Informace

in Česky!3 years ago

Kraťas.jpg

Díl 25.

Teď poslouchám podcast s Petrem Růžičkou a je to asi jeho nejlepší rozhovor, kterej jsem zatím slyšel. Citovat by se z toho dalo dlouho, ale jedna věc mě zvlášť zaujala, protože jsem o ní nedávno přemejšlel:

"Na spoustu věcí se nedá přijít jinak, než praxí."

Získat nějakou informaci, to je jedna věc. Ale něco fakt poznat, pochopit, nasát, vstřebat, zasadit do kontextu...to je věc druhá. Dneska není problém dostat se k fakt kvalitním informacím. Oni ležej všude a jsou už vlastně poměrně levný. Ale to, za co se dneska platí (ať už časem nebo penězi), to je kontext a pochopení.

Není problém přečíst si info o tom, jak se máme hydratovat, jak a co jíst, hýbat se. Ale prošlapat si tu cestu, fakt to info jenom nezkonzumovat, ale chápat o čem to je, protože za tím stojí nějaká zkušenost a hodiny práce...V tom spatřuju hodnotu. A proto už si dneska vybírám daleko pečlivě koho a co sleduju a čemu věnuju čas. Protože o něčem mluvit (nebo psát) může dneska každej. Ale ty tisíce hodin strávený nějakým zájmem o pochopení určitýho problému, se zájmem, pozorností...to je úplně jiná věc.

A svým způsobem je pak vlastně jedno, jestli jde o ekonomii, pohyb, stravu, nebo sváření. To, co mě na tom přitahuje, je vlastně ta kvalita.

Sort:  

Jo proto bych si tě najmul jako trenéra na ty moje záda :)

Na dálku je to na prd.

Můžu ti tak max jako dát pár tipů prostě úplně základních věcí. Jako pokud v těch zádech někde nejsou šrouby, nebo ti nějakej doktor vyloženě třeba nezakázal dekompresi, tak zkus denně viset. A k tomu dřepět.

Zkus to měsíc. Naakumulovat 7 minut ve visu (klidně ze začátku nech nohy na zemi) a 30 minut ve dřepu (s patama na zemi, nebo si je podlož knížkama) denně. Vis ti pomůže pootevřít často úplně "zablokovanou" hrudní páteř, dřepění ti zase hezky uvolní bederku. A za měsíc dej vědět.

Jak říká Blatnej. Situace se buď zlepší, zhorší, nebo zůstane stejná :D ale dá se od toho trochu odrazit dál. Je to taková střelba naslepo takhle.

to dřepění jsi tu už dával a myslím na to když třeba kouřím na balkoně a dřepím a vůbec i jinak sem vtom dřepu, a problem mi to nedělá i s patama na zemi... zkusím přidat ten vys... :) ale na to budu muset asi někam ven za futro to moje prsty nedaj :)
Na chalupě to občas dělám, když člověk maká že se takhle zavěsím na trám na verandě, ale na chalupě jsme nebyl už skoro tři čtvrtě roku, ach jo... potřebuju divočinu... když jsem třeba měsíc na chalupě, kde není jedinej asfalt a samí rokle a lesy a to jedno pole tak pak jsem super rozhýbanej třeba ten třetí tejden a i fyzička se zlepší... hold různorodá zahradní činnost a pohyb je prostě nejvíc :)

Jo různorodej pohyb bejvá právě často odpověď na spoustu problémů pohybovýho aparátu. :)

Pokud nemáš prosklený dveře (a jsou bytelný), tak můžeš viset normálně za ně. Přehoď přes ně ručník, nebo nějakou karimatku pokud máš. Já to tak dělám na dovolených :)