Fototéma žije !

in Česky!3 years ago
Tak první obnovené fototéma je za námi. Účast byla, což je super. Trošku jsem měl po tak dlouhé době strach, zda se téma ujme. Ale mám z vás radost, moji milí spoluhajváci ;)

Zaregistroval jsem dnešní post od @pavelsku, ale zatím jsem se na něj nepodíval. Jsem celkem zvědav, jestli se někde potkáme a tak...

A nyní tedy k tomu aprílovému fototématu... Účast slušná a jestli dobře počítám, tak tu máme 16 postů s tagem #fototema. O ně se postaralo 12 autorů. Takže díky vám!

Ač je dnes zima a pár sněhových vloček také prolétlo, tak jinak už to konečně vypadá na jaro a již od dubna máme dvůr posetý záplavou sedmikrásek, na kterých si pochutnávají mí pyrurové.

image.png

A cože se nám tu tématu "Apríl, ještě tam budem" objevilo? Přiznám se, čekal jsem více těch aprílových žertíků, ale chápu, je to těžké.

První účastník byl @jjprac, který se příště určitě pokusí o aktuální fotku, ale protože fotka byla "aprílová", tak pro tentorkát zavírám obě oči ;)

@loulou1987 zvládla do tématu posty dva, ale na první pohled jsou lepší fotky v tom druhém. Fotit zasněženou krajinu je těžké, protože automatika foťáku je bývá zmatena. Tak @loulou1987, tuhle fotku beru a ty mi slíbíš, že pokud budeš takovou příště zveřejňovat, tak ji ořízneš tak, aby vlevo do nebe nečouhaly haluze ;)

@bucipuci je veterán a vím, že umí daleko lépe. Také jsem měl na výběr ze dvou postů, ale na první fotce je to chaos. Takže do výběru dám "Klíček". Nevím, čím bylo foceno, proto nebudu hodnotit hloubku ostrosti, ale kompozičně by to vylepšit šlo. Doufám, že tě neodradím od účasti v dalších kolech ;)

@mcmira1 mě zaujal hned první fotkou, která byla vidět v náhledu. Tyhle světelný hrátky s dlouhým časem já můžu. Trošku mi vadí ten bleskem přepálený strom/keř. Možná to šlo zredukovat ořezem. Ale jinak jo!

@zirky dva posty stížené mobilitě navzdory. A konečně zase jeden "aprílový" snímek. No, určitě by to šlo dotáhnout lépe, ale chápu, že s berlema u keře a nohou, na kterou se nepostavíš, moc parády vymýšlet nemůžeš. Příště už budeš fit a já se těším na další fototéma.

@petrvl se taky odvázal a zveřejnil dvě pěkné série fotek. V obou postech jsem si našel své. Ale pokud mám vybrat fotku, která mě zaujala na první kouknutí a ke které jsem se vracel, tak je to tato. Dobrá práce.

@monduelle tuším taky účast ve svém první #fototema. Fotit oheň není snadné, fotit oheň v kamnech je možná ještě horší. Problém bývá s ostrostí, ale tady jsem poleno identifikoval. Kresba v plamenech je trošku horší, ale to je technikou. Pocit z fotky? Teplo u krbu jsem cítil, chybí mi tam jen sklenka dobrého rumu ;)

Od @hairyfairy bych bíglíka čekal... Ale čekal bych i fotku ve stylu utopeného kola, jak jsem zahlédl v nějakém reportu z vycházky. Tady mám asi největší problém s ostrostí. Kdyby byla fotka trošku více z úhlu, bíglík zapózoval a bylo vyfoceno oko, které by navíc bylo ostré... Ale fotit zvířata obecně taky není lehká disciplína.

@joey1989 a také první účast ve #fototema. Co chybí fotce, to doženou verše ;) Jinak to asi chtělo méně slunce, více auta... Nebo nevím, prostě fotka má potenciál, ale něco mi tam chybí. I na mobilu většinou lze na displeji nastavit kolik světla má na chip jít. Zkus příště těch verzí více a pak si je prohlížej s zkoumej rozdíly. Tuším, že až vyhlásíme auto/moto téma, tak se vyřádíš ;)

@xlisto fotil v zaměstnání? Ten trs trávy ve sněhu by chtěl víc. Já dnes vyberu poslendí fotku, která mi kompozičně tak nějak sedí... Škoda jenom té plechové oblohy, ale s tím holt nic nenaděláme.

