[Tr-En] Etli Nohut Yemeği - Meat Chickpea Meal [Trliste Contest]

in Hive TR2 years ago

Bu organizasyonu düzenleyen @trliste ve destekçilerine teşekkür ederim. Bu yarışmaya katılması için @canser'i davet ediyorum.

I would like to thank @trliste and their supporters for organizing this event. I invite @canser to participate in this contest.

Aslında bu yemeği nohutu bir gün öncesinden ıslatmayı unuttuğum için ve dolapta haşlanmış nohut kalmadığı için yapmaktan vazgeçmiştim ki kaynar su ile ıslatma fikri aklıma geldi 😊 Suyu kaynatıp nohutun üzerine döktüm ve 15 dakika sonra o suyu döküp tekrar kaynar su ekledim. 15 dakika daha ıslattım. Böylece yarım saat içerisinde nohutum bir gün öncesinden ıslatılmış gibi oldu. Kaynar su ile ıslattığım nohutları ocakta 10 dakika kadar haşladım, ocağı altını kapatıp nohutun suyunu süzdüm ve soğumasını bekledim. Soğuyan nohutların bir kısmını yemeğimde kullandım kalan kısmını birer yemeklik olacak şekilde böldüm ve buzdolabı poşetlerine koydum. İhtiyacım olduğunda hemen kullanabilmek için.

Actually, I gave up making this dish because I forgot to soak the chickpeas the day before and there were no boiled chickpeas left in the fridge, but the idea of ​​soaking them with boiling water came to my mind 😊 I boiled the water and poured it over the chickpeas, and after 15 minutes I poured that water and added boiling water again. I soaked it for another 15 minutes. Thus, within half an hour, my chickpea was as if it had been soaked the day before. I boiled the chickpeas soaked in boiling water for 10 minutes on the stove, turned off the stove, filtered the water and waited for it to cool. I used some of the cooled chickpeas in my meal, divided the rest into one meal and put them in freezer bags. For immediate use when I need it.

Kuşbaşı doğradığım eti yağ eklemeden suyunu bırakıp çekene kadar kavurdum.

I roasted the meat that I cut into cubes without adding oil until it left its water and evaporated.

1 adet orta boy soğanı ve 1 adet orta boy patatesi doğradım. Etler suyunu çektikten sonra üç yemek kaşığı sıvı yağ ekleyip biraz kavurduktan sonra soğanı ekledim, soğanlar da kavrulunca doğramış olduğum patatesi ekledim ve patatesle kavurmaya devam ettim.

I chopped 1 medium onion and 1 medium potato. After the meat had dried up, I added three tablespoons of oil and sautéed a little, then added the onion, and when the onions were roasted, I added the chopped potato and continued frying with potatoes

Bir yemek kaşığı domates salçası, 1 yemek kaşığı biber salçası, Kimyon, karabiber ve tuz ekleyerek kavurma işlemine devam ettim.

I continued the roasting process by adding a tablespoon of tomato paste, 1 tablespoon of pepper paste, cumin, black pepper and salt.

Yaklaşık 2-3 dakika salça ile birlikte kavurdum. Salçanın kokusu çıktıktan sonra nohutu tencereye ekledim ve nohutla birlikte bütün malzemeleri biraz kavurdum.

I roasted it with tomato paste for about 2-3 minutes. After the smell of tomato paste was gone, I added the chickpeas to the pot and roasted all the ingredients together with the chickpeas.

Bütün malzemeleri kavurduktan sonra tencereye kaynar su ekledim yemeğin tuzuna baktıktan sonra tencerenin ağzını kapatıp yaklaşık yarım saat pişmeye bıraktım. Ben özellikle bakliyat yemeklerinde düdüklü tencere kullanmayı tercih ediyorum. Hem zamandan hem de enerjiden tasarruf ediyor düdüklü tencere.
Düdüklü tencereyi ilk kullandığım sıralarda tencerenin basınçtan dolayı patlayabileceğine dair bir fobi oluşmuştu. Kullandıkça o fobimi yendim ve bunun için çok mutluyum. Çünkü düdüklü tencere ile yemekler daha kısa sürede pişiyor hem zamandan hem de enerjiden tasarruf ettiriyor.

