Trliste Contest - Sopeli Natural Life Village 1 ~ Sopeli Doğal Yaşam Köyü 1

in Hive TR2 years ago (edited)

Hello everyone ~ Herkese merhaba

I also wanted to participate in the second competition organized by Hive TR. Hive TR Community and its members are getting more active and fun day by day. Of course, in this case, @damla's share is quite large. Also, as far as I can see, the ladies @baycan and @uzercanan have a lot of work for the development of our community. On the other hand, I would like to thank @emrebeyler and @deathwing for their unwavering support. Apart from all these, greetings to all friends in our community and discord channel who do not spare and support their help! I also invite my friends @baycan, @mehmetfix, @sudefteri and @pinkfurby to the competition. I must admit that I expected very good articles from them. Anyways. Let's come to the topic I participated in the competition. I decided to participate in this beautiful competition with a travel article. Here we are, we are in Sopeli. If you're ready, let's start.

Hive TR'nin düzenlemiş olduğu ikinci yarışmaya ben de katılmak istedim. Hive TR Topluluğu ve üyeleri her geçen gün daha aktif ve daha eğlenceli hale geliyor. Tabi bu durumda @damla'nın payı oldukça büyük. Ayrıca gördüğüm kadarıyla @baycan ve @uzercanan hanımefendilerin topluluğumuzun gelişmesi doğrultusunda emekleri çok var. Diğer taraftan her türlü desteğini esirgemeyen @emrebeyler ve @deathwing'e çok teşekkür ederim. Tüm bunların dışında topluluğumuzda ve discord kanalımızda yardımlarını esirgemeyen ve destekleyen tüm arkadaşlara selam olsun! Ayrıca yarışmaya @baycan,@mehmetfix, @sudefteri ve @pinkfurby arkadaşlarımı davet ediyorum. Onlardan çok güzel yazılar beklediğimi de itiraf etmeliyim. Gelelim yarışmaya katıldığım konuya. Ben bu güzel yarışmaya bir gezi yazısı ile katılmaya karar verdim. İşte geldik, Sopeli'deyiz. Hazırsanız başlayalım.

Hello everyone after a long time. Although I am not writing here, I actively follow my friends and the Hive community. Although I do not produce content, I consume content produced with great pleasure. In fact, I realized that even if people cannot produce content here, they can have a good time by reading, listening or interacting in some way. And what's more, they can see places they might not have seen and learn about other cultures. Anyway, I can't be passive about the Hive. So what was I doing before I scribbled something here until now? Of course, I was traveling, seeing and collecting memories and photographs to tell. Now I have come to tell you about the situations that I visited and had fun. Veni vidi narravi :)

Uzun bir aradan sonra herkese tekrardan merhaba. Buraya yazı yazmasam da arkadaşlarımı ve Hive topluluğunu aktif bir şekilde takip ediyorum. İçerik üretmesem de büyük bir zevkle üretilen içerikleri tüketiyorum. Aslında şunu fark ettim de insanlar burada içerik üretemeseler dahi üretilen içerikleri okuyarak, dinleyerek ya da bir şekilde etkileşime girerek oldukça iyi vakit geçirebilirler. Ve dahası belki de gidip göremeyecekleri yerleri görüp, başka kültürler hakkında bilgi sahibi olabilirler. Neyse ben Hive konusunda aktif olmadan duramıyorum. Pekala buraya şimdiye kadar bir şeyler karalamadan önce ne mi yapıyordum? Tabi ki geziyordum, görüyordum ve anlatmak için anılar, fotoğraflar biriktiriyordum. Şimdi gezip gördüğüm ve eğlendiğim durumları size anlatmaya geldim. Veni vidi narravi :)

Sopeli, located in the Sapanca district of Sakarya, is a magnificent place full of greenery and with small waterfalls flowing. To get here, I first had to take a 45-minute flight from Izmir to Istanbul. I set off from Istanbul Sabiha Gökçen Airport and arrived in Kocaeli, where my sister resides. I stayed at my sister's for one night and set off for Sapanca early in the morning. Even the journey was so enjoyable that I knew I was on my way to a paradise full of greenery before I reached Sopeli. My journey didn't take long. So I was not tired and I was dying to travel. When I got to Sopeli, I couldn't believe my eyes. What a beautiful place this is. I regret that I did not discover it much earlier and that I did not visit and was deprived of these beauties for so long. Anyways. After I parked my car, an attendant greeted me at the entrance and sold the entrance ticket. Entry ticket cost about 3 hive. You can also use this ticket as a discount coupon at the shops where you can shop inside. In fact, this also contributes to the tradesmen there. I love apps like this.