@pavelsku a sousedovic zahráda. Hodně vděčný fotografický objekt. I světlo bylo... Víš co by mě zajímalo? Kdyby někdy bylo hezké světlo, ale bez ostrých stínů... Mě tam nevadí, patří tam. Ale jen tak pro zajímavost... Fotit ze stativu, možná spojit více expozicí do HDR... ;)

@mespanta, no čekal a doufal jsem, že se zapojíš. Prostě jsi osvědčený autor s osobitým stylem. Baví mě tvůj minimalismus, ale to ty víš ;) V každém tvém postu si najdu něco pro sebe. Poslední dobou nestíhám komentovat, ale sleduju Tě ;) A dnes do výběru jednu z těch více "aprílových".

Tak a já doufám, že jsem vás neodradil. Doufám, že se budete i nadále účastnit. Případnou kritiku berte konstruktivně a klidně mě v komentáři pošlete do háje, jo? ;) Fotíme proč? Protože nás to baví!!! Tak si focení úžívejte, je to super koníček.

Já si nyní musím přečíst post od @pavelsku, protože jsem hrooozně zvědavej. Společně s ním vymyslíme a vyhlásíme další fototéma. Buďte připraveni s prstem na spoušti a dobré světlo !

Sort:  

Krásné příspěvky a velmi věcná a konstruktivní zpětná vazba (kritika by v tomto případě asi vyzněla příliš drsně :D) Jsem rád, že se podařilo tvou rubriku úspěšně oprášit, příště snad taky najdu volný slot a zapojím se ;)

Asi je jedno jak tomu budeme říkat. Důležité je, že to nemyslím jako kritiku v tom negativním smyslu. Ale staří mazáci jsou z dřívějška zvyklí a nováčci to snad vezmou a na #fototema nezanevřou.

Jinak jsem hrozně rád, že jsem byl konečně dokopán k oživení a mám z toho hrozně příjemný pocit. A těším se na další kola ve spolupráci s @pavelsku .

Vybral jsem naschvál fotku kde je hodně slunce aby to hrálo s textem. Myslím že z mé fotky opravdu slunce hřeje. Jinak ale samozřejmě děkuji za kritiku a příště už na tom víc zamakám.

Ber to jenom jako pohled někoho jiného na fotku. Sluníčko fajn, ale myslím, že hlavní motiv bylo auto. Předpokládám, že to fotíš mobilem, takže bys tam měl mít možnost na displeji označit místo, podle kterého se bude měřit světlo. Případně namířit trošku bokem.

Díky za "kritiku " a těším se na další #fototema. Snad se povede lépe

Jsem rád za ty uvozovky ;)

Zajímavá zpětná vazba, alespoň z pohledu někoho, kdo prakticky nefotí. Jen houšť a větší kapky!

Já to mám stejně, když čtu Tvá hodnocení soutěžních postů... Takže díky a nápodobně ;)

Jsi mě teď donutil zamyslet se nad tou fotkou :) proč že se ti tak líbí? :)
z toho místa jsem vyfotil dvě a v podstatě jsem to fotil jako ukázku totálního nepochopení nějakého zahradního "architekta" co to navrhoval a taky těch co to vytvořili... smál jsem se těm kopečkům už když je tam udělali a tohle je přesně ten důkaz toho jak je to taková zahradnická Potěmkinova vesnice zmaru...

tohle je ta druhá :)

image.png

vyfotil jsem ji sice jako první, ale zavrhl jsem ji protože na ni byli vidět špatně ty kopečky a moc dominoval strom :D takže jsem to cvaknul znovu aby tam bylo více kopečků... možná tě tenhle popis procesu pobaví víc :) a nad každou jsme strávil tak pár sekund než jsem ji cvaknul a strčil telefon do kapsy a pak jsem si ještě chvilku přemýšlel o tom jak ten zahradnickej zmar popsat slovy

a protože jsi mě o tom donutil přemýšlet tak na rovinu ti řeknu kdybych nehleděl na obsah sdělení (uschlé kopečky) tak bych zveřejnil raději tuhle :)

Já to asi neumím tak úplně popsat. Je to hodně o pocitu. Ale asi trošku linie v kompozici... Koukám na tu druhou fotku už asi po pátý a furt preferuju tu z postu ;)

no hold to je to umění... každej si vněm má najít něco jinného... :)

mě třeba málo která abstrakce baví, ale zas na druhou stranu můj nejoblíbenější obraz co jsme si koupil je abstrakce :)

Přesně, má to být hlavně zábava 😁 Jsem zvědavá na další téma 😁

Nové fototéma je vyhálšeno, budeme rádi, když se opět zúčastníš.

