Kraťas 20.

in Česky!3 years ago (edited)

Kraťas.jpg
Lukostřelba

Když už jsem se dal na qigong a vybral si jednu z pozic, která připomíná lukostřelbu, tak proč jí rovnou nezkusit trochu nasát, ne? Protože to je můj způsob práce. On to sice není čchi-kung (a opačně), ale vyžaduje nějaký mentální soustředění, má nějaký technický parametry a tak dále. Minimální spojitost, která tam je, je pohyb. Může se to hodit a taky nemusí. To nezjistim, dokud to neprozkoumám...

Takže se teď dívám na nějakej indickej dokument (Ladies first) z roku 2017, kterej má na csfd přesně dvě hodnocení a našel jsem ho na Netflixu. Ale takhle to dělám se všim. Strávim třeba hodinu dvě sledováním něčeho, z čeho si odnesu možná jednu, dvě myšlenky, nebo nějakej detail (a někdy ani to ne). Jenže mi to v závěru pomáhá tvořit nějakej obraz. Kontext. A kontext pak pomáhá tvořit argumentaci a určitá myšlenková struktura, kterou si dokáže člověk obhájit, zase pomáhá tvořit vlastní mapu, pravidla, sebevědomí.

Vyžaduje to ale čas. Určitý studium. Pár slepých uliček a míst...

Tady jsem se například dozvěděl, jak zatáhnout rameno. Což samozřejmě vede k otázkám. Je to pravda? Má to vůbec souvislost s qigongem? Je to vůbec podstatný? A na to odpoví čas a další výzkum.

Zkoumání pohybu mě vede na místa, kam jsem vůbec netušil, že se podívám...

Sort:  

jo lukostřelbu jsem zkoušel jednou s klukama od jednoho kámoše, oni oba stříleli závodně, jednak mě to přišlo docela mazec a zadruhý né poprvý jsem zažil jak mě tětiva praští do předloktí a to fakt jako bolí... a u těhle závodních luků to fakt bolelo... to je to stejné jako volejbal, taky mě neba páč jsem se nikdy nenaučil dát bago tak aby mě ty ruce neboleli :D

jinak oklikou ještě k cviku... mám jen takový pocit že ty u toho budeš strašně přemýšlet... zkus to flákat, tak nějak se jako na ten pohyb nesoustře třeba pár dní u toho mysli na něco jiného nebo tak... ten pohyb totiž nemá vycházet z tvé hlavy.... nevím jak to správně popsat... prostě tak nějak mimoděk... :)

Hele já budu chvíli přemejšlet, pak se na to vykašlu a pak zase budu přemejšlet. Ono se to vrací ve vlnách :)