Sopeli, Sakarya'nın Sapanca ilçesinde yer alan yeşilliklerle dolu ve şırıl şırıl akan küçük şelalelere sahip muazzam güzellikte bir yer. Buraya gelmek için önce İzmir'den İstanbul'a 45 dakikalık bir uçak yolculuğu yapmam gerekti. İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'ndan yola çıkıp kız kardeşimin ikamet ettiği Kocaeli'ne vardım. Bir gece kız kardeşimde kaldım ve sabahın erken saatlerinde Sapanca'ya doğru yola çıktım. Yolculuk bile o kadar keyifliydi ki Sopeli'ye varmadan önce yeşilliklerle dolu bir cennete doğru yol aldığımı biliyordum. Yolculuğum çok fazla sürmedi. Dolayısıyla yorulmadım ve gezmek için can atıyordum. Sopeli'ye vardığımda gözlerime inanamadım. Burası ne kadar da güzel bir yer. Çok daha önce keşfetmediğim için ve ziyaret etmeyip bu güzelliklerden bu kadar zaman mahrum kaldığım için pişmanım. Neyse. Arabamı park ettikten sonra giriş kapısında beni bir görevli karşıladı ve giriş bileti sattı. Giriş bileti yaklaşık 3 hive tuttu. Bu bileti aynı zamanda içeride alışveriş yapabileceğiniz dükkanlarda indirim kuponu olarak kullanabiliyorsunuz. Aslında bu oradaki esnaflara da katkı sağlıyor. Böyle uygulamaları seviyorum.

After entering Sopeli, this magnificent waterfall and coolness greet you. It was not hot when I got there. It was also quite cool as Sopeli was a little higher. I loved it here. I'm dying to climb the bridge over the waterfall. :)

Sopeli'ye giriş yaptıktan sonra bu muhteşem şelale ve serinlik sizi karşılıyor. Oraya vardığımda hava sıcak değildi. Ayrıca Sopeli biraz yüksekte kaldığı için oldukça serindi. Ben burayı sevdim. Şelalenin üstünde bulunan köprüye çıkmak için can atıyorum. :)

This is a flag parade. Apart from our Turkish flag, there were also flags of other countries. This is the heart of tranquility. I came here to find peace. In the meantime, I did not neglect to order myself cotton candy. I love how colorful candies can be heated and turned out to be such a fluffy fudge. I used the entrance ticket I just told you about by buying cotton candy here.

Burası bir bayrak geçidi. Türk bayrağımızın dışında diğer ülkelerin bayrakları da bulunuyordu. Burası tam olarak sakinliğin göbeği. Ben buraya huzur bulmaya geldim. Bu arada kendime pamuk şeker ısmarlamayı da ihmal etmedim. Renkli şekerlerin ısıtılarak böyle yumuşacık bir şekerleme olarak ortaya çıkmasına bayılıyorum. Size az önce bahsettiğim giriş biletini burada pamuk şeker alarak kullandım.

Mountains covered with greenery, clouds that follow one after the other, sparkling water, a little calmness and a pinch of peace... I think I found happiness here. Let me tell you when it comes to mind. I haven't seen a bride or groom shooting outside here, but I think these beauties can be preferred for outdoor shooting. It can also be preferred for a romantic trip.

Yeşilliklerle örtülmüş dağlar, peşi sıra gezen bulutlar, şırıl şırıl akan su, biraz sakinlik ve bir tutam huzur... Ben burada mutluluğu buldum sanırım. Aklıma gelmişken söyleyeyim. Burada dış çekim yapan gelin ve damat görmedim ama bu güzelliklerin dış çekim için tercih edilebileceğini düşünüyorum. Romantik bir gezi için de tercih edilebilir.

When I first arrived in Sopeli, even before I got out of the car, I could see smoke rising here. Since forest fires have increased so much in my country these days, I was very worried when I encountered this smoke. However, after going inside and making some progress, I realized that there is a restaurant here. In other words, you can treat yourself to a meal here and enjoy the view from the balconies you see in the photos and fill your stomach. I did not use this restaurant as I had planned in advance that I would eat elsewhere after I left here. Therefore, I will not be able to give you information about food prices and tastes. However, because I love Sopeli and want to visit it again later, I will not leave without eating and enjoying the view next time I come here.

