Truskawki w czekoladzie

in KBKlast year

Truskawki oblane białą czekoladą to największe odkrycie tegorocznego wyjazdu na Łotwę. Wyjątkowości dodaje im fakt, że produkuje je SIA Skrīveru saldumi, czyli mała fabryka słodyczy z miasteczka Skrīveri, w którym często bywałem podczas mojego wolontariatu w latach 2006-2007. Napisać, że są dobre, to jak nic nie napisać. Podczas wrześniowego pobytu jedliśmy je codziennie. Przywiozłem też mały zapas, który powoli się kończy. W tej sytuacji zacząłem myśleć o wyprodukowaniu własnej wersji tego smakołyku.

Łotewskie truskawki są okrągłe i duże. To rodzi pewne komplikacje zarówno w produkcji, jak i w jedzeniu. Postanowiłem więc kupić pokrojone, płaskie kawałki owoców i zamiast oblewać je białą czekoladą, to zanurzyć je w minitabliczkach. Oczywiście mam na myśli liofilizowane truskawki. Tanie nie są, ale za to smakują wyśmienicie.

Wczoraj zrobiłem pierwszą, eksperymentalną partię, którą dałem do przetestowania @justynao, @lpa, @szmulkberg i @edwinedwin. Wszyscy zgodnie potwierdzili, że są bardzo dobre. Cóż, dziwnym nie jest, bo to de facto ten sam koncept co truskawki ze Skriveri. Z tą tylko różnicą, że łatwiej się je je, bo są nieco mniejsze.

Sama czekolada niestety jest importowana spoza kartelu, bo dla przemytników kakao biała czekolada to herezja (jest tam tylko tłuszcz kakaowy, więc to obraza prawdziwej czekolady). Niewykluczone jednak, że w niedługim czasie spróbuję zrobić własną. Tak czy owak w ofercie KBK pojawił się nowy towar. Na ten moment (dopóki nie zostanie dopisany do listy) można go dostać po stawce takiej jak kartelową czekoladę, czyli 2 minitabliczki za 1 rycara.

Sort:  

One były wyśmienite! Najpierw uderzenie kwasowości truskawki posmerało moje kubki smakowe aż tak, że zaskoczenie z niedowierzaniem połaskotały moje neurony. Później słodycz białej czekolady ukoiła moje zmysły i uspokoiła puls. Jedna kosteczka wystrzeliła fajerwerki kubków smakowych jak, dopamina po koksie.
Odkrycie kulinarne roku 2022.

Manually curated by EwkaW from the @qurator Team. Keep up the good work!

Hmm, to vypadá výborně :) Po takové čokoládě by se v Biedronce jen zaprášilo :D

@tipu curate


The rewards earned on this comment will go directly to the people( @polish.hive ) sharing the post on Twitter as long as they are registered with @poshtoken. Sign up at https://hiveposh.com.

Wyglądają wyśmienicie i na pewno tak samo smakują!