Tak úplně úžasná zpětná vazba. Klobouk dolů , jak dokážeš všechno ne-stereotypně okomentovat...Za mě...paráda...

Hele, jestli úžasná nevím, ale snažím se to psát tak, abych neodradil, případně pomohl najít jiný náhled na fotky a taky aby mě to bavilo psát a vás snad i číst ;)

Byla to impulsivní reakce při práci. V podstatě nebylo na výběr. V tu chvíli se krajina měnila každých 5 minut.

Naprosto rozumím. Někdy prostě nemůžeš čekat týdny na dobré světlo ;) I tak je fotka podařená.

Moc děkuju, @tazi, číst tady ten feedback mě fakt baví! Jasně, já bych fotku klidně ořízla, jen ty větve čouhající do nebe mi na tu fotku tak nějak patřily 😀 Chtěla jsem tím říct, že jsem fakt úplně v lese 😀 ale chápu pohled zkušeného fotografa a děkuju!

My, postižení OCD, bychom ještě o půl stupínku vyrovnali horizont... Ale my jsme postižení, tak to tak nesmíš brát :D Jinak fotka moc pěkná ;)

Jo, chapu 😀 hele ale te lajnicky jste si nevsimli nikdo, co? Ta tam byla nejdulezitejsi 😀

prý lajničky :DD

Hele, na horách je to s horizontem těžký. Já bych tady spíš rovnal svislost podle toho smrku vpravo.

Ale úplně se mi vybavila nějaká fotka, kde jsem se do horizontu opíral... Nějaká voda to byla... Já to snad budu muset najít ;) ;)

No však to je ono ;) Když se podíváš, tak všechny ty stromy padají velmi lehce (pro většinu lidí možná až nepostřehnutelně) doleva. Takže buď silný vítr a nebo malinko nakloněný horizont ;) Ale jsou to opravdu detaily...

Jo tááák, oba myslíme to samé... Ale je pátek, mě už to moc nemyslí ;)

Jo, myslíme to samé ;) Ale je fakt, že vyrovnat horizont na fotce kopcovité krajiny může být dost ošemetné :)

Našel jsem to !!!
Byla to fotka od @jjprac zde: https://peakd.com/fototema/@tazi/krajinou

Jsem rád, že Tě to baví číst ;)

Jinak toho oříznutí se neboj, i tak bychom všichni pochopili, kde bylo foceno ;)

Díky oběma za zhodnocení. Téma fototéma má našlápnuto dobře, těším se na další díl.

A my díky za účast a doufáme, že i příště se ukážeš ! ;)

Dík za "uzemnění" :-D.
Ještě jsem pořád nepochopil tu kompozici. Prostě "jen" fotím, co vidím a vůbec si nelámu hlavu s nějakou hloubkou a kontrastem :-)

Ale no tak chlapi, měli jsme to v te brožuře 😄

Budu si to muset znovu přečíst :-)

Díky za toleranci :-) Sešlo se hodně pěkných příspěvků.

V pohodě. Vím jak je těžké fotit "na zakázku". Třeba uvidíme nějakou hezkou aktuální "práci" ;)

Něco se možná najde :-)

To je super, že jsi oprášil #fototema. Konečně budu mít nějakou motivaci vyrazit ven fotit. Poslední dobou si jedu jen mobilovky a tam se mi nelíbí kvalita výstupu, tak je radši neprezentuju, protože jde spíš o nepochopitelný ART a detaily ;)

Myslím, že pro web se dá v pohodě použít i fotka z mobilu. Koneckonců myslím, že jsme to jednou měli i jako téma "mobilofotky".
A mě "nepochopitelný art a detaily" baví ;)

Pro web je fotka z mobilu naprosto dostačujicí, al ezamrzí když se povede vyfotit nějaký moment, který by si clověk pověsil klidně na zeď a je tam vidět to rozmazaný bláto z malýho senzoru.

Naprosto rozumím... ;)

Diky za komentar :) a tesim se, ze jsem stihla neco pridat v posledni den ;) a ze #fototema je zpatky :)

Taky díky a těšíme se na účast v dalších tématech ;)

Congratulations @tazi! You have completed the following achievement on the Hive blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You distributed more than 22000 upvotes.
Your next target is to reach 23000 upvotes.

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Check out the last post from @hivebuzz:

Hive Power Up Day - June 1st 2021 - Hive Power Delegation
Support the HiveBuzz project. Vote for our proposal!