Sopeli'ye ilk vardığımda arabadan inmeden önce bile burada bir duman yükseldiğini görebiliyordum. Bu sıralar ülkemde orman yangınları çok fazla arttığı için bu dumanla karşılaşınca oldukça endişelendim. Ancak içeri girdikten ve biraz ilerledikten sonra anladım ki burada bir restoran var. Yani burada kendinize yemek ısmarlayabilir ve fotoğraflarda gördüğünüz balkonlarda manzaranın keyfini çıkararak karnınızı doyurabilirsiniz. Ben buradan ayrıldıktan sonra başka bir yerde yemek yiyeceğimi önceden planladığım için bu restoranı kullanmadım. Dolayısıyla size yemek fiyatları ve lezzetleri hakkında bilgi veremeyeceğim. Yine de Sopeli'yi sevdiğim için sonra tekrar ziyaret etmek istediğim için buraya bir daha geldiğimde yemek yemeden ve manzaranın tadını çıkarmadan ayrılmayacağım.

When I got to the bridge, I looked where I came from and realized that sometimes the view from above can be much more beautiful. Actually, it was always like that. LoL! :)

Köprüye çıkınca geldiğim yere baktım ve bazen yüksekten manzaranın çok daha güzel olabildiğinin farkına vardım. Aslında bu hep böyleydi. LoL! :)

Here, people take a little tour in a cute boat and take pictures. While they were on tour, I did not neglect to photograph them.

Burada insanlar şirin bir kayıkta küçük bir tur atıp fotoğraf çekiyorlar. Onlar tur atarken onları fotoğraflamayı da ihmal etmedim.

These chairs must be the two most peaceful chairs in the world. Imagine you are sitting in these chairs with your spouse, lover, best friend and you are enjoying the peace and the view while sipping Turkish coffee.

Bu sandalyeler dünyanın en huzurlu iki sandalyesi olmalı. Eşiniz, sevgiliniz, en yakın arkadaşınızla bu sandalyelerde oturduğunuzu ve Türk kahvesini yudumlarken huzurun ve manzaranın tadını çıkardığınızı hayal edin.

That's it, dear friends. Thus, in this episode, we visited a part of Sopeli Natural Life Village. I hope you liked the parts I photographed. If one day you happen to be on the Sakarya - Sapanca side, I recommend you to visit this beautiful place. That's all for now my friends. Thank you for accompanying me this far. See you in the next chapters and other articles. Stay with photos and love...

İşte böyle sevgili dostlar. Böylece bu bölümde Sopeli Doğal Yaşam Köyü'nün bir kısmını gezmiş olduk. Umarım fotoğrafladığım kısımları beğenmişsinizdir. Olur da bir gün yolunuz Sakarya - Sapanca tarafına düşerse bu güzel yeri ziyaret etmenizi öneririm. Şimdilik benden bu kadar arkadaşlar. Buraya kadar bana eşlik ettiğiniz için teşekkür ederim. Sonraki bölümlerde ve diğer yazılarımda görüşmez üzere. Fotoğraflarla ve sevgiyle kalın...

Veni Vidi Narravi!

DeviceXiaomi Redmi Note 9 Pro
LensDefault - F1.89
Photographer@wagner32
LocationSopeli Natural Life Village - Sakarya, Turkey

Sort:  

Congratulations, your post has been added to Pinmapple! 🎉🥳🍍

Did you know you have your own profile map?
And every post has their own map too!

Want to have your post on the map too?

  • Go to Pinmapple
  • Click the get code button
  • Click on the map where your post should be (zoom in if needed)
  • Copy and paste the generated code in your post (Hive only)
  • Congrats, your post is now on the map!

Thank you @pinmapple :)

What a wonderful place! Thank you for sharing with us. I'm sure our friends will love this post. Your photo quality is perfect. The colors are so vivid and the details so sharp. I read your text with interest too. A place like this should be visited by many people.

And what's more, they can see places they might not have seen and learn about other cultures.

I agree with you. This is the true meaning of traveling. Thanks for telling us about your trip and showing us the beauty of Sopeli. Thanks for helping this community grow. I wish you a lovely day.

Çok teşekkürler katıldığın için. Yazılarına ara verdin ama beklediğimize değdi 🙂 Güzel yazılarının devamını dileriz. Yarışmada başarılar.

Yarışmamıza davet etmek istediğin arkadaş var mı?

