Elektrik İşlerim ( Priz Kaydırma )

in Hive TR2 years ago

Herkese selamlar dostlar bugün sizlere kuzenimin evinde prizleri kaydırdık ondan bahsetmek istedim @crysis den bildiğiniz gibi mutfak tadilatı yapıyor termosifon çamaşır makinesi için prizleri kaydırmamız gerekti

İlk olarak lavabonun üstüne gelen prizin kasasını yenilemek ile başladık işe fayanslar alçı olacağı için kasa içeri de kalacak oda prizin tırnaklarını tutmasını engelleyecek o yüzden kasanın etrafını kırdım ve biraz genişlettim biraz geniş kırmamın sebebi içine harç doldurmam gerektiği için yoksa kasa ileri kasa oynama yapabiliyor

IMG_20220821_151124.jpg

Daha sonrasında kasayı geçirmeden önce içini harç ile doldurdum daha sonrasında kasayı yerleştirdim kasayı biraz dışarıda bıraktım alçı geldiğinde hizasında kalması için ve o şekilde dondurdum

IMG_20220821_152007.jpg

Daha sonrasında kaydırma yapacağım yeri kırmaya başladım hattın bağlantısı yatak odasında olduğu için boruya ek yapmam gerekti bu yüzden duvarı sadece borunun ucundan bağlantı yapacak şekilde kırdım

IMG_20220821_152851.jpg

Kırım işleminden sonra kabloları sökerek yeni kabloları çektim kabloları ek yapmak çok tehlikeli olduğu için evinizde sıva altı kablolarda asla ek yaptırmayın ileri ısınarak yanmaya başlayabilir

Kabloları kabloların toplandığı buattan prizi yeni olarak çektim ve sonrasında buatta ki tüm kabloları söküp yeniden bağladım ben bağlantılara çok güvenmediğim için kendim söküp sımsıkı sıkıyorum yüke bindiğinde ısınım yangına sebep olmaması için

IMG_20220821_154254.jpg

IMG_20220821_160112.jpg

Son olarak boruyu ekledim ve kırdığım yere sokarak hattı döşedim boruyu birleştirme işlemini borunun bir ucunu çakmak ile ısıtıp pense ile ağzını genişletebilirsiniz bu şekilde ileride bir şey olduğunda kabloyu geri çekebilirsiniz

IMG_20220821_160351.jpg

Yine kasaları harç ile sabitledim kabloları içinde hazır halde bıraktım bütün işlemler bittiğinde prizleri takmaya geleceğim artık

IMG_20220821_161540.jpg

Bir sonra ki yazımda görüşmek üzere dostlar

Sort:  

elinize sağlık, iyi iş çıkarmışsınız.

Cok tesekkurler hocam

Ellerine sağlık kuzenim😂

Ne demek kuzenim 😁

Congratulations @benyamin! You received a personal badge!

Happy Hive Birthday! You are on the Hive blockchain for 5 years!

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking

Check out the last post from @hivebuzz:

The Hive community is in mourning. Farewell @erikasue!
Support the HiveBuzz project. Vote for our proposal!