Vánoce u nás doma

in Česky!3 years ago

Vanilkové rohlíčky.

Není to jediné cukroví, máme samozřejmě více druhů. Ale vanilkové rohlíčky jsou ikona. Četl jsem na sociálních sítch, že vanilkové rohlíčky jsou cukroví přeceňované, že vlastně nejsou vůbec dobré, že jsou suché, drobivé a vůbec nedobré. Nemohu s tímto hodnocením souhlasit - věřím tomu, že na vanilkových rohlíčcích podle našeho rodinného receptu by si pochutnal každý.

image.png

Stromek

Stromek jsme kupovali týden před Štědrým dnem. Kavkazská jedle. Jsem sice majitelem lesa a mohl bych mít stromek "vlastní", možná i s vlastním kůrovcem, ale logistika s tím spojená mi velela koupit si stromek od prodejce pár set metrů od domu.
Ovšem o stromek až tak nejde. Jde i o ozdoby. Na sociálních sítích zuří každoroční boj: Koule nebo baňky? Jsem Moravák, takže na našem stromku jsou baňky. Myslete si o tom, co chcete.

image.png

Štědrovečerní večeře

Nebojte, fotka kapřího řízku a bramborového salátu nebude. Ne že by nebylo co fotit - toto jídlo samozřejmě na stole bylo. Kapr ulovený v kádi u Lidlu, tamtéž koupeny brambory, zelenina a vůbec. Kapr byl zabitý a naporcovaný den předem, pak si ještě přes noc poplaval v mléce, aby byl na Štědrý den odpoledne usmažen. Na Facebooku jsem našel vysvětlení, proč se na vánoce smaží kapr v trojobalu: trojobal je pocta trojjedinému Bohu, tedy Otci, Synu a Duchu svatému. Vzhledem k tomu, že tato úprava kapra je "tradice" stará nanejvýš sto let, mám o tom jisté pochybnosti, ale nápad je to zajímavý.

Hry

Chtělo by se mi napsat starořímské Chléb a hry, ale na Vánoce by se spíš hodilo "cukroví a hry". Dnes jsem hrál s kluky poker, jak je vidno, o nezanedbatelné částky (aspoň co se popisků na žetonech týká). Oškubali mě až dohola (nebo jsem se oškubat nechal?) Padl návrh, ať jim nedávám kapesné, že si ho na mě raději vyhrají. No, raději ne.

image.png

A ještě trochu tohoto

Poslední věc se vánoc a tradic až tak netýká, ale je zima. Aspoň podle kalendáře. A zima je nejen čas lyžování a stavění sněhuláků (u nás jsme zatím bez sněhu), ale zima je i obdobím, kdy se udí.
Takže padl dotaz: Tati, uměli bychom udělat vlastní trampské cigáro?
Odpověď: nevím, ale zkusíme to.
Když píšu tento článek, cigára jsou právě vytažená z udírny. Vzhledem k manipulaci a eventuálnímu vaření jsme je ale designovali spíš jako párky. Jak dopadly chuťově? To se dozvím až při večeři. Přinejmenším ale vzhled je docela lákavý. Přinejhorším to má háčky, tak z toho můžou být ozdoby na stromeček

image.png

To je pro dnešek o vánocích všechno. Jak otevřou obchody, půjdu pak ještě reklamovat jeden dárek, který se po rozbalení ukázal jako nefunkční. Tak si říkám, jestli třeba například ti jehovisté nemají ty vánoce o dost jednodušší...

vote_follow.png

Sort:  

Vanilkové rohlíčky
nemusím. Stačí mi rumové kuličky :-)
Stromek
u nás stál naposledy před pěti roky, takže i baňky stejnou dobu zahálejí v šuplíku.
Večeře
Poslední zbytky z pěti kilo salátu jsem dojedl včera na večeři :-)
Hry
se přestěhovaly na NET
Uzení
se povedlo. Bůček došel včera :-)

!tan


Congratulations, @bucipuci You Successfully Trended The Post Shared By @pavelsku.
You Utilized 2/3 Daily Summon Bot Calls.

TAN Current Market Price : 2.540 HIVE

Moje řeč. Rumové kuličky... ;)

!tan


Congratulations, @zirky You Successfully Trended The Post Shared By @pavelsku.
You Utilized 1/3 Daily Summon Bot Calls.

TAN Current Market Price : 2.440 HIVE

 3 years ago  

P1110901.JPG
My na ně nemáme formičku, my je děláme v ruce.


Congratulations @pavelsku, You Earned 0.385 TAN & Curators Made 0.269 TAN.

tangent.token


Join CORE / VAULT Token Discord Channel or Trade TANGENT Token
TAN Current Market Price : 2.010 HIVE