Poezie starých tisků

in Česky!4 years ago

Onehdy jsme na chalupě vyhazovali staré zgarby, a v jedné z krabic jsem objevil staré noviny. Hned mě to přimělo udělat z toho takovou retro fotografickou kompozici.

IMG_1108.jpg

Zatímco pivo je skutečný nošovický Radegast, v kalíškách jsem musel improvizovat - místo vodky je tam jen voda.

divider.jpg

No a když už byla ta příležitost, tak jsem si i něco z těch 37 roků starých novin početl. Je to tak poetické a šílené zároveň... pravidelný tep orloje, mohutný chorál, vůně lidických růží...

IMG_1111.jpg

divider.jpg

Samozřejmě že dnes nežijeme v ideální době. Můžeme jí ledacos vytýkat. Starší generace, vzpomínající na mládí, občas utrousí něco jako "zlatí komunisti". Ale přečtení historických novin by snad každému mělo stači k tomu, aby si uvědomil, že by znovu v těch časech žít nechtěl. Snad. Doufám.

IMG_1112.jpg

divider.jpg

No a pro ty, co jsou víc materiálně založení, jeden z inzerátů. Ty ceny odpovídají zhruba tehdejší obvyklé měsíční mzdě. Pro srovnání s dneškem byste je museli vynásobit přibližně deseti. No neber to za ty prachy...

IMG_1114.jpg

Sort:  

Při čtení jsem si vzpomněl na jeden komentář, který jsem někde dříve četl.

Válčit za mír je stejné jako souložit za panenství.

Sice jsou to časy mého raného dětství, ale doufám, že už se nikdy nevrátí...
Takové noviny je škoda vyhodit. Je to už muzeální kousek...