Ještě o pivu aneb pokus o degustaci

in Česky!2 years ago

Někdy před týdnem jsem tu dal článek o tom, jak nerozumím pivu. Jak mi připadají všechna piva stejná. Shodou okolností jsem se pak o tom bavil s kolegou, který je mnohem znalejší, a ten mi poradil, ať si zajdu někam, kde mají Plzeň a kromě toho i nějaké jiné pivo. A když si prý dám tu Plzeň, a potom po něm to jiné, tak to jiné mi bude připadat jak voda.

Dobrá rada je nad zlato, a tohle mi připadalo jako dobrá rada. Tak jsem si zajel na "Jadran", kde mají Plzeň tankovou a prý velmi dobrou.

Dal jsem si teda tu vychvalovanou Plzeň. Tak ano, chutnala výrazněji, než jiné pivo. Akorát že tu chuť jsem cítil v ústech ještě skoro půl hodiny po vypití.
To tak má být?
Možná, že kdybych to pil pravidelně, tak bych si na to zvykl a třeba by mi to tak i vyhovovalo. Ale spíš to bude tak, že skutečný pivař už ze mě nikdy nebude a když, tak zůstanu u těch chuťově méně agresivních značek.

Mimochodem, když se ještě vrátím k té diskusi s kolegou, jak jsem mu říkal, že piva jsou podle mě skoro všechna stejná, ale u vína je ta paleta odrůd, chutí a vůní nesrovnatelně širší. No a on mi odpověděl, že on to má přesně naopak. Že víno zná jen červené a bílé, respektive sladší a kyselejší. Zato piva, tam je to o něčem jiném.

Je vlastně fajn, že nejsme všichni stejní.

sepa.png

PS: Těsně před odesláním tohoto článku se u mě kolega stavil, tak jsem mu o té své degustaci říkal. Prý jsem udělal chybu, že jsem si té Plzně dal hned na začátek celý půllitr. 🍺 Že jsem si měl dát jen malé na chuť. Ještě to prý vypilujeme...
No, nevím 😉

sepa.png

vote_follow.png

Sort:  

Já mám rád pivo i víno, z dob kdy jsem pracoval v pivovaru umím pivo i koštovat a je pravda že paleta chutí je velice široká. Je to celkem věda uvařit dobré pivo.
Jak píše @godfish Plzeň není žádná extra výhra jen je nejznámější, ale jsou lidé co za její kvalitou a chutí budou stát i kdyby byla jiná piva sebelepší.
Co se týče vína žádný extra znalec nejsem, ale ty nejhorší či nejlevnější ze supermarketu nepiju, radši sudová a nejlépe s výletem na Jižní moravu :-). Nejradši mám Ryzlink vlašský, ale dám si i jiné odrůdy ať červeného či bílého.

Něco na tom "malém" pivu bude. Ale to platí nejen u Plzně. Které mimochodem není žádný zázrak. Jak psal @sione a @godfish , je spíše nejznámější. A osobně si myslím, že ho někdy předčí i leckterý minipivovar. Ale nic proti Plzni, taky si dám "jedno".

 2 years ago  

No, každý jsme na něco. Já se třeba nikdy v životě nenaučil kouřit. Ale alkohol mám rád ve všech podobách, třeba včetně medoviny.
Pivo je otázkou zvyku. Pokud Tě po řádově třech pivech druhý den nebolí hlava, tak špatné není. A pokud chceš pokračovat v experimentech, tak bych to viděl zkoušet pořád nová piva. A až Ti něco zachutná, tak u toho zůstat...

Právě že mě pivo nechutná až tak moc, abych si ho užíval a vychutnával. Dám si ho na žízeň, ale ne na požitek. Ale zase zkoušení a experimentování se nebráním :)
(btw z alkoholu mě snad nikdy hlava nebolela. Buď si umím vybírat nebo znám svou míru)

Já jsem v Česku pivař a ve Španělsku vinař (tedy konzument, ne producent). Ale Plzeň není žádný zázrak. Je jen nejznámější.