(Tr-En) Köy Ziyaretimden Görüntüler-Images from our Village Visit

in Hive TRlast year (edited)

**TR: **Merhaba Hive TR ailesi. Bugün Trlistemizin doğum günü, tekrar kutlu olsun 🎉🎉
Birkaç gündür paylaşım yapamıyorum havaların kapalı olması biraz karamsarlığa itiyor beni, paylaşım yapamamın bir diğer sebebi de şu sıralar oğlumun çok huysuz olması. Onun bu huysuzluğu mental olarak bizi çok yoruyor. Bizde bir değişiklik olması ve ailelerimizi ziyaret etmek düşüncesiyle geçtiğimiz hafta sonunu köyümüze gittik. Bu köy ziyaretimizin bazı kısımlarının fotoğraflarını çektim sizlerle paylaşmak için.

EN: Hello Hive TR family. Today is the birthday of our Trlistem, happy birthday again 🎉🎉
I haven't been able to post for a few days because the overcast weather is making me a bit pessimistic, and another reason I haven't been able to post is that my son is very cranky right now. This moodiness of his is mentally exhausting for us. We went to our village last weekend for a change and to visit our families. I took photos of some parts of this village visit to share with you.

Yolculuk esnasında yakıt istasyonunda mola verdiğimizde; bulutların canlılığı ve farklılığı dikkatimi çekti. Hemen bulutların fotoğrafını çektim aynı zamanda da oğluma bulutları anlatmaya çalıştım. Ben ona bulutları anlatırken o yoldan geçen köpeği görmüş ve işaret etmeye başladı. Uzaktan biraz sevdik, yakından sevmeye çok da fırsatımız olmadı. Yoldan geçen arabalardan korkup yanımızdan uzaklaştı. Köpek hangi yöne doğru gidiyor diye etrafa bakarken hala solmamış olan gülleri gördüm. Bu mevsimde canlı gül görmek beni çok mutlu etti. Ancak güllerde böcekler olmasına şaşırdım. Gül fotoğraflarında toz gibi görünen şeyler aslında minnacık böcekler. Sizler bunun sebebini biliyor musunuz? yorumlarda belirtirseniz sevinirim.

When we stopped at a fuel station during the journey; the vividness and difference of the clouds attracted my attention. I immediately took a photo of the clouds and at the same time tried to explain the clouds to my son. While I was telling him about the clouds, he saw the dog passing by and started pointing at it. We petted it a little from a distance, we didn't have much opportunity to pet it up close. He got scared of the passing cars and ran away from us. As I was looking around to see which way the dog was going, I saw the roses that had not faded yet. I was very happy to see live roses in this season. But I was surprised that there were insects on the roses. What looks like dust in rose photos are actually tiny insects. Do you know the reason for this? I would be happy if you could tell me in the comments.

Fotoğrafta gördüğünüz maydanozlar annemin balkon bahçesinden. Sonbahar-kışın etkisiyle dökülen yapraklar maydanozların üzerini kapatsa da maydanozlar yaşamaya devam ediyor😄 Tadından hiçbir şey kaybetmeyen maydanozları don olayı yaşanana kadar veya kar yağana kadar yiyebileceğiz.

The parsley you see in the photo is from my mother's balcony garden. Although the leaves that fall with the effect of autumn-winter cover the parsleys, the parsleys continue to live😄 We will be able to eat the parsleys, which have lost nothing of their taste, until frost or snow.

Bu fotoğraflar da anne-baba evimin sonbahar-kış manzaraları. Burada yer alan ağaçları bahar aylarında çiçek açtıklarında sizlerle paylaşmıştım. Zamanın ne kadar da hızlı geçtiğini şu an bu satırları yazarken daha da iyi anladım.

These photos are autumn-winter views of my parents' house. I shared the trees here with you in the spring when they were in bloom. As I write these lines, I realize even better how fast time has passed.

