Gram Altın Analizi (Güncelleme)

in Hive TR2 years ago (edited)

Tekrar Merhaba. Hive TR topluluğunda en son yaptığım içerik paylaşımının üzerinden üç ay geçmiş. Benim için utanç vesilesi. Neyse ki kendimi affettirecek bir paylaşımla geri dönüyorum :) Şu anda gözlerime baksaydınız parladığını görecektiniz ;) Başlıktan da anlaşılacağı gibi altın grafiği paylaşacağım. Ancak yeni grafiklere bakmadan önce geçen sene yaptığım iki paylaşıma bir göz gezdirmenizi tavsiye ederim.
https://ecency.com/hive-167922/@anadolu/gram-altinin-fiyati-nasil-belirleniyor
https://ecency.com/hive-124065/@anadolu/gram-altin-analizi

Sırasıyla USD/TRY, XAU/USD ve XAU/TRYG grafiklerini paylaşacağım. Grafik verilerini Tradingview sitesinden aldım. Paylaşacağım ekran görüntülerinin hepsi haftalık zaman dilimli grafik verilerinden alındı.

Aşağıdaki grafik USDTRY paritesinin ekran görüntüsü. Herhangi bir yorum yapma gereği görmedim.



Sırada ons altın grafiği var. Yukarıdaki grafiği ticaret işlemleri için değil yatırım için takip ediyorum. Bu nedenle sadece geniş alanlar çiziyorum. Aşağıdaki arz-talep bölgesi 1730-1680 dolar fiyatları arasında bulunuyor. Yukarıdaki arz-talep bölgesi ise 1985-2070 seviyesinden geçiyor.

Yukarıda bağlantısını paylaştığım içeriklere göz attıysanız gram altın grafiğine geçebiliriz. Aşağıdaki arz-talep bölgesi çok fazla geniş. Sadece önemsediğim kısmın çizimini yaptım. Çizimini yaptığım bölge 737-662 TL fiyatları aralığında bulunuyor. Yukarıdaki arz-talep bölgesi ise 900-980 fiyat aralığından geçiyor. 500-750-1000-1250-1500 TL gibi psikolojik seviyelerin ayrıca takip edilmesi gerekiyor.

Ben bir yatırım danışmanı değilim. Bu paylaşım bir yükseliş/düşüş sinyali değildir. Yatırım kararlarınızı maddi, psikolojik durumunuza göre kendiniz vermelisiniz. Bu paylaşımı bir eğitim çalışması olarak görmeniz daha faydalı olacaktır. Görüşmek üzere.

Sort:  

Hoşgeldin @anadolu 🙂 Yeniden Türkçe yazdığını görmek güzel. Analiz için teşekkürler. devamını bekleriz.

Şu anda gözlerime baksaydınız parladığını görecektiniz ;)

😃

Hoş bulduk @damla. Tabi ki, devam edeceğim. Kendi hesabından sen de başla bi ara :)


The rewards earned on this comment will go directly to the people sharing the post on Twitter as long as they are registered with @poshtoken. Sign up at https://hiveposh.com.

Ben değerli madenlerin hala yeterince fiyatlanmadığını düşünüyorum. TL bütçesinden yıllardır düzenli altın alımları yaparım ve henüz pişman olmadım 😌 Enflasyonun kavurduğu piyasalarda, altın benim için bedava gibi bir fiyata sahip ✌🏼

Vadeli işlemlerle, türev ürünlerle yapılan baskının haddi hesabı yok. Dünya genelinde fiziki maden fiyatlarıyla dijital fiyatlar arasındaki makas artmaya başladı. Bunu bir kuyumcuya giderek deneyimleyebiliriz. Aynen dediğiniz gibi, aşırı derecede ucuz kaldı. Özellikle altın ve gümüş.

2023 yilinda resesyon ve pandeminin etkileri nedeniyle altinin çok değer kaybetmeyeceğini dusunuyorum. Ons fiyati dusus gosterse de artacak dolarla nispeten kayiplarini koruyacaktir. (YTD)

Gram/TL şimdiye kadar çok iyi dayandı dolar kuru nedeniyle. Fiziki alım yapıldığı sürece elbette gerçek değerini bulacak.

Yay! 🤗
Your content has been boosted with Ecency Points, by @anadolu.
Use Ecency daily to boost your growth on platform!

Support Ecency
Vote for new Proposal
Delegate HP and earn more