Про листя груші та іржу

in Team Ukraine4 years ago

грушка після дощу 1.jpg

грушка після дощу 2.jpg

На перших двох фото зображене здорове листя груші з мого саду, сфотографоване після дощу. На ньому красиво відображені крапельки води, гарно падає світло – вдале фото, зроблене фотографом-аматором. А ще гордість садівника, бо на листі немає жодних слідів хвороби, про яку я хочу вам розповісти і яку добре видно на третьому та четвертому фото, які зроблені вже не в мене. Маленькі оранжеві цяточки на листі – це іржа, чи не найнебезпечніше захворювання для фруктових дерев.

грушка після дощу 3.jpg

грушка після дощу 4.jpg

Тут добре видно, що вражені цією хворобою листочки покриваються брудно-оранжевими плямками із жовтими краями. З часом ці плями збільшуються, зливаються в одну і знищують листя. А коли на дереві знищена більшість листя, то втрата урожаю вам практично гарантована.

Джерелом хвороби є грибок (ох, ці паразити!), який поширюється, ви не повірите, з ялівцю. Ця рослина зараз росте на багатьох обійстях і є частим елементом ландшафтного дизайну присадибної ділянки. Саме на ялівці зимує грибок і звідти поширюється на дерева фруктового саду. При вологій і теплій погоді (саме зараз така погода в нас і є) грибок розноситься вітром на плодові дерева і вражає їх.

Для лікування існують різні спеціалізовані препарати. Але найкраще буде просто видалити та спалити уражене листя та гілки (якщо ураження масові). Також краще обирати сорти, стійкі до враження іржею, про які можна прочитати у різних джерелах, призначених для садівників. Ще радять позбутись ялівцю на своїй ділянці, але це дуже радикальний крок, на який я б точно не пішла (ну хіба що я б займалася вирощуванням груш на продаж). То ж просто чудово, що на грушці з мого саду я не помітила цих іржавих плям.