Projekt Maraton - říjen 2020

in Česky!3 years ago (edited)

Mám za sebou první měsíc tréninku na maraton. Postnu si tady pár čísel, který mi z tréninkovýho deníku vypadly:

  • Odtrénoval jsem zhruba 46 hodin (dosud jsem nevynechal den, byť to jednou byla "jen" slabá půlhodinka), pokud jsem to dobře spočítal (plus minus někde mezi 40-50). Je to spočítaný i se zahřátím, uvolněním, všema asistenčníma cvikama i ostatním cvičením v rámci dne (k tomu se ještě dostanu). 16 tréninků z toho se týkalo čistě běhu. Naběhal jsem celkem slabých 70 kiláků, leč předtím jsem měl 3 měsíce pauzu, takže jsem start rozhodně nehodlal přecenit...
  • Doplňkově jsem potom cca 10 kiláků nachodil se závažím na zádech, strávil 4 tréninky kvadrupedální lokomocí (chůze/lezení po čtyřech v různých variantách) a plodnou půlhodinku strávil výpadama (ble).
    123424117_363405364895225_5964004922326741660_n.jpg
    123302067_363994901587034_2309329634191099168_n.jpg
  • Nejdelším během zatím budiž 7.9 km. Co se týče tempa, mám tam všechno od 3:20 (sprinty do kopce) až po nějakých 7 minut na kilák (souvislej běh v nízký intenzitě).
  • Pro zajímavost jsem během spálil 4900 kcal. Co bude až budu běhat nějakých 80-100 km týdně nevim. Zřejmě do sebe obrátim ledničku...
  • Všechno ostatní jsem hodil "do údržby". Takže kliky, shyby, muscle-upy, všechno impro dělám v rámci dne za pomocí protokolu GTG (grease the groove). 5 minut tady, 5 minut támhle. Vždycky jedna věc denně...
  • Na začátku měsíce si dělám Cooperův test. Ne snad proto, protože by měl vzhledem k maratonu nějakou valnou vypovídající hodnotu, ale zkrátka chci ze zvědavosti vidět, jestli má ten trénink nějakej vývoj. Budu ho provádět každý první pondělí v měsíci. V říjnu jsem dopadl celkem hrůzně - 2.34 km za 12 minut je (podle tabulky) na můj věk těsně v kategorii "dobrý". Ale je fakt, že po 3 měsících bez běhu a nějakýho soustavnýho tréninku (a za přispění notný dávky alkoholu) to asi ani jinak dopadnout nemohlo. Uvidíme, co předvedu dneska. :)
  • Jo a koupil jsem si boty. Objemovky. Takže teď můžu na střídačku chodit a běhat naboso, v barefootech (na obrázku vpravo), v tempovkách (na obrázku uprostřed) i objemový botě (na obrázku vlevo) podle typu tréninku a potřeby.
    122588536_2189462894530465_1682114754554395251_n.jpg

Jinak se cejtim fajn. Jsem bez bolestí (svalovou bolest nepočítám, to k tomu tak nějak patří), bez zranění a spim dobře. Start tak považuju za vcelku úspěšnej. Teď už jen postupně a pomalu zvedat objemy a tréninkový dávky, 11x zopakovat a jsem v cíli. :)

Sort:  

Your post has been voted as a part of Encouragement program. Keep up the good work!
Dear reader, follow and support this author, Install Android: https://android.ecency.com, iOS: https://ios.ecency.com mobile app or desktop app for Windows, Mac, Linux: https://desktop.ecency.com
Learn more: https://ecency.com
Join our discord: https://discord.me/ecency