Autorská zodpovědnost

in Česky!3 years ago

Odměny se díky růstu ceny hive nafoukly natolik, že psaní článků začíná být zajímavé i pro lidi z jiných než rozvojových zemí. Z dolaru nebo dvou je najednou pět až deset babek, tedy pokud máte v zádech pár silnějších hlasů. A těch je v #cesky docela dost. Ale vysoké odměny (které jsou stále ještě ve skutečnosti směšně nízké, počkejte si, až se cena zase zdvojnásobí) mají i svou stinnou stránku. Shitposting, tedy kulantně řečeno publikace zbytečných článků, nebo spam jsou také lukrativnější. A spoustu lidí může vidina několika snadných dolarů přimět k nabouchání nějaké zbytečnosti.

Připomeňme, že Hive není Facebook ani Instagram. A tak sem facebookové posty nepatří. Jde o síť pro kreativce různých směrů a žánrů. Využijme toho, že máme tak zajímavý prostor pro kreativitu, který nás navíc odměňuje, a nezanášejme ho zbytečnostmi. Ty se totiž v konečném důsledku promítnou zpátky do ceny. A budou ji pochopitelně tlačit dolů. Facebookový výkřik nechť zůstane na Facebooku.

V tomhle ohledu hrají velkou roli automatické hlasy. Není od věci jednou za čas zkontrolovat, jak se tu jejich příjemci projevují. Přeci jen hraje roli jeden každý hlas. Nehledě na to, že hlasy většiny z nás patří k těm silnějším. Stejně tak se hodí občas zkontrolovat, jaké svědky volíte, a pro jaké Proposals jste hlasovali.







V uplynulém týdnu tady bylo nebývale rušno, pokud jde o počet #cesky psaných článků. Vzniklo jich celkem 96 a na svědomí je má těchto 25 autorů:

@birdwatcher
@blockchainfo
@bodie7
@bucipuci
@godfish
@greenmask9
@hairyfairy
@jan.kotyk
@jedenjenda
@jerry63
@jjprac
@joey1989
@krakonos
@kytka
@loulou1987
@mcmira1
@mespanta
@monduelle
@paprik
@pavelsku
@ritxi
@shebe
@tazi
@womic
@zirky

pr_vcela.png

Sort:  

Pokud bude po HF kurátorská odměna lineární, tak asi autovoting úplně zruším. Už takhle se pohybuju někde mezi 6 - 8% APR ;) To mi nějaká delegace kurátorské službě nebo pronájem na dlease vynese víc...
Jinak souhlas s hlasy pro svědky i proposals. Mimochodem i zde by HF25 měl situaci malinko vylepšit, tak uvidíme. Budu se snažit plánované změny pro #cesky shrnout alespoň v krátkém postu.

A co je teda pro tebe a podle tebe shitpost/zbytečný článek?

Jako člověk slova se nejen tady zaměřuju hlavně na text, třeba fotky nebo hudbu bych nerad soudil. Každopádně jakýkoli tady vytvořený obsah by měl publiku něco dát, obohatit ho, když to řeknu trošku nadneseně.

V principu je to rozdíl asi jako mezi facebookovým postem nebo tweetem a článkem na obyčejném blogu. Když ti něco nepřijde "dost" na zveřejnění na blogu, asi to není úplně vrchol tvého tvůrčího úsilí.

Pochopitelně existují výjimky v závislosti na platformě. Třeba Actifit je málokdy dílkem, které má stát za přečtení, protože je to hlavně report fyzické aktivity. Asi před dvěma roky se ještě na Steemu objevila platforma na hodnocení virtuálních služeb. Ani ta pochopitelně neměla žádné velké ambice po stránce obsahové, ale měla své místo.

Aha, děkuju za vysvětlení 😉

Třeba tohle imho na Hive nepatří: https://peakd.com/food/@drader/2gyf1r-photography

A samozřejmě plagiátorství...

Jo, plagiátorství mi bylo jasné. Děkuju :)

Na ten Actifit jsem se chtěl zeptat. Mně třeba štve, že se to dá upnout jenom na mobilu, na kterém já píšu zásadně bez interpunkce. Nějak jsem si nikdy nezvykl na moderní klávesnice. Chápu, že něco takového může dost lidem vadit, a taky co si budeme povídat. Psát nějaký rozumný text na telefonu je dost otravný. Když chci do Actifitu dát nějaký (dle mého) kvalitnější text, tak si ho před tím napíšu v PC a pak přepošlu do telefonu a zkopíruju do appky a postnu. Ale to je dost zdlouhavý proces...

Actifití post musí mít tuším 100 znaků, abys od nich dostal upvote. Potom si to můžeš zeditovat na actifit.io nebo třeba přímo na peakd.com nebo jakýkoliv frontend používáš. Je to normální Hive post.

Já těch actifit postů moc neudělal, ale vždy jsem se snažil, aby to mělo halvu a patu, aby byl aktuální obrázek související s aktivitou a tak... Je to dobrý "motivátor", abys pravidelně postoval... Ale přesně kvůli té komplikovanosti jsem od toho nějak upustil, ač bodů mívám v aplikaci nasbíráno dost. To radši udělám kratší normální post a holt těch pár centů od actifit oželím ;)

Já u Actifitu napíšu těch sto znaků anglicky, postnu a jdu od toho. Bez nějakých tagů navíc, aby to někoho v konkrétních komunitách nepohoršovalo. V téhle chvíli to opravdu není příliš user friendly. Tak to prostě beru jen jako jednoduchý report "šel jsem běhat a projel jsem se na kole"...

To se mi stalo začátkem minulého týdne. Nápad dobrý, ale po zpracování jsem si řekl, že to sem dávat nebudu. Chtěl jsem okomentovat dvě akcie, na kterých mám nastavený limit buy.

Taky často polemizuji nad kvalitou svých příspěvků. Na druhou stranu jsou nynější odměny lákavé. A tak mám tim větší nutkání "něco" zveřejnit. Byť zrovna ne moc "kvalitního". Ale jak jsi psal, právě v vyšších odměnách je tak trochu úskalí neadekvátních postů.
Zrovna nedávno jsem chtěl zrevidovat mé automatické hlasování. Bohužel se z neznámého důvodu nemohu přihlásit na rewarding.app..

To bych pak nemohl postnout nic 😀

Náhodou. Tvé mistopisne Brněnské příspěvky jsou fajn. A nejen ty.