Čekárna Život

in Česky!3 years ago

Spousta lidí celý život pročeká.
Vidím to například zrovna teď v továrně.
Operátoři na výrobních linkách čekají na přestávku, která se blíží. Co na tom, že je to jen pár minut. Je to pár minut oddechu a klidu. Můžou si dojít na záchod či rychle zhltnout malou svačinku či se mohutně napít, aby vydrželi do další pauzy. Ale zase ne tak mohutně, aby se jim pak nechtělo na záchod...
Ono totiž nejde tak jednoduše odejít od běžící výrobní linky, kdy jednotlivé činnosti lidí za sebou přímo navazují. Chybějícího operátora musí někdo vystřídat. Nejčastěji parťák či mistr. A to si každý rozmyslí, aby je pořád otravoval s WC.
Pár minut přestávky v kontrastu s osmi či s dvanácti hodinovou pracovní směnou. To oni radši nevidí. Nebo spíš nechtějí vidět.
Pro někoho to je jen přestupní stanice na cestě k dalšímu zaměstnání. Pro někoho je to konečná na dvacet let.

A my ostatní tady? My pak čekáme na víkend. Co na tom, že to jsou jen dva dny. Jsou naše. Pokud nám tedy zaměstnavatel neukradne volnou sobotu. To se pak těšíme na jeden volný den v týdnu.
A tak plyne den za dnem, týden za týdnem, čekáme na stále další a další pauzy a víkendy. Co z toho máme? Pokud nás naše práce nenaplňuje, trávíme život v čekárně. V čekárně na co? Na důchod? Asi. Co když se ho nedožijeme? Co pak?
To není hezký přístup zabíjet čekáním náš drahocenný čas, který nám byl dán na tomhle světě.

I já teď čekám na víkend, abych se zbavil nepopulární práce nemocného kolegy. No, budu muset svůj přístup přehodnotit. Jinak budu čekat ještě celý další týden. Kolega se vrátí nejspíše až příští pondělí.

Promrhaného času nepopulární prací je škoda. Ale i při ní jsem si dokázal najít chvilku pro tuhle úvahu, což mě těší. Znamená to, že jsem našel něco, abych nemusel čekat. Za tenhle článek dostanu odměnu a možná i nějaký ten komentář, kde mi napíšete, jak jste spokojeni se svojí prací.
A to bude smysl tohoto článku. Inspirovat vás k zamyšlení, jak na tom jste.

Mě moje práce baví. Ale je stále co zlepšovat. Jednou bych chtěl být svým vlastním šéfem. Nebýt závislý na zaměstnavateli a nedělat na zahraničního molocha. Prostě žít za své. To je to, co mě táhne jít dál a nečekat na pauzy.
Nečekám na to, až ta chvíle přijde. Pracuji na tom i teď.
Chce to jen nemrhat časem. Nemrhat životem.
Život sám je ten čas, který nám byl dán.

hourglass-620397_640.jpg

Obr. Pixabay

Hive - animované logo JJ.gif

Sort:  

!BEER
!wine

Mě práce baví hlavně kvůli lidem se kterými pracuju :)

To je fajn. Tak jsem to taky pár let míval. Hlavně, když se člověk zblázní do nějaké té kolegyně :-)
Každopádně časem skvělí lidé odešli a už to nebylo ono.
Tak ať u vás fajn lidi vydrží ;-)

Hezké zamyšlení. Život je o čekání. Třeba na desátý den následujícího měsíce (teď to vyšlo na devátý). Pak týden ejchuchu a znovu čekání na desátého.
!BEER

Od výplaty k výplatě :-) Taky znám :-)

 3 years ago  

Snad nikdy jsem nechodil do práce proto, že by mě to bavilo...
!BEER

Tak do práce se chodí kvůli penězům na živobytí. A když baví, je to příjemný bonus navíc.

Pro mě to není bonus, ale nutnost. Nemůžu dělat práci, která mě nebaví (nebo která mě bavit přestala). Prostě to není možné. To, že mě práce přestala bavit, pro mě vždycky bylo impulsem ke změně. A prakticky vždy to byla změna k lepšímu.

To je rozumné.

Vždycky, když mě práce přestala bavit, začal jsem si hledat jinou. Dělat práci, která mě nebaví, bych nemohl. Nešlo by to.

Mě práce baví, jen kdybych nemusel odvést tolik času... ale to se stejně týká peněz, proč pracuju tak hodně ... :)

:)
!WINE
( !COFFEEA už není)

!LUV

to je zase nové, hele a vy nikdo nepoužíváte ty kočičky? občas mi dají hezkej hlas na článek a jsou roztomilý...

?? kočičky

meow!
!meow

myslím že je musíš mý ve sledovanejch a oni pak hlasují sami a já jim občas dám malej hlas a povídám si snima a oni pak dávají i malej hlas odpovědím, ale protože mám dustsweper tak ten o dorovná aby to nebyla prachová částečka... :)

Hi @jjprac, you were just shared some LUV thanks to @petrvl. Having at least 5 LUV in your wallet enables you to give up to 3 LUV per day, for free. See the LUV tokens in your wallet at https://hive-engine.com or learn about LUV at https://peakd.com/@luvshares https://ipfs.io/ipfs/QmUptF5k64xBvsQ9B6MjZo1dc2JwvXTWjWJAnyMCtWZxqM