Cuenca, místní kanály a cikánské flamenco

in Česky!4 years ago

Cuenca je historické město (ve Španělsku je prakticky každé větší město historické) jihovýchodně od Madridu. Fonetický přepis je asi "Kuenka" s tím, že první písmeno se čte napůl jako "Kuba" a napůl jako "Quido". Staré město leží v kopci cca 900-1000 metrů nad mořem, nejstarší místní památky jsou skoro tisíc let staré. Možná o něm napíšu něco do TravelFeedu, sic anglicky. Tohle je výhled z našeho bytu:

IMG_0211.JPG

Typická stavba na Starém městě vypadá asi takhle s tím, že dole je zhruba padesátimetrová propast:

IMG_0219.JPG

IMG_0216.JPG

Přestože je historická část města památka UNESCO, nebo možná právě proto, obchůdky se suvenýry v ní najdete asi tak dva. Místní si Staré město nenechali zaneřádit ani dalším typickým turistickým sajrajtem, je tu pár barů, několik málo restaurací, penziony a jeden větší hotel, alespoň co jsem viděl. Všechno spíše nenápadné, žádná obdoba beranic a matrjošek z našich turistických center. Na druhou stranu to může být tím, že Cuenca je dost z ruky a když se turisté v Madridu poohlíží po jednodenním výletu, většinou vyhrají Toledo nebo Ávila.

V Cuence žije něco přes 50 tisíc lidí. Hlavní část dnešního města je u paty toho historického, kde se taky nachází podle mého názoru suverénně nejlepší bar - La Tasca del Arte. Interiérové fotky ani fotky jídla nemám, ale asi milion je jich na Google mapách tady. Druhý večer jsme měli kliku, dva místní cikáni s kytarou, typickou španělou, přišli asi v půl jedenácté a dvě hodiny hráli a zpívali flamenco. Jsou domluvení s majiteli barů, postupně je obcházejí a hrají za konzumaci. Což ve Španělsku není nic neobvyklého. Každopádně bar je super a za směšných pár euro dostanete naprosto perfektní těžká vína. Vaří ještě lépe, pochopitelně hlavně kastilské speciality. A když umíte jen trošku španělsky, hned vás přijmou za vlastního.

Vás nicméně asi zajímají hlavně kanály. V celé Kastilii se samozřejmě mluví kastilsky - španělsky, a tak na nich na rozdíl od těch valencijských nenajdete nic než španělštinu:

IMG_0241.JPG

IMG_0242.JPG

IMG_0243.JPG

IMG_0244.JPG

IMG_0245.JPG

IMG_0246.JPG

IMG_0240.JPG

Sort:  

Your current Rank (32) in the battle Arena of Holybread has granted you an Upvote of 30%

Pěkné město a pěkné poklopy. Budeš mít pěknou sbírku :-)
!BEER

!CERVEZA
!BEER

No mě zajímalo to jídlo a podle jejich vebu si tak říkám že by to byla i moje destinace a že se am asi člověk dobře nají ... jen ty těžká vína ty já moc často nepiju :D

Jídlo je i v té nejzapadlejší putyce naprosto luxusní. Španělé si na to, co mají na talíři, dost potrpí. Žádné laciné náhražky, žádné takové ty Makro profi levné suroviny - buďto čerstvé a pořádné, nebo vůbec.

no já právě mám zkušenost jak kde :) a to stejné u Francouzů... ale já jsem vybíravej to já vím :)

Mě ty kanály zas tak neberou, takže já si rád počkám na ten anglický travel report ;) Ale místo TF bych určitě doporučil HaveYouBeenHere komunitu, tam to teď žije mnohem víc...