After roasting all the ingredients, I added boiling water to the pot, after checking the salt of the food, I closed the lid of the pot and left it to cook for about half an hour. I prefer to use a pressure cooker, especially for legumes. The pressure cooker saves both time and energy.
When I first used the pressure cooker, I had a phobia that the pot might explode due to the pressure. As I used it, I got over that phobia and I am very happy for it. Because with the pressure cooker, the food is cooked in a shorter time, saving both time and energy.

Yarım saat sonra yemeğimin pişip pişmediğini kontrol ettim. Burada dikkat edilmesi gereken husus düdüklü tencerenin havasını iyice aldıktan sonra kapağını açıp kontrol etmek. Diğer türlü korkunç kazalara sebep olabilir.

Half an hour later I checked if my food was cooked. The point to be considered here is to open the lid of the pressure cooker and check it after taking the air well. Otherwise, it can cause terrible accidents.

Postumu okuyup ve oynadığınız için hepinize teşekkür ederim.
Yarışmada bütün arkadaşlarıma başarılar dilerim.
Tarifimi deneyecek olanlara şimdiden afiyet olsun.
Görüşmek üzere...

Thank you all for reading and playing my post.
I wish good luck to all my friends in the competition.
Good luck to those who will try my recipe.
See you...

Sort:  

Ellerinize sağlık. Çok lezzetli görünüyor. Afiyet olsun. Yarışmada başarılar dilerim. Bir şey sormak istiyorum. Nohutu pişirmeden önce bir gün öncesinden ıslatılmasının nedeni nedir? Yemek piştiğinde daha yumuşak ve tüketilmesi daha kolay hale mi geliyor? :)

Teşekkür ederim @wagner32 Sizin de dediğiniz gibi ıslatılan nohut (veya fasulye ) daha yumuşak oluyor ve daha kolay pişiyor, pişme süresi ıslatılınca kısalıyor. Sanırım bir başka sebep de içerisinde bulunan gazların yoğunluğunu azaltmak. İnternetteki bir kaç yazıda nohutun içerisinde bulunan zararlı gazların suya geçtiği ve ıslatılan su ile yemeğin yapılmaması gerektiği yazıyor. Yani ıslatmadan direkt olarak yemeği yaparsak sert, uzun sürede pişen ve içerisinde gaz olan bir yemek olur. Umarım sorunuza cevap olabilmiştir.

Kirazay'dan güzel bir yemek yazısı daha gelmiş. Hem de iddialı bir yarışma postu olarak. Ellerine sağlık. Fotoğraflar da yazı da muhteşem olmuş. Yarışmada başarılar diliyorum 🤗

Thank you for your witness vote!
Have a !BEER on me!
To Opt-Out of my witness beer program just comment STOP below


Hey @damla, here is a little bit of BEER from @isnochys for you. Enjoy it!

Learn how to earn FREE BEER each day by staking your BEER.

Teşekkür ederim 🌼

güne böyle lezzetli yemek yazılarını okuyarak başlamak çok tehlikeli olabiliyor:D

buradan ayrılan sevdiğim bir arkadaşımın en sevdiği yemekti, onu hatırlattı bana ve biraz duygulandım. belki onun anısına bugün deneyebilirim bu yemeği 🙂

doğramış olduğum patatesi ekledim ve patatesle kavurmaya devam ettim.

patatesli hâlini daha önce hiç görmemiştim, patatesi çok sevdiğim için yakışmış bence.
ellerinize sağlık, yarışmada da bol şanslar ☘

Çok teşekkür ederim. Bende seviyorum patatesi o sebeple bütün yemeklere yakıştırıyorum hem daha özlü olmasını sağlıyor yemeklerin. Mutlaka denemenizi tavsiye ederim patates ile nohut yemeğini.

Nohut en sevdiğim yemekler arasındadır.
Çok güzel bir anlatım olmuş resimlere bakınca canım çekti.

Kaynar su ile nohut ıslatma yöntemi çok pratik bir bilgi olmuş ellerinize sağlık başarılar diliyorum. :)

Teşekkür ederim. Evet kaynar su ile ıslatmak çok pratik oluyor fasulye de de işe yarıyor çabucak pişiyor kaynar su ile ıslatınca

Nohut yemeği en sevdiğim yemektir Kiraz hanım ellerinize ve emeğinize sağlık. Gerçekten çok lezzetli görünüyor 😃

Teşekkür ederim 😊