Her şey için çok teşekkür ederim. Yazıyı yazdığım zaman yarışmaya kimlerin katılmadığını bilmediğim için davet edemedim. Ama şimdi bu güzel yarışmaya @baycan, @mehmetfix ve @sudefteri'ni davet ediyorum. Onlardan çok güzel yazılar bekliyorum. :)

Thank you for your witness vote!
Have a !BEER on me!
To Opt-Out of my witness beer program just comment STOP below


Hey @damla, here is a little bit of BEER from @isnochys for you. Enjoy it!

Did you know that you can use BEER at dCity game to **buy dCity NFT cards** to rule the world.

Bence daha çok yazmalısınız. Yazınız çok güzel olmuş. Gidilmesi gereken yerler listesine ekledim. Köyde resimlerde çok güzel. Yarışmada başarılar

Yorumunuzu okuduğuma çok mutlu oldum. Çok teşekkür ederim. :)

Fotoğraflar renkler harika. Bol fotografli gezi yazılarını okurken kendimi direk oraya isinlanmis hissediyorum. Sapancaya gittim ama bu güzelliği atlamışım. Bu arad güzel sözlerin için teşekkür ederim. Benimde azıcık katkım oluyorsa ne mutlu bana. Başarılar dilerim. ☺️

Bir daha yolunuz Sapanca'ya düşerse Sopeli'ye de uğramanızı da tavsiye ederim. Her şey için çok teşekkür ederim. :)

Ne kadar güzel bir yer, bu posttan sonra bir kez daha anladım ki ülkemizde gerçekten gezilecek çok güzel yerler var burası da onlardan biriymiş. Aslında Hive sayesinde daha önce duymadığımız yerleri keşfetmek harika bir şey. Bu arada bu bilet olayı çok iyiymiş keşke her yerde uygulansa :)

Katılıyorum. Giriş biletlerinin alışveriş çeki gibi kullanılması çok iyi fikir. Her şey için çok teşekkür ederim. :)


Congratulations @wagner32!
You raised your level and are now a Minnow!

Support the HiveBuzz project. Vote for our proposal!

Thank you so much. I am so happy. :)

Congratulations on becoming a Minnow @wagner32 🎉🎉🎉

Thank you so much :)

You're welcome

You're welcome @wagner32.

BTW, we need your help!
May we ask you to support our proposal so our team can continue its work?
You can do it on Peakd, ecency,

Hive.blog / https://wallet.hive.blog/proposals
or using HiveSigner
https://peakd.com/me/proposals/199

Your support would be very helpful.
Thank you!

Dönüşün muhteşem olmuş🤗 Harika bir yazı okudum. Resimler çok canlı ve çok güzel. Ellerinize sağlık. Yarışmada başarılar dilerim 🙏

Çok teşekkür ederim. Umarım siz de yarışmaya katılırsınız. Sizin yazınızı da merak ediyorum. :)

manzara, renkler, yeşilin her tonu ve su 🙆‍♀️
keyifle okudum, ellerine sağlık. sayende daha önce görmediğim bu güzel yeri gezmiş kadar oldum. ayrıca video biraz daha uzun olabilirdi :)

insanlar burada içerik üretemeseler dahi üretilen içerikleri okuyarak, dinleyerek ya da bir şekilde etkileşime girerek oldukça iyi vakit geçirebilirler. Ve dahası belki de gidip göremeyecekleri yerleri görüp, başka kültürler hakkında bilgi sahibi olabilirler.

ben de aynı düşüncedeyim ve okuduğum bu yazı da bunu destekliyor 🙂
davetin için ayrıca teşekkür ederim, yarışmada da bol şanslar ☘

Videolar konusunda biraz daha kendimi geliştirmeliyim. Her şey için çok teşekkür ederim @sudefteri :)

Sevgili dostum @wagner32 yazını okurken büyük bir keyif aldım. Özellikle kemer şeklindeki köprünün altından akan suya bayıldım. Yemek yenilen o küçük kulübeleri, Alanya'daki dim çayı benzettim. Sandelyedeki manzara muhteşem, dediğin gibi, dünyanın en huzurlu ortamı olabilir. Fotoğraflara baktıkça karadeniz havasının izlerini hissettim diyebilirim. Teknenin görüntüsüne de bayıldım. İçten ve samimi duygularını da bizlere çok güzel yansıtmışsın. Yarışmada başarılar dilerim. Emeğine sağlık:))

Sevgili dostum @passenger777 cevap vermek için biraz geç oldu ama yine de çok teşekkür ederim. Sevgiler... :)