin kararmasını önler.

1.gif

Kerevizlerin kabuklarını soyun ve kabın içine ekleyin. 2-3 Dakika bekletin.

2.jpg

Soğanı küp şeklinde doğrayın ve tencerenin dibine yayın. Patatesleri soyun ve halka şeklinde doğrayın.Doğradığınız patatesleri tencereye ekleyin.Kerevizleri doğrayın ve tencereye ekleyin.

3.jpg

Havuçların kabuklarını soyun ve daire şeklinde doğrayın. Havuçları da tencereye ekleyin. Son olarak kereviz yaprakları ile üzerini örtün.

4.jpg

Portakalın suyunu sıkın. Elde ettiğiniz portakal suyunu, zeytin yağını ve tuzu tencereye ekleyin. Pişirin.

5.gif

Afiyet Olsun!

6.jpg

Tüm fotoğraflar bana aittir.

Sort:  

Çok lezzetli görünüyor. Ellerine sağlık. Kereviz benim pek yemediğim bir yemek. Aslında sağlıklı ama dışarıda bir de şeker ekliyorlar içine. Zaten havuç, patates/nişasta ve portakal var, bir de şeker gelince glisemik indeks aşırı yükseliyor ve bir anda sağlıksız yiyeceğe dönüşüyor. Bizimkiler bu tür konularda çok bilgisizler maalesef. Ama senin tarifte şeker yok, bu iyi. Gözüm portakalı aradı, o da var. İçine turunçgiller giren yemekler gerçekten güzel oluyor. Tadı da güzeldir eminim. Markette bulursam alayım ben de yapayım. Teşekkürler 🙂

Yaparsan, şimdiden afiyet olsun.
Aslında ben de pek hoşlanmıyorum kerevizden. Ki kerevizin yahnisini falan da yaparlar. Ama yine de hiçbir versiyonu ile aram pek iyi değil. Sadece salatasını yiyorum diyebilirim.
Şeker koyma olayına gelince aslında bu bir zeytinyağlı geleneği gibi bir şey. Birçok zeytinyağlı yemeği pişirirken kullanıyorlar. Ben de ilk defa babaannemde görmüştüm. Bazı yemeklere ben de katıyorum ama tamamen ezbere yemek yapmaktan kaynaklı diyebilirim. Yoksa kendi uydurduğum tariflerde böyle şeyler yapmıyorum.

Looks good my freind. You're also a cook.

So simple ingredients to use. It's good to learn different kinds of meal from other countries and I can see this very beneficial to the body since there are vegetables included.

Looking tasty

Ben kerevizi rendeleyip yoğurtla yemeyi çok seviyorum. Pişirmeyi hiç sevmiyorum.

Mayonez katarsan kendisine kereviz salatası diyebiliriz.

Ben yoğurtlu kereviz demeyi tercih ediyorum. Çünkü mayonez katarsam baharat falan da katarım.

Zaten yaptığın şeye yoğurtlu kereviz deniyor. Neyi tartışıyorsun acaba ahahahah

I have never seen anything like this, veggies boiled/steamed in orange juices, very interesting. I am so curious about the flavor, is it sour?

Thanks for sharing.


@NaturalMedicine supports wellness of body, mind, soul and earth on HIVE.
Come say hi via Lotus Chat or drop by our Hive Community - we'd love to have you!


Posted on NaturalMedicine.io

Celery is a vegetable that smells a little strange. Orange juice is used to suppress this smell. And it doesn't taste sour.