Trliste Yarışması: Malatya'da Kısa Bir Tur

in Hive TR2 years ago (edited)


Herkese merhaba,
Uzun zamandır bir çok şeyle uğraştığımdan dolayı buraya yazmayı ihmal ettim. Hala bir kaç saat varken Trliste'nin eğlenceli yarışmasına katılmayı kuzenim'in kendi yazdığı posta beni etiketlemesi sayesinde karar verdim.

Malatya'ya babamın işleri yüzünden gitme fırsatı bulamıyorduk ta ki kuzenimin düğün meselesi çıkana kadar. Bu düğün benim içinde iyi oldu bu sayede babaannemin ve dedemin mezarını ziyarette bulunmuş, babamların çocukluk anılarının geçtiği bağ evini, kayısı tarlalarımızı görmüş oldum.

Malatya'ya uçakla iner inmez ne kadar sıcak olduğunu düşündüm hatta kayısı bahçelerini gezerken 45 derece sıcaklık olduğunu gördüm. İstanbuldan giden biri için bu sıcak baya bir zorlayıcıydı. Üçüncü günün sonunda sıcaklığa alışmıştım.

Buraları gezerken memleketimin ne kadar güzel olduğunu bir kez daha anladım. Hala Türkiye'de gezmediğim bir çok şehir var fırsatım olursa kalan diğer şehirleri gezmeyi ve bu şehirlerdeki çektiğim fotoğrafları sizlerle paylaşmayı çok isterim. Şimdilik Malatya'dan babaannemin evinden çektiğim,kayısı bahçelerinde çekildiğim ve akrabalarımın sacda yaptığı tereyağlı ekmeği paylaşacağım.

Umarım yolunuz bir gün Malatya'ya düşer, kayısıları dalından yemek gerçekten tarif edilemez.

Dalından koparılmış bir adet kayısı.

Buğday tarlamız.


Dalından koparılmış böğürtlen.

Dalından koparılmış babaannemin bahçesindeki vişne.

Babaannemin evinden mutfak dolabı.

Eski ütümüz.

Eskiden kullanılan merdaneli çamaşır makinası.

Oturma odamız.

Babaannem'in yaşarken mutfakta kullandığı tabak çanak dolabı.

Babaannem ben doğmadan önce ölmüş anlattıklarına göre gerçekten çok iyi bir kadınmış, herkesin işine koşarmış. Onu tanıyamadığım için gerçekten çok üzülüyorum.

Eskiden kullanılan emekli aylık belgesi.

Dalından kayısı toplayıp İstanbul'a getirdim.

Kayısı bahçelerimizden fotoğraf kareleri.

Burada görmüş olduğunuz kişiler babamın teyzeleri.Onlar kendilerine sacda ekmek yaparken mezarları ziyaret ettikten sonra onlara gittik. Hemen bize kendileri için yapmış oldukları ekmeklerin üzerine tereyağı sürüp pişirdikten sonra bize ikram ettiler. Sanırım hayatımda yediğim en güzel şeylerden biriydi. İstanbul'da doğup büyüdüğüm yerde de komşularımız yapardı ama burada yediğimin tadı bir başkaydı.

Dedemin mezarı.


Babaannemin mezarı.

Çok eskiden yapılan mezarlar.

Mezarları ziyaret ederken o kadar çok ağladım ki tek düşündüğüm şey bir gün herkesin yatacağı yerin aynı olduğuydu.

Malatya Kanal boyu. Eğer bir gün buraya yolunuz düşerse orada bulunan dondurmacılardan dondurma yemenizi öneririm.

Ve son olarak düğünden bir adet gelin ve damat karesi.

Bu yarışmaya katılmayı istiyordum. Bu yazının bir gezi yazısı olup olmadığı konusunda şüphelerim var ama olsun yine de yazmak istedim. @ipexito arkadaşım senin yazını göremedim belki bir sonraki yarışma için yazmak istersin.

!!Bütün fotoğraflar bana aittir.!!

Sort:  

Çok teşekkür ederim katıldığın için @browniegirl 🤗 Son saatlerde yetişmişsin. Fotoğraflar ve yazı çok güzel. İlgiyle okudum. Trail şarj oluyor oyları göndereceğiz. Yarışmada başarılar diliyorum.

Yazımı ilgiyle okumana çok sevindim, son dakikada bile olsa böyle bir yarışmaya katılmak gerçekten çok eğlenceli 😊

Yarışma vesilesiyle paylaşılan yazılarla buradaki arkadaşları daha yakından tanıyabildiğimizi düşünüyorum. Keyifle okudum diyebilirim. Hele ki babaannenizin evindeki eşyaların uzun süre aynı şekilde kalması zamanda yolculuğa çıkarıyor insanı 🙂
Kayısılar ve dalından koparılan meyveler de iştah açıcı :)

Ellerinize sağlık, gelin ve damada bir ömür boyu mutluluklar dilerim. 🌸
ve yarışmada da bol şanslar ☘

Babaannemin evine bir kaç sene önce gittiğimde de uzun bir süredir kapalı olmasına rağmen sanki hala kullanılıyormuş gibi kalması gerçekten şaşırtıcıydı 😊
Yarışma için teşekkürler😍😇

Uzun süredir evi göremiyorum. Eskiden her Malatya’yı ziyaret ettiğimizde eve giderdik. Hala olduğu gibi kaldığını görmek çok ilginç. Bakınca hüzünlendim de. O evde abim ve Aytaçla az zamanımız geçmedi. Anneannemi çok özlediğimin farkında değildim. Ağlıcam yaaaa çok güzel post olmuş Beyza, emeğine sağlık. 🥺

Ben o evde yaşamaya babaannemi görmeye yetişemedim maalesef ki ama her gittiğimde sanki yıllardır o evde yaşamışım gibi. Gerçekten sizlerle birlikte o evde anılarımın olmasını çok isterdim. Ay bir duygusallaştım😭

ben de isterdim çok tanıyın :(

Congratulations @browniegirl! You have completed the following achievement on the Hive blockchain and have been rewarded with new badge(s):

You received more than 2250 upvotes.
Your next target is to reach 2500 upvotes.

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Support the HiveBuzz project. Vote for our proposal!