Gelelim ziyaretin en lezzetli kısmına😄 Köyde çoğunlukla soba üzerinde yemek pişiriyoruz. Sobanın lezzetinden mi yoksa aile ile birlikte olmamızdan mı bilmiyorum ama köyde yediğimiz her yemek lezzetli oluyor. Fotoğrafta gördüğünüz bazlamayı hamuru mayaladıktan sonra oklava ile açıyoruz. Tercihen kışın sacda, yazın ise ocakta pişiriyoruz. Arasına istediğimiz her şeyi koyup afiyetle yiyoruz😋

Let's come to the most delicious part of the visit😄 In the village, we mostly cook on the stove. I don't know whether it is the flavor of the stove or the fact that we are with family, but every meal we eat in the village is delicious. The flatbread you see in the photo, we ferment the dough and then roll it out with a rolling pin. We preferably bake it on the in winter and on the stove in summer. We put anything we want in between and eat it with pleasure😋

Ailelerimizin evimize getirmemiz için bizlere verdiği şeylerden sadece birkaçı. Organik olarak yetiştirdikleri yumurta, cennet meyvesi, üzüm, turp, lahana, maydanoz, dereotu, soğan ve patates. Köye gittiğimiz her seferinde ailelerimize minnettar olarak dönüyoruz.

Just a few of the things our families give us to bring home. Organically grown eggs, fruit of paradise, grapes, radishes, cabbage, parsley, dill, onions and potatoes. Every time we go to the village, we return grateful to our families.

Evimize dönerken oğlum kucağımdaydı ve düzgün fotoğraf çekemeyecektim. Bu sebeple fotoğraf çekmesini kocamdan rica ettim. Fotoğrafta gördüğünüz yerler baharın bembeyaz oluyor ağaçlar çiçeklerini çınca, yazın ise yemyeşil oluyor, sonbaharda ise sarı ve kahverengi karışımı renk alıyor ağaç yaprakları. Kışın ise kar yağınca ayrı güzel oluyor. Kış aylarında olmamıza rağmen hala karın yağmaması bir miktar üzüyor beni. Fotoğraflar için @ahmetay'a buradan da teşekkür ederim❤️

On the way back home, my son was in my arms and I couldn't take decent photos, so I asked my husband to take some. The places you see in the photo are white in spring when the trees bloom, green in summer, and yellow and brown in autumn. In winter, it is beautiful when it snows. Although we are in the winter months, it makes me a little sad that there is still no snow. I would like to thank @ahmetay for the photos❤️

)

Gün sona ermeden hala Trlistenin doğum günüyken postumu yayınlayabilecek olduğum için mutluyum. Yazmaya akşamüzeri başladım, bitirmem geç saatleri buldu💮🌺
Bir sonraki gönderide görüşmek üzere.

I'm happy that I can still publish my post on Trlistenin's birthday before the day ends. I started writing in the afternoon, it took me late hours to finish💮🌺💮🌺
See you in the next post.

Sort:  

Köyde yapılıp yenilen şeyin tadı hep bir farklı oluyor. Artık evin sıcaklığından mı yoksa doğal malzemelerinden mi ben de bilemiyorum. Manzaralar çok güzel, insanı rahatlatan cinsten.

Teşekkür ederim. Yıllardır düşünüp her seferinde farklı cevaplar bulduğum sorudur. Ama cevaplarım içerisinde hep aile sıcaklığı oldu 😊

Köy bahçelerinde dalıpdan koparılıp sofralarımıza gelen organik ürünlerin tadı her zaman başkadır. Hem sağlıklı hem de besleyicidir. Bu bakımından ailelerimize çok şey borçluyuz. Bulutların da görüntüsüne bayıldım. Paylaşım için teşekkürler.

Yorumunuz için teşekkür ederim. Dalından kopardığımız meyve sebzenin tadı gerçekten başka oluyor. Bizde elimizden geldiğince ailelerimize yardım edip onları yetiştirdiği ürünleri tüketmeye çalışıyoruz.

Kutlama için teşekkürler. Post tam zamanında geldi 🌸 Hem de böyle güzel fotoğraflarla. Hepsi çok güzel ama özellikle bulutlar ve çiçekler bir başka güzel çıkmış.

Yorum için teşekkür ederim. Sanırım 8 dakika ile yetiştim😃😃 Bu mevsimde böyle güzel çiçek bulmayı beklemiyordum. Hem şaşırdım hemde mutlu oldum😃🌺🌼

Bulut fotoğraflarını görünce aklıma @ahmetay geldi. :)) kendisi bulutları çok güzel çekiyor. Sanırım ondan huy kaptın :))

Her geçen gün öğreniyorum bir